Inlägg från: ullis1990 |Visa alla inlägg
  • ullis1990

Augustibebis 2012

Någon som är Pollenallergiker? Vad tar ni för medicin?

• ullis1990
    anneh skrev 2012-05-07 18:46:30 följande:
    Hur har ni tänkt göra? Ska ni ha bebisen i samma rum som er, eller får h*n eget rum från början?

Vi kommer ha spjälsängen i vårat sovrum. (Vi bor i en 2a..) 
    I September/Oktober kommer vi dock flytta till hus, och då blir det självklart ett barnrum, men vi får se då hur läget är och hur det funkar för oss med pyret Hur tänker du/ni ha det?
  • ullis1990
    Jloow skrev 2012-05-08 18:49:09 följande:
    Kampis: ultiva heter den. Är en intravenös smärtlindring som man "styr" själv. Går snabbt in o snabbt ur kroppen, lite som lustgasen men är mycket mer effektiv. Bästa alternativet för oss med koagulationsrubbningar som inte får ta EDA:n..

hur då styr själv?
  • ullis1990

Jag gick på ett vikariat på jobbet där sista dagen var igår, fredag. Innebär detta att jag måste skriva in mig på arbetsförmedlingen direkt på måndag för att få behålla min SGI?

• ullis1990

Har en fråga som nog svaret är olika för alla.... Men hur länge har bebisen hicka i magen? Min har hållit på ca 10 minuter nu, har aldrig kännt såhär länge förut :) samma monotona "pickande" hela tiden.. Som sekundvisaren på en klocka.

• ullis1990
    Ellenbmt skrev 2012-05-14 16:58:41 följande:
    Fotbad med salt i hjälper mot ömma fötter. Jobbat länge i restaurangbranschen och det är samma smärta vi lider av... :)

Jag brukar ha i en klick Aloe Vera Heat Lotion i fotbadet också, väldigt skönt och väldoftande :)
  • ullis1990
    RockTheRebell skrev 2012-05-16 09:22:51 följande:
    Jag har upptäckt att det börjar bli hormonrand ovanför naveln, men inte under den xD

kan man få hormonrand när som helst i graviditeten? :)
  • ullis1990

Ligger hemma i sängen i fosterställning och har ont i magen.. I "bebismagen", som mensvärk men mycket mycket värre!! Och då e jag van vid rejäl mensvärk.. Magen drar inte ihop sig eller blir hård, har bara såå ont!! :/

• ullis1990

Jag ringde och kollade med Förlossningen.. De tyckte att eftersom jag kände fosterrörelser skulle vi avvakta. Smärtan har gått över och jag känner mig piggare igen, hoppas det håller i sig så också :) tack för era omtankar :) Godnatt!

Svar på tråden Augustibebis 2012