• Novalina

Augustibebis 2012

SälenCia skrev 2012-01-03 19:03:15 följande:
    Vi har tyvärr ingen att ärva ifrån och kommer nog få lägga ut allt själva. Men det löser sig! Vi har båda vettiga löner så nog ska vi kunna köpa lite grejer till pyret.

Men jag avundas de som iaf kan få något i arv...
    OBS! Gör inte samma misstag som jag och köp för mycket kläder i stl 50-68!! De växer så otrooooligt fort den tiden!!

Tips: Klädpaket på Tradera, då kan man verkligen snacka fyndpriser!!!! Istället för att köpa ett och ett plagg där alltså. Och Lindex har ju bra och billiga kläder, ofta "ta 3 betala för 2" och så med.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    SälenCia skrev 2012-01-03 20:10:30 följande:
    Bra tips för billigare kläder! Några andra tips förutom blocket. Är lite osäker på om man vill köpa tex barnvagn begagnad...
    För mej är det en självklarhet att köpa en begagnad barnvagn. Fattar mej ärligt talat inte på folk som vill lägga typ 8000 kr på en ny vagn. Jag har en jättebra och snygg, praktisk Emmaljunga City Cross till sonen - köpt begagnad - såklart! Skrattande
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    minstörstalycka skrev 2012-01-03 20:18:47 följande:
    Någon som har eller kan rekomedera någon syskonvagn ?
    Emmaljungas "tvillingvagn". Finns många billiga på Blocket, där jag hittat en bra i närheten. Den går att ha både mot dej och från dej, och den ena kan ligga och den andra sitta, eller ligga/sitta båda 2. Otroligt bra kvalité på vagn med!
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Ari Gold skrev 2012-01-04 09:39:14 följande:
    Han tycker det är OK så länge jag bara köper och säljer dem (vi har en lada så jag behöver ju inte lagra dem inne precis). 

Men jag brukar prova dem ett tag också särskilt när det är modeller jag inte känner till så bra...och det blev han galen på senast. Att när han skulle ut med ungen visste han aldrig vilken vagn som var vår. Så jag har lovat att hålla mig till en vagn privat den här gången...fast det blir nog snarare 2-3
    Wow, vilken fantastiskt affärskvinna du är!! Smart idé att tjäna pengar på att handla med beg. vagnar!

Själv skulle jag dock ej få plats för dem - men det är en annan sak. Har du några bra tips??
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Marmite skrev 2012-01-04 10:25:12 följande:

Vagnproffs Ari, vilken koll du har! Vilken tillgång för oss rookies! Får man fråga vad du tycker om Kronan..? Den tycker jag är väldigt fin... Min kravspec är helst röd :), 4 ordentliga hjul, och kunna ha barnet mot mig även i sittvagn...

Instämmer!!
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    sommar83 skrev 2012-01-04 12:56:32 följande:
    Samma här! Visst är det härligt att tiden inte står still (el iaf kännas så :p)
    På inskrivningen ville min bm gå efter mitt missfall, så enl henne går jag in i v 15 idag, vilket ja absolut inte gör! Men hon tyckte det var bättre att betsälla RUL efter det så vet vi. Bättre göra ett till än att göra ett och det blir för sent. Jag tyckte det lät jättebra eftersom jag verkligen har velat gjort VUL ända sen jag fick plus, men här får man inte hjälp med sånt, inte ens om man betalar för det som i sthlm tex. Så jag fortsätter räkna efter min vecka och ser det som ett plus att jag får ett till ul.
    Har du inte haft en vanlig mens efter missfallet?...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    SälenCia skrev 2012-01-04 13:39:45 följande:
    Min bästa vän hade inga symptom förrän i vecka 17 och då blev det foglossning. Hade hennes mens inte uteblivit så hade hon knappt vetat att hon var gravid. Det stillar säkert inte din oro överhuvudtaget dock...
    Hela min graviditetet med sonen hade jag varken ont nånstans eller illamående, mådde som vanligt hela tiden i princip - fast såklart att den allt större magen gjorde sej påmind på olika sätt då. . Ändå gick jag ända till v.42+0.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Augustimamman skrev 2012-01-04 15:56:49 följande:
    Nyköpingsbo: är det angel sound du använder? Vet inte så mycket om det, var kan man köpa det? Är det bra att använda den så ofta? Tyckte jag snappade upp här i tråden att det inte var bra. Ska på vul imorgon (8+5) sen blir det ju inget förrän rul. Skulle vilja höra hjärtat efter den magiska gränsen v 12. Hade varit skönt...
    Jag har en Angelsound, och den ska man inte använda förrän allra tidigast i .v18, och då bara ytterst sällan. Detta har alla bm och de på KK sagt till mej då jag frågat.

Är skillnad på den apparat som bm själv använder för att lyssna på hjärtljuden, det är inte samma slags metod.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Helenaa skrev 2012-01-12 00:07:01 följande:
    11+0 idag :D Jag är nog "värst" av alla härinne då det gäller djur... Jag och maken har det som största intresse, har egen gård med nybyggt stall. Vi har hundar, katter, 5 hästar (i alla storlekar) en åsna, 3 lamor och 2 minigrisar :P Underbart att ha. Självklart mycke jobb men för oss är det värt de. Barnen är med på allt och älskar att borsta å rida å mocka bajs :)
    Grattis till v.11+0! Själv är jag i v.10+0 idag ons. Solig

Men herrejösses vad djur då!! Skrattande Jag beundrar dej/er verkligen som orkar och hinner med det!! Jobbar ni dessutom 100% eller på "vanligt" arbete? Hur många barn har ni, åldrar?
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina

Hihihi,  vad ni är helt underbara på att skriva här tjejer!! Skrattande

Jag har nästan 100 sidor att läsa ikapp, så jag tror jag ger upp den biten...

Så om nån skrivit nåt till mej och jag råkat missa det, så är jag inte dryg och otrevlig *hehe*, utan har bara inte hunnit sitta så mkt vid datorn den senaste tiden. Så skriv gärna igen om det va nåt särskilt.

¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
Svar på tråden Augustibebis 2012