• Naimisen

Augustibebis 2012

Urge- Är så olika, känner folk som har gått upp 40 och andra som gått upp 9. Sist hittade jag någon sida där man kunde kolla vad en bra viktuppgång under graviditeten är beroende på ens ursprungliga BMI. 11-16 kg fick jag, men man ska nog inte stirra sig blind på de då vissa samlar på sig massa vatten och andra inte.
    Men några hamburgare dör man inte av

• Naimisen

Gadget- Haha nej du är inte den enda! De gör jag med.

Mästerkatten- Jag som inte ens gillar fetaost blev sugen. Har vart sugen på röbetsallad med chèvrekräm men de går jag vänta med.

• Naimisen

FruFoxy- Vi kommer inte heller ha dop. Hade en namngivningscermoni sist, och har en fadder och så. Men vi vill att barnen ska få välja själva.
    Däremot har jag börjat fundera på fadder till detta barn.

• Naimisen

Fru Foxy- Vi hade på sommarn i mina föräldrars trädgård, min pappa sa några ord, vi berättade vilka namn och varför vi valt dom, min pappa som är musiker hade skrivit en låt som min syster sjöng och vi hade valt en låt som min syster och fadderns syster sjöng. Och så hade vi bundit en blomkrans som faddern fick sätta på hans huvud som en liten fin gest.
    Sen lunch och fika där.

• Naimisen

Sandrina- Tror inte någon BM egentligen går efter de.

FruFoxy- Haha ja de är ett tag kvar. Men de går ju alltid att välja ut någon låt och spela på cd eller bara läsa någon dikt man tycker är fin

• Naimisen

Fru Foxy- Annars kan man ju bara samla släkt och vänner och ha en fest utan massa måsten. God mat och trevligt sällskap bara för att fira det nya livet

• Naimisen

Sandrina- Har man "normal" vikt från början så brukar dom nog inte lägga sig i så mkt om man inte ökar väldigt mkt i vikt eller inte går upp något alls.
    Är man däremot redan väldigt överviktig vill dom nig inte att man ska gå upp så mkt pga hälsan. Men ja tror inte BMI är något dom går efter.

• Naimisen

Saajmon- Min man är inte döpt, och vi är gifta i kyrkan.

Det kommer ju alltid finnas saker man beslutar åt sina barn, vad dom ska äta och inte, vilka värderingar som är rätt och fel etc.
    Det är ju så att oavsett om man tvingar på dom något eller inte så är det ändå vi som föräldrar och vi som ger våra barn den grund de ska stå på.

Svar på tråden Augustibebis 2012