Augustibebis 2012

Lite blommor och styrkekramar till er som har det jobbigt!

Har läst att om man ligger på högersidan kan bebisen trycka på nån åder och nerv eller nått som gjorde att mamman kunde bli yr och illamående.. Men om de stämmer vet jag inte! Jag själv kan inte sova alls på högersidan som tidigare varit min favoritsida.. Nu får jag halsbränna tills jag kräks om jag ligger till höger..
Banan gör halsbrännan värre för mig. :/ men ett glas mjölk och en Novalucol efter de brukar lindra så jag kan somna iallafall :)
Sommaren: lycka till och hoppas dom hittar vad det är, så du slipper smärtan!
Kul att du är tillbaka Mammsen! Vi har skrivit och funderat många gånger vart du tagit vägen. :)
Här får man åka hem efter 6timmar om mamman och barnet mår bra... Både som förstföderska och omföderska. Jag hoppas på att få stanna kvar, pga att jag tar blodförtunnande sprutor. Har fått för mig att de måste ha mig under uppsikt efter förlossningen då. Har dock inte tagit upp detta med BM än..
Vad duktiga ni är ni som tränar... Jag kommer mig inte för det alls! Var väl inte direkt någon träningsmänniska innan jag blev gravid heller - men ska ta tag i de efter fl, hoppas jag ;) Ska till tandläkaren på undersökning idag mitt på dan, hur är det med det då?? Med röntgenbilder?? Ska man säga ifrån de/är de farligt? Eller tar dom inte bilder alls när dom får reda på att man är gravid? Glömde tala om det när tiden bokades...
Ang. tandläkarundersökningen så fick jag ett blytäcke över mig och någon nack-krage. Tandläkaren tyckte att 2st bilder räckte istället för 6st. Skulle få komma tillbaka efter fl och ta nya bilder :)