• Novalina

Augustibebis 2012

Stövelkatten skrev 2011-12-28 10:41:48 följande:
    Aha, får se då! Men dom borde ju boka det senare ifall det är tveksamt, så jag tror det är VUL. Spännande, då får sambon se mig i gynstol! Skrattande
    Det fick min sambo gör med.

Men efter alla igångsättningsförsök som bara tänkas kan under grav. med sonen, och när otaliga läkare och barnmorskor körde upp halva armarna i mej typ 1000 ggr för att känna hur öppen jag va etc, så måste jag säga att jag blivit otrooooligt härdad och bryr mej knappt längre, stor skillnad mot innan graviditeten, verkligen. Kan ju tillägga att sambon va vid min sida hela tiden då, så han har ju typ redan sett allt redan.

Sonen va oxå med då jag gjorde VUL:et eftersom vi höll det hemligt och ingen skulle få veta innan julafton, så därför kunde vi inte fixa barnvakt. men han va hur duktig och tyst som helst, så han har redan spanat in lilleborsan/lillesyrran på en skärm, inte illa!
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Maajsi skrev 2011-12-28 11:02:52 följande:
    Jo precis. Ja alltså, för det första var han inget mf, utan en helt vanlig bebis i miniatyr. gränsen för missfall är ju i v. 22 nu. Jo, vi fick åka hem och smälta in allt och sen komma tillbaka dagen efter och bli igångsatt. Det var oerhört jobbigt, speciellt när man såg och hörde andra bebisar som var fullt friska och levande och mammor som väntande på sina levande bebisar.  Det bästa var iaf att han fortfarande var lite varm när han kom ut. Man fick som ingen chock på en gång. Trots att det var jobbigt så var det en vacker stund. Han såg ut som en sovande ängel.
    Otroligt gripande... Sitter här och blir otroligt rörd av det du skriver... Vackert. Hjärta {#emotions_dlg.flower}

((Kram))
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Gadget skrev 2011-12-28 11:58:52 följande:
    Mästerkatten:
    Jag la den nog inte i mitt galleri, men postade i denna tråden. Om du sitter vid dator och trycket på "visa endast" vid mitt användarnamn i detta inlägg så hittar du det inlägget på senaste eller näst senaste sidan.
    Lägg in i bild-tråden oxå vettja'!! Roligt med många foton där ju!

Tack förresten för infon ang. "Visa endast", visste inte jag om!
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    fru Elle skrev 2011-12-28 16:25:18 följande:
    mästerkattenistövlar; fy vad trist när folk inte kan hålla tyst utan måste berätta. Inte helt ovanligt att man vill hålla det lite hemligt i början. Har önskat att de vi har berättat för hålla det hemligt. Har ingen lust med att gå ut med det på facebook innan RUL och när jag har berättat för jobbet.
    Så har jag oxå tänkt göra.

Bara de allra närmaste i släkten vet nu efter julhelgen.

Fast idag va jag tvungen att köpa gravid-jeans på H&M (400 kr, supersköna, rekommenderas varmt!! Slet ut mina gamla den förra grav.), så magen visar ju att jag är gravid iaf, om inte annat. Försöker dölja det i pösiga tröjor, men undrar hur länge det funkar eg.?...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Gadget skrev 2011-12-28 17:24:34 följande:
    Mitt illamående är mer eller mindre borta sedan en vecka. Har bara kommit korta skov när jag slarvat med att äta. Men jag är fortfarande trött, brösten ömmar lite (särskilt på nätterna när jag vänder mig i sängen hugger det till i dem så jag blir liksom förvånad själv och ojar mig) och hungern är kvar. Och jag fick se vår plutt i fredags så där var allt bra ändå och jag kan nu glädjas att slippa illamåendet som i några dagar innan det tvärt försvann var så illa så allt luktade äckligt och jag fick tvinga i mig mat mellan kväljningar och vilopauser.
    Vilken v. är du i nu? Har du nån VUL-bild? Hur stor va lillbebben?? Drömmer
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Ellenbmt skrev 2011-12-28 18:41:07 följande:
    Fru foxy- jag såg inte din fråga tidigare. Ja vi är båda yrkeskockar. Jobbar för världstvåan Tommy myllymäki. Kanon karriär! Men just nu kan jag inte jobba. Har tagit tjänstledigt.
    Låter ju jätteroligt!! Vad är han världstvåa i?
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    mammsen skrev 2011-12-28 20:04:32 följande:
    Aw, styrkekramar till dig! Legat inne så med i tidigare grav, min första grav var jag välldigt ung bara 15år och dessutom ensam, jag gick ner 16 kilo pga illamåendet och mådde inte bättre trots dropp och mediciner osv.. Efter någon veckas sjukhusvistelse gav jag upp, jag hade nog inte överlevt själv tills barnet blivit så stort att det hadde kunnat plockas ut och få överleva :/

Med min andra grav (min dotter) gick det bättre jag behövde bara komma in och få dropp några gånger över dagen typ pga utorkning, och förlorade bara 8 kilo innan jag började må bättre och gick upp lite igen =)

Har hört det kan vara extra tufft med 2 i magen, men det är såååå underbart sedan när man kan äta vad man vill, då kan man väääärkligen njuta av mat igen på ett sätt som inte många förstår ;) En dag i taget tjejjen =) Och grattis till dubbelt <3
    Hur gick det med grav. då du va 15 år? Abort sen el.?...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Stövelkatten skrev 2011-12-28 21:24:11 följande:
    Jag gjorde VÄRSTA kapet idag, en hel mammagarderob för 700:-!!! I Hjärta Blocket! Guldkornet hittills är de svarta slimmade hängselbyxorna från Lindex.... åh va snygg magen blev!

Nu kommer jag ju förmodligen inte kunna ha dessa kläder så länge, men desto mer värt att köpa begagnat och sedan sälja igen eller ge bort. Eller spara, kanske kommer fler barn någon gång. Glad

Lägger upp bild i bildtråden för den som vill kika. Jag är skitnöjd!
    Härligt att fynda så!!
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Vad har hänt med bild-tråden eg.?...

Jag ser bara 1 bild där nu, den på Mästerkattenistövlarnas fina Gravid. Men visst ska det eg. va fler foton där?
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Naimisen skrev 2011-12-29 06:32:18 följande:
    Arba- Jag la in 2 bilder igår kväll
    OK. Jo, jag vet att flera lagt in foton där, så därför undrar jag varför jag bara ser 1?...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
Svar på tråden Augustibebis 2012