• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • JennyL29

men ush va nojjig jagg lir att läsa det hemska kram till er och dem. ush uhs

angående sexet så har vi lite mer faktiskt vi är med som nykära nu, hihi....

illamåendet börjar gå över, väntar ivrigt på mån då jag kan ringa bm för att kolla exakt hur långt gången jag är.....så svårt at räkna ut denna gång,hmmm.......

vilket fynd med mammagarderoben, har några bra byxor som är vida ett tag och tröjor, hehe

trist med sjukvård som inte har nån förståelse för patienter            

• Lullaby
    oxle bo skrev 2011-12-29 09:52:37 följande:
    nej fy fan.. läste precis på FB att en tjej förlora sitt barn en vecka innan BF, dog i magen i natt..
    o hon var inne för några dagar sen o sa att något känns fel.. fan för sjukvården..
    ingen jag känner personligen

någon mer än jag som har problem med tandborstningen? får kvälningar blä. det vänder sig i magen..
    är lite förkyld med släm, så fort jag känner de så vänder det sig.. med inte spyt än.
    Jag tänkte på det att det är tyvär inte helt ovanligt. En vän till mig förlorade sitt barn 4 dagar innan BF förra sommaren. I senhöstas nu fick de en son. Hon tyckte också det kände skonstigt, och åkte till BM. Men bm letade och letade men fann inget hjärta... så dagen efter fick hon genomgå samma hemska som nämnts tidigare i tråden. Gråtit flera tårar för denna stackars familj. Det värsta av allt är att man inte fann något som helst fel vid obduktion eller utredning av graviditeten. Familjen har i dag då två levande barn och ett änglabarn. De är friska och hälsosamma föräldrar. Men det bara hände. Ingen vet varför. Man kan inte gardera sig nog och göra rätt. Det kan hända ändå tyvär :(

Sen till det roligare i ditt inlägg! Igår höll jag på att spy av tandbortstningen! Gör jag aldrig annars! Och inte spytt av själva graviditeten alls annars.
  • Novalina
    Naimisen skrev 2011-12-29 06:32:18 följande:
    Arba- Jag la in 2 bilder igår kväll
    OK. Jo, jag vet att flera lagt in foton där, så därför undrar jag varför jag bara ser 1?...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Stövelkatten skrev 2011-12-29 07:24:27 följande:
    Skumt! Men prova F5, ifall sidan bara visas cashad.
    Vad menas med det? Foten i munnen
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    lillakotten skrev 2011-12-29 08:02:18 följande:
    Idag mår jag hemskt illa. Jag är helt nojig över att det skulle kunna vara maginfluensa nu när vi ska flyga. Dock så verkar det bli bättre av att jag pillar i mig en macka. Håll en tumme att det bara är graviditets illamående tjejer!
    Jag håller 2 tummar!!

De gånger jag mått illa är det just då jag inte ätit på ganska länge och varit väldigt hungrig + lågt blodsocker. Så det beror säkert bara på det.

Gu' va underbart att resa bort från detta trista Sverige-vädret!! Solig
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Lullaby

Min sambos bror och fru förlorade även sitt 4:e barn en månad innan BF. Har tre fullt friska underbara barn innan. Också bra hälsa mm så vet inte vad som skulle orsakat detta heller..

Vi är bara i 5+1 idag så egentligen är det bara tre dagar sen mensen skulle slutat om jag haft den. Så min fråga om sex tidigare var egentligen obefogad kom jag på. Men i går morse hade vi jättebra sex. Käne mig kåt på ett helt annat sätt än annats även om jag brukar vara det rätt ofta ^^. Men det kändes även konstigt efteråt även om vi "jobbade" bra så kändes slemhinnorna efteråt som om jag varit torr, fast jag inte var det. Och så var det som "fullt" där inne så det blev lite obehagligt om han kom "för långt in". Men utan det så var jag mycket känsligare på ett skönt sätt än annars :P Hoppas bara vi inte skrämmer ut vad som nu kan finnas där inne med att vara för tidiga?

• babyhummingbird

Har är det lugnt i sänghalmen.. Har mått så illa så det har liksom inte blivit av mer än en gång sen plusset.. tycker synd om sambon.. Men väldigt glad över att han inte tjatar.. För några dagar sedan sa han att han "saknade mig".. Vilket kändes som ett fint sätt att säga det på. Hoppas på att illamåendet snart går över så han får tillbaka sin normala flickvän..

• Novalina
    oxle bo skrev 2011-12-29 08:29:26 följande:
    jag lider med dig,, vet hur hemskdet är,
    visligen så kom min son "bara" i v20 men han levde tills jag krysta ut han kändes så fel..
    så låg man granne med friska bebisar..det var nästan värst ligga o lyssna på dom dygnet runt.
    i 4 dygn, tills jag tjata mig hem..
    låg med antibiotika dropp o grejer, dom ville ge mig blod men nej tack ( ville bara dö då)
    dom borde ha en avdelning för oss där man slipper höra bebisar..

men den här gången så ska allt gå bra i sommar så är dom hos oss..

rakt på sak: har ni sex?? hade bara haft det en gång sen vi + men nu myste vi två kvällar i rad, supermysigt,
    kände mig nykär  
    men nu känner jag mig svullen där nere, hehe... inte van o ligga i 
    Det gör verkligen så otroligt ont i mitt Hjärta att läsa om det hemska ni varit med om...  Får en klump i magen och tycker det är så orättvist att nån ska behöva gå igenom nånting sånt ö h t... Skäms

Sex, vad är det??! Är det inte bara nåt man har i barnavlingssyfte? Flört
    Hehehe, är tyvärr inte mkt av den verksamheten i vårt hem längre... Har sonen sovande i spjälsäng i samma rum, har har länge somnat sent (börjar bli tidigare nu äntligen!) och vaknar ganska lätt av "ovana ljud" . Plus att sambon ofta är trött och behöver sömn mer än sex, och då sonen äntligen somnat så har man ofta disk etc att ta hand om, kanske är hungrig och behöver äta nåt, vika tvätt el. så... Och sen är det skönt med lite slappande vid datorn eller TV:n... Inte mkt tid över till sexuell verksamhet då precis...

Men visst saknar jag den typen av närhets-gos jättemkt, är vikigt för intimiteten och kärlekskänslan i en relation, så man inte blir mer som vänner istället. Visst pussas och krams vi lite, men inte mkt mer än så.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Ari Gold skrev 2011-12-29 09:35:59 följande:
    Jag har också kapat till mig en bunt mammakläder begagnat. Köpte en del redan när jag planerade barn och var på höstens kvartersloppisar/bytardagar för 10-20 kr plagget. Har också fått överta fem par mammatights av en kompis...perfekt!

Sedan har jag köpt ett fåtal nya plagg på rean. 

Mammakläder har ganska bra andrahandsvärde på Tradera så köper man billigt kan man få man igen pengarna sedan.

Jag har faktiskt  även köpt några babykläder...det låter ju galet tidigt men det var halva outletpriset...typ 20-30 spänn för en body som kostat 225.

Vi köper alltid saker långt i förväg...overaller och skidor på våren och utemöber på hösten osvosv... så det känns inte så galet för oss som det kanske låter för andra. Vi har bra med förvaringsutrymmen (egen lada bla.) så man kan stuva undan saker.
    Hehe, vi skulle helt klart oxå behöva gott om utrymma och en lada, fast vi får för tillfället iaf nöja oss med en 3:a...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    lillakotten skrev 2011-12-29 09:56:57 följande:
    Nyköpingsbo: fy så hemskt! En kompis till mig har haft 2 kollegor inom loppet av ett år som förlorat sina barn i vecka 40 respektive 38... Så hemskt! Man blir ju nojjig!
    Ja, ofattbart hemskt... Man vill ju inte behöva oroa sej under hela graviditeten precis... Räcker med de första 12 v. gott och väl...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
Svar på tråden Augustibebis 2012