• Novalina

Augustibebis 2012

Saaajmon skrev 2012-01-11 15:44:09 följande:
    Min mage blir som en boll på kvällarna... men på morgonen kan man faktiskt se att det finns en liten bebismage redan nu i vecka 11 Solig
    Samma här faktiskt!! Gravid Drömmer
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Lillismaj skrev 2012-01-11 12:45:00 följande:
    Hej! Kan man hoppa in här?
    Jag har också bf i augusti (vet inte riktigt vilket datum) men är i v 10+2 idag.
    Har en dotter som blir fyra i april, henne fick vi på våran tredje ivf-behandling och nu några år senare gjorde vi en ivf till och plussade på första försöket.
    Och inte nog med det. Det ligger två kottar i magen!

Jag har varit på tre vul och varje gång sett två små hjärtan ticka.
    Imorgon är det inskrivning, ska bli spännande.
    Jag har mått väldigt illa länge nu. Har fått Lergigan comp men jag kräks ändå.
    Har även en urinvägsinfektion som inte vill ge med sig, nu är jag inne på tredje antibiotikakuren. Det känns ju inte alls kul, blir orolig av detta men får se vad bm säger imorgon.

Grattis förresten till er alla! Vad kul vi kommer ha nästa höst!
    Oj, vad jag blev glad att läsa ditt inlägg - underbart för er ju!!! Solig

Hoppas dock att du själv mår bättre snart.

Varmt välkommen hit, hoppas du kommer att trivas i vårt härliga gäng! {#emotions_dlg.flower}
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Gadget skrev 2012-01-20 11:12:27 följande:
    Hemma och lycklig som aldrig förr!

Fick göra VUL och det kändes som tusen år från det att han stoppade in den där staven tills jag fick se något som rörde på sig där inne. Men ååååhhhhh. Höll min sambos hand hårt och så plötsligt såg man hela den stora (!) bebisen. Den rörde på armarna och benen drog den ihop och sträckte så där som små spädbarn gör. Hjärtat slog så fint, hjärnan såg vi, ryggraden, till och med en hand zoomade han in. Och i magen låg fostervatten vilket tydligen betyder att den kan svälja redan och det var bra. Så fint och så overkligt att den ligger där inne och rör sig i min mage. Fick några tårar i ögonen....

Men stor var den, och blir bara större och större (för sin ålder). Så här har det sett ut.

VUL 1 i 5+0 - hinnsäcken man ser motsvarar 5+6
    VUL 2 i 8+1 - bebisen motsvarar 8+5
    VUL 3 i 12+1 - bebisen motsvarar 13+0!!!!!

Tror inte jag kan skylla på att läkaren mäter slarvigt. Vid nästa UL vilket borde vara om ca 8 veckor (motsvarande ert RUL i Sverige gissar jag även om jag då är i v 20+) säger han väl att den är färdig att komma ut! Har ni sett senaste Twilight förstår ni hur jag känner....

Försöker ladda upp en bild i bildtråden. 
    Ååå vad underbart, jag blev rörd till tårar då jag läste!

Själv har jag gjort en kovändning och ska genomgå kub-test (är 35 år, så gratis för mej där jag bor pga det), fast jag varit emot det tidigare pga bl.a. etiska skäl.

Jag vill helt enkelt få det UL som ingår, så jag ser att allt är bra med lillbebben därinne. Så jag tog blodproverna hjos min bm på inskrivningen tidigare denna v., och ska på UL 30/1 (är då i v.12+5), och får då reda på vad alla prover visar och så. Jag har dock bestämt mej för att inte göra nåt fostervattenprov, vad än proverna visar för siffror och procentsatser. Jag är nämligen starkt emot detta att selektera bort och döda bebisar i magen bara pga att de har t.ex. downs syndrom. Jag tycker det är som att göra som de gör i Kina, där de aborterar flickfoster för att de vill ha bara pojkar = hemskt... Skäms

Vet jättemånga som har barn med DS och som älskar de jättemycket, och inte ångrar de en sekund.

Känns iaf skönt att ha tagit ett beslut för min del, och ser nu jättemkt fram emot UL:et... Drömmer

I Karlstad där jag bor, så skiner solen idag, och det är faktiskt lite vitt ute med, härligt! Solig

Önskar er alla en underbar helg!

(Har inte läst här på länge nu, och ni skriver ju så fantastiskt mkt att jag ger upp i att läsa ikapp sisådär 300 sidor... )

((Kram)) Hjärta
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Gadget skrev 2012-01-20 11:27:20 följande:
    Välkommen MrsMee. Vi har väldigt olika stora magar här inne i tråden också utan att för den delen de största väntar tvillingar. Så det behöver ju inte vara så. Synd att du ska behöva vänta så länge på UL bara.
    Om du vill kan du kika in i vår bildtråd och titta på magar och jämföra din egen.

Är det för övrigt någon av våra tvillinggravida som laddat upp bild? Tror inte det...
    Varmt välkommen MrsMee!

Jag har lika stor mage nu i v.11+2, som jag hade då jag va gravid med sonen i v.20! Har hört att månag får större mage tidigare med 2:a barnet. Jag vet oxå att det bara är en bebis därinne, för jag va på VUL 23/12.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    FruuMee skrev 2012-01-20 12:09:57 följande:
    Tack Arba =)

Jag la in en bild på min mage i bildtråden så får vi se vad ni tror =)
    Jag tror egentligen att jag bara är stor, men min dumma bm sätter griller i huvudet på mig haha 
    Fin magbild! Ser faktiskt ut som min i stl och så!
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Augustimamman skrev 2012-01-23 18:35:10 följande:
    Kim08: vad härligt!!! Precis så ska det ju kännas! Får man inte hela resultatet samtidigt? Eller får man vänta på blodprovet? Ska på kub på tis nästa vecka. Står inte ut med väntan! Kan inte dölja magen längre och är rädd att hela min klass komner att lista ut det innan vi ens berättat för familjen (som vi tänkte göra helgen efter kub). Känner mig som en tickande bomb, frustrerande och faktiskt jobbig känsla :(
    Hjälper ju inte att vi har en kurs i retorik nu där man varje vecka ska stå framme i klassrummet och hålla tal och presentationer med hela klassens ögon riktade mot sig... :/
    Jag ska oxå på kub nästa vecka, på mån 30/1!   Jag kommer att va i v. 12+5 då. Och du vid ditt kub?...

Jag får reda på alla resultat av proverna direkt efter kub:et sa min bm. Sen får man inte fotoutskrift på UL:et där, så jag ska ta med kamera och fota skärmen ist.

Såå pirrigt!!!!!! Har berättat för allra närmaste familjen bara, för våra föräldrar och syskon. Har oxå tänkt berätta för andra efter kub. Min mage kan inte heller döljas längre, mkt större denna grav. än min 1:a!!

Blir nyfiken - vad är det för utbildning du går?
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    fru Elle skrev 2012-01-22 21:27:47 följande:
    Jag ändrade mitt namn i BF-tråden. Men tycker att vi kan göra en ny BF-tråd med oss som skriver i tråden som vi har pratat om tidigare. Kanske kan vara läga att göra det nu när dessutom många passar på att byta namn.
    Bra idé!!!!
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Augustimamman skrev 2012-01-22 23:18:38 följande:
    Ok allihopa! Jag har gjort en ny tråd för den nya uppdaterade BF-listan!
    Samtliga, nya som gamla, skriv in er på den!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

Gadget: vill du länka den nya listan i trådstarten? 
    Oj, sorry - såg nu att det redan finns en ny sån lista, tack!! Drömmer
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina

Men förresten... Sen när alla varit på VUL/kub-ul och RUL, så ändras säkert flera stycket bf-datum en del...

Fast det kanske inte gör nåt eller?...

¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    DetGodaLivet skrev 2012-02-01 20:47:54 följande:
    Angående vagnar: Jag köper aldrig en vagn som jag inte vet att jag kan sälja för samma pris (oftast mycket mer). Då blir inte vagnköpet heller så laddat. Skulle jag ångra mig har jag inget att förlora, bara att sälja och testa något annat.

Det är också en av anledningarna till att jag aldrig skulle köpa en ny vagn, då kan man liksom inte ändra sig utan att det kostar. Vi prioriterar också tid före konsumtion och jag tror tex att mitt barn har större glädje av en sen förskolestart än en  ny barnvagn.

Vi har tyvärr lite andra tråkiga utgifter på grund av bebisen, vi blir 6 i familjen och har diskvalificerat oss från en "vanlig bil". Så nu har vi fått investera våra surt förvärvade pengar i en ny. Ny för oss alltså, givetvis begagnad - SÅ mycket har vi inte på sparkontot. Men det svider att hosta upp 70 000 också. Blir en snål vår att bygga upp bufferten igen så några lyxbebisprylar blir det definitivt inte här.
    Du är en kvinna helt i min smak! Jag instämmer till fullo i alla dina resonemang!!

Jag tycker (ursäkta) att det faktiskt är rent korkat att köpa splitt nya, sviiiindyra babygrejer, som vissa gör. Verkar nästan som en del tycker det på nåt vis visar på "hög status" eller så, medan jag tycker det är mkt smartare att köpa bra begagnat, även ur miljösynpunkt pga återanvändningen.

Förresten va jag på kub-UL i måndags, och det visade en såå söt liten bebbe, och allt visade toppenbra (hade ej tänkt ta fosterv.prov i annat fall ändå, och absolut inte mörda ett barn med ev.DS!!)!! Hjärta Drömmer Är nu i v.13+1 idag tor.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
Svar på tråden Augustibebis 2012