• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimisen

De va ingen som sa något om de när ja gjorde mitt. Fin bild fick vi och hjärtat syntes trots tömd blåsa

• oxle bo

v 11 nu,
    blev en dag på busiz med barnen 3år o 1,5år. en hel del spring med andra ord ;)
    o aj vad det känns i fogarna..tänkte man kunde slippa den här gången.
    men  NEJ blir nog o gå hem från jobbet ännu tidigare den här gången..

• JennyL29

så skönt att läsa fler har det likadant men inte skoj men men, ska ringa min bm på mån tänkte jag har inte insett ännu att jag är gravid efter tre tester med plus och alla symtom man kan ha.
    plussade nog i v 4 eller 5.

ellenbm: skoj att jobba i kök, men jobbigt kanske me all matos osv?????kram   

• lillakotten
    sponen skrev 2011-12-28 21:21:05 följande:
    Jag är oxå beräknad i augusti men vågar inte tro på det då jag inte har några känningar, är i vecka 5 men MVC sa att det kunde vara så
    Är precis  som du i vecka 4+5 (tror att du sa det igår) och jag känner inte så mycket heller.Extra hunger, lite öm i bröstvårtorna och ibland lätt illamående. Jag tycker inte att du ska behöva gå runt och vara orolig hela tiden. Njut av att du slipper ha alla jobbiga krämpor än  så länge!
    en tjej 09
  • Lojsy

Hej!

Ännu en förhoppningsvis blivande Augusti mamma. Bf 29 augusti så jag är i v.5 +1 om jag  räknat rätt! :) Känner molvärk från och till samt att det börjat sticka i tuttarna.

Har en dotter på 4 år så detta blir vårt 2:a barn.

Är det fler som är lite större (överviktiga) än jag i denna grupp? Funderar mycket på hur jag ska undvika att inte lägga på mig så mycket vikt denna gång.. Planen var att minska ca 15 kg efter nyår men plussade dagen innan Julafton så nu kan jag inte riktigt kör som jag tänkt!

Vet i nuläget inte vad jag väger då jag och vågen inte har en särskilt bra relation men gissar att jag får rda på det oundvikliga på måndag då jag ska till MVC! :( 

• astro
    Lojsy skrev 2011-12-28 22:56:10 följande:
    Hej!

Ännu en förhoppningsvis blivande Augusti mamma. Bf 29 augusti så jag är i v.5 +1 om jag  räknat rätt! :) Känner molvärk från och till samt att det börjat sticka i tuttarna.

Har en dotter på 4 år så detta blir vårt 2:a barn.

Är det fler som är lite större (överviktiga) än jag i denna grupp? Funderar mycket på hur jag ska undvika att inte lägga på mig så mycket vikt denna gång.. Planen var att minska ca 15 kg efter nyår men plussade dagen innan Julafton så nu kan jag inte riktigt kör som jag tänkt!

Vet i nuläget inte vad jag väger då jag och vågen inte har en särskilt bra relation men gissar att jag får rda på det oundvikliga på måndag då jag ska till MVC! :( 
    Välkommen.

Vet inte om  jag är rätt person att ge råd i viktfrågan, för jag går upp som en raket i vikt så fort jag blir gravid (det är snudd på mitt första gravidsymptom) oavsett vad jag äter. Men i teorin ska det vara bra att undvika mat och dryck som binder vätska, d v s salt mat, och mat och dryck som innehåller fruktsocker.

Att ta bort de snabba kolhydraterna (som potatis, ris, pasta) kan fungera men det är ofta just de sakerna man vill äta som gravid ... tar man bort vitt bröd måste man också tänka på att det i vanliga fall är vår bästa järnkälla. 
  • Novalina
    astro skrev 2011-12-28 02:47:02 följande:
    Nej, det tror jag egentligen inte att hon har. Det är väldigt svårt att förklara just för vårdpersonal av något skäl, de VILL liksom inte ta rädslan på allvar. De vill hellre tro att man bara är lite allmänt skärrad. Vilket gör att jag känner mig dum; förstår ju att de inte kan se på t ex ett urinprov som det minsta svårt, det känns ju inte o s v. Det är bara det att för mig är det svårt lik förbannat.

Nåja. 
    OK, låter ju mindre roligt för dej... Synd att du inte får förståelse.

Har du testat att bearbeta det hela med typ KBT (Kognitiv Beteende Terapi)?
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    05091112 skrev 2011-12-28 07:59:39 följande:
    Efter 13 veckor gångna.
    OK... Menar du att den största mf-risken är över först v.13+0 då alltså, eller?...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Naimisen skrev 2011-12-28 09:13:01 följande:
    Till mig sa läkaren igår att dom gör vul fram tom v 12. Efter de blir de vanligt.
    Gjorde ju vul igår och är 9+0 idag, så de blir nog samma för dig.
    Då är vi ju på exakt samma dag - kul!! Drömmer
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Naimisen skrev 2011-12-28 09:13:01 följande:
    Till mig sa läkaren igår att dom gör vul fram tom v 12. Efter de blir de vanligt.
    Gjorde ju vul igår och är 9+0 idag, så de blir nog samma för dig.
    Eller nej förresten - du är ju 1 v. längre fram än mej! Sorry, va vimsig jag är! Tungan ute

Jag är ju i v.8+1 idag tor, alltså i v.9... Drömmer
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
Svar på tråden Augustibebis 2012