Augustibebis 2012
Är det någon som kan länka till den där väskan ifrån stadium som är bra att använda som skötväska? :)
Är det någon som kan länka till den där väskan ifrån stadium som är bra att använda som skötväska? :)
Jag har läst tidigare i tråden eller i någon annan augustitråd att fostervatten luktar ungefär som sperma...
Kul att ha dig här i tråden igen Stövelkatten! :) Så säg mig nu.. Vart har vi Mammsen? :)
Jag var hos BM på förmiddagen! Är i vecka 28+5 och SF-måttet var 29cm. Lämnade oxå ett urinprov som såg fint ut. Hjärtljuden låg på 152 slag/minut, precis som för 4veckor sen. Vet inte könet. Bebis låg med huvudet ner men inte fixerad än :) hade inte gått upp något sen sist och ligger alltså på -4kg sen inskrivningen. Bra för det finns att ta av :)
Sommaren12: vad är det för app? Vad heter den? :)
Pepp och styrkekramar till er som har det jobbigt! Tröttheten har kommit tillbaka även för mig, var helt däckad i början av graviditeten men har sen mått prima! Men nu som sagt, skulle behöva sova middag varje dag.. Blev extra inringd på jobbet igårkväll för att sitta extra-vak, hann inte vila något innan.. Så nu ska det bli skönt att åka hem å krypa till kojs kl 07!! Ha en fin fredag allihopa, här ser det ut att bli regn och åska (Uppsala län..) kram på er! :)
När min syster ammade och åt jordgubbar och apelsin så blev dottern prickig runt munnen. Hon är inte allergisk idag förutom mot pälsdjur :)
Hon testade att sluta äta jordgubbar å apelsin, de var lite utav en craving som satt kvar.. Och då blev det bättre :)
Vad är det för TVserie ni skriver om? Vilken kanal går den på/webb tv? :)
I vecka 29-30 på BMbesöket låg min bebis med huvudet neråt, obehagligt tryck hela tiden.. Men på FL i torsdagskväll var det rumpan som låg neråt och tröck. (bebis var fortfarande ruckbar hos BM, hade alltså inte fixerat sig..). Nu idag tror jag den ligger på tvären, iallafall vad det känns och magen ser avlång ut :P