• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Novalina
    Saftmedbulle skrev 2011-12-27 15:29:37 följande:
    Fast vi som inte skriver kanske läser ändå? Så är det för mig  i alla fall. Det skrivs så himla mycket, så man hinner kanske inte kommentera allt? Eller är det bara jag? Står gärna kvar i BF-listan, men kommenterar i tråden när jag har tid och lust...
    Man måste ju inte skriva alls om man inte vill. Men däremot har ju vissa fått mf sorgligt nog, och därför lämnat tråden, fast de står kvar i bf-listan...

Kanske den gjordes lite för tidigt just med tanke på det?...

Därför tyckte jag förslaet va bra att vänta tills kanske v.12 iaf då mf-risken sjunkit betydligt, och då göra en ny sån lista.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    suss85 skrev 2011-12-27 15:58:22 följande:
    Jag går oxå in i vecka 10 idag! =) mår oxå illa men inte så jag spyr!  Håller med om att man ser ut som man levt på godis och julmat.. fick en riktig depp när jag provade kläder och inser att man håller på växa ur storleken... inga kläder sitter bra.. Jag längar efter den mer fasta gravidmagen inte sladdret som är nu =)

Men visst börjar det närma sig magiska vecka 12?!
    Grattis tjejer!! Solig

Själv går jag in i v.9 (8+0) idag ons! Tänker på att min lilla pyttebebis därinne fördubblat sin längt på bara 1 v. just denna v.! Från ca 1,5 cm till 3 cm, bra jobbat därinne!! Baby  

Jag instämmer till fullo med er - man ser verkligen exakt ut som man inte gjort annat än svullat i sej en massa fet julmat och godis, med tanke på magen! Flört 

Iofs har jag inte så mkt "sladder", mer putage, men ser typ småfet ut om magen iaf... Gravid

Mina gravidsymtom är som tur va inte illamående så mkt, och det är jag väldigt tacksam för. Lider med er som mår dåligt... Foten i munnen 
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    fru Elle skrev 2011-12-27 16:12:28 följande:
    Jag personligen bryr mig inte så mycket om en ny BF-lista. Utan det var mer ett svar/förklaring till de som undrade varför det började skrivas en ny i tråden.
    Det är liksom inte det viktigaste för mej i världen heller.

Tänkte bara att det väl kan va bra att iaf uppdatera den då alla iaf passerat v.12, eller vad tycker ni andra?

Dels för att de som beklagligt nog fått mf inte längre ska behöva stå med (kanske inte så kul för dem...) och dels för att de som lämnat tråden av andra anledningar inte heller längre ska behöva stå med.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Helenaa skrev 2011-12-27 16:40:13 följande:
    Suss85: kunde inte citera från telefonen, men jaa nu känns v .12 väldigt nära :) Längtar också till fina runda gravidmagen....man är som på gränsen mitt mellan nu :P
    Måste bara fråga, menas det att den största mf-risken är över i v.12+0 eller i v.11+0?...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Hejåhå skrev 2011-12-27 17:34:02 följande:
    I min förra BF tråd gjorde vi en ny lista ungefär halvvägs. Då vet man bf-datum efter rul och ungefär vilka som är aktiva ff i tråden.

För mig personligen är det inte så superviktigt med en uppdaterad bf-lista.

Vill man så kan man ju lägga upp lite kort info i sin signatur, som hamnar längst ner i alla inlägg, t ex bf-datum
    Bästa förslagen hittills enligt mej!!

Vad tycker ni andra??????Drömmer
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Maajsi skrev 2011-12-27 19:48:59 följande:
    Nej men usch så hemskt... Skäms Jag beklagar verkligen...

Får man fråga hur det gick till så att säga?...

Men stoooort grattis till denna graviditet!!!!!! Solig {#emotions_dlg.flower} Såklart den kommer att gå jättebra, 2 såna jobbiga grav. på raken måste ju va så liten risk att den är obefintlig!

((Kram))

Arba: Jag vet inte ännu. Vi skulle dit den 12e december men blev inget. Men idag ringde dom äntligen upp igen så vi ska dit på torsdag :) hoppas hoppas det var något som man inte kunde göra något åt. Känns lättare att hantera då.

Ja, jag hoppas det. Men jag är så himla nervös.
    Jag förstår att du är nervös, men skönt att få det avklarat imorgon tor. då iaf...

Om man får mf så sent i grav. som v.27, föder man ut ett litet, dött barn då el.? Sätts förlossningen igång?...

Detta är verkligen ens mardröm... Gråter

Men som sagt, du får ju se framåt nu och va glad åt det du har i din magen nu ist.!! Solig

((Styrkekram)) Hjärta
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • astro
    Stövelkatten skrev 2011-12-27 23:22:48 följande:
    Gadget- har också fått händer på magen, hög tycker det är synnerligen obekvämt när man vet att det inte är någon bebis där de petar. Sen är jag nog. ratt kinkig med det senare också. Jag brukar inte själv klämma på okända människor, uppskattar när folk visar mig samma respekt. Med sonen var. Det en helt okänd tant som klämde på mig när vid stod vid ett övergångsställe... fruktansvärt!
    Hu!

Med Dex blev jag klämd på magen av en karl jag inte känner (har handlat i hans butik men det är ju inte direkt nära band). Jag fick nästan spader. Var är det MED folk egentligen? 
  • Novalina
    05091112 skrev 2011-12-27 20:18:47 följande:
    Eller hur!
    Undrar dock var alla hängslebyxor tog vägen, med rätt passform är det supersmickrande med såna när man har en kula

Och jeans, jag tycker det är sååå obekvämt gravid eller inte
    Leggings och tunikor/klänningar ligger varmt om hjärtat

Hur gammal är din son?

Så är jag så arg på mig själv idag, jag ringde KK och sa attt jag blivit lovad ny tid så säger barnmorskan att hon ska höra av sig antingen via lur eller brev efter hon pratat med doktorn.

Så jag tänker ju inte mer på det. Givetvis upptäcker jag att jag har ett missat samtal två timmar senare av okänt nummer, inget intalat på telesvar. Säkert barnmorskan
    Blir att ringa imorgon igen.
    Menmen, en tid i slutet på nästa vecka får jag förhoppningsvis och då SKA vi se ett litet hjärta! 
    Jag är ingen typisk jeans-tjej annars heller nuförtiden, har mest tränings-mysbyxor hemma faktiskt.

Men just dessa från H&M va helt uuunderbart goa, mjuka, stretchiga och supersköna - så de kändes verkligen som mysbyxor på på det viset! Värt att testa tycker jag, även för din del!

Ang. din bm och KK så kan du ju tänka att det är positivt med att lite senare VUL, för då ser du mer av en bebis och inte bara ett embryo likosm , bebisen växer jättemkt på bara 1 v vissa veckor!!

Vilken v. är du i nu?
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Naimisen skrev 2011-12-27 22:09:52 följande:
    Känner igen mig. Äter jag inte omgående när jag börjar bli hungrig blir de jobbigt.
    Väntar jag länge känner jag mig svimfärdig. Men illamåendet i övrigt har avtagit*peppar peppar*.
    Nu mer konstant trött och hungrig, och kissnödig.
    Exakt så känner jag med!

Plus väldigt svullen och mer orolig mage, lite svullnare bröst som det sticker till i ibland, fetare hår, och ligamentskänningar - som att jag känner av att det mjukas upp "där nere" på olika vis...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
Svar på tråden Augustibebis 2012