• Novalina

Augustibebis 2012

Stövelkatten skrev 2011-12-29 07:24:27 följande:
    Skumt! Men prova F5, ifall sidan bara visas cashad.
    Vad menas med det? Foten i munnen
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    lillakotten skrev 2011-12-29 08:02:18 följande:
    Idag mår jag hemskt illa. Jag är helt nojig över att det skulle kunna vara maginfluensa nu när vi ska flyga. Dock så verkar det bli bättre av att jag pillar i mig en macka. Håll en tumme att det bara är graviditets illamående tjejer!
    Jag håller 2 tummar!!

De gånger jag mått illa är det just då jag inte ätit på ganska länge och varit väldigt hungrig + lågt blodsocker. Så det beror säkert bara på det.

Gu' va underbart att resa bort från detta trista Sverige-vädret!! Solig
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    oxle bo skrev 2011-12-29 08:29:26 följande:
    jag lider med dig,, vet hur hemskdet är,
    visligen så kom min son "bara" i v20 men han levde tills jag krysta ut han kändes så fel..
    så låg man granne med friska bebisar..det var nästan värst ligga o lyssna på dom dygnet runt.
    i 4 dygn, tills jag tjata mig hem..
    låg med antibiotika dropp o grejer, dom ville ge mig blod men nej tack ( ville bara dö då)
    dom borde ha en avdelning för oss där man slipper höra bebisar..

men den här gången så ska allt gå bra i sommar så är dom hos oss..

rakt på sak: har ni sex?? hade bara haft det en gång sen vi + men nu myste vi två kvällar i rad, supermysigt,
    kände mig nykär  
    men nu känner jag mig svullen där nere, hehe... inte van o ligga i 
    Det gör verkligen så otroligt ont i mitt Hjärta att läsa om det hemska ni varit med om...  Får en klump i magen och tycker det är så orättvist att nån ska behöva gå igenom nånting sånt ö h t... Skäms

Sex, vad är det??! Är det inte bara nåt man har i barnavlingssyfte? Flört
    Hehehe, är tyvärr inte mkt av den verksamheten i vårt hem längre... Har sonen sovande i spjälsäng i samma rum, har har länge somnat sent (börjar bli tidigare nu äntligen!) och vaknar ganska lätt av "ovana ljud" . Plus att sambon ofta är trött och behöver sömn mer än sex, och då sonen äntligen somnat så har man ofta disk etc att ta hand om, kanske är hungrig och behöver äta nåt, vika tvätt el. så... Och sen är det skönt med lite slappande vid datorn eller TV:n... Inte mkt tid över till sexuell verksamhet då precis...

Men visst saknar jag den typen av närhets-gos jättemkt, är vikigt för intimiteten och kärlekskänslan i en relation, så man inte blir mer som vänner istället. Visst pussas och krams vi lite, men inte mkt mer än så.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Ari Gold skrev 2011-12-29 09:35:59 följande:
    Jag har också kapat till mig en bunt mammakläder begagnat. Köpte en del redan när jag planerade barn och var på höstens kvartersloppisar/bytardagar för 10-20 kr plagget. Har också fått överta fem par mammatights av en kompis...perfekt!

Sedan har jag köpt ett fåtal nya plagg på rean. 

Mammakläder har ganska bra andrahandsvärde på Tradera så köper man billigt kan man få man igen pengarna sedan.

Jag har faktiskt  även köpt några babykläder...det låter ju galet tidigt men det var halva outletpriset...typ 20-30 spänn för en body som kostat 225.

Vi köper alltid saker långt i förväg...overaller och skidor på våren och utemöber på hösten osvosv... så det känns inte så galet för oss som det kanske låter för andra. Vi har bra med förvaringsutrymmen (egen lada bla.) så man kan stuva undan saker.
    Hehe, vi skulle helt klart oxå behöva gott om utrymma och en lada, fast vi får för tillfället iaf nöja oss med en 3:a...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    lillakotten skrev 2011-12-29 09:56:57 följande:
    Nyköpingsbo: fy så hemskt! En kompis till mig har haft 2 kollegor inom loppet av ett år som förlorat sina barn i vecka 40 respektive 38... Så hemskt! Man blir ju nojjig!
    Ja, ofattbart hemskt... Man vill ju inte behöva oroa sej under hela graviditeten precis... Räcker med de första 12 v. gott och väl...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Stövelkatten skrev 2011-12-29 11:20:10 följande:
    Åh, jag gjorde det igen... 20 min på toaletten! Obestämd
    Sexat, el. vad??! Flört
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Stövelkatten skrev 2011-12-29 11:40:54 följande:
    Hahahahaha! ja visst, på jobbet! :D

Somnade såklart... gah. Är det normalt att vara SÅHÄR trött? Tror mitt järnvärde är mycket lågt...
    OK, jobbigt... Foten i munnen Men kanske en snabbis på toan skulle pigga upp då? Tungan ute
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    05091112 skrev 2011-12-29 11:56:14 följande:
    Ja alltså, läkarna och barnmorskor räknar ju den veckan du är i på ett annat sätt, dvs "du är i vecka 7" då betyder det 7+.
    Jag antar att gravida tycker det är drygt och därför säger de att de är i vecka 8 när de är i 7+. Jag gör inte det för att slippa missförstånd osv.

Så när du gått 12 veckor och är i vecka 13, 13+, så är den där läskiga gränsen passerad.

OK, tack snälla för svaret. Drömmer 

Ja, ibland blir man allt lite rörig i huvet av alla siffror. Flört

Då har jag alltså nästan 5 v. kvar till den gränsen, känns ju som eeeeevingheter ju... Skäms Fast jag har ju sett ett tickande Hjärta på VUL i v.7+2, så då har jag hört att mf-risken bara är ca 10%, men iaf...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Ari Gold skrev 2011-12-29 12:20:15 följande:
    Nja...jag skulle vilja nyansera det där med den "magiska v.12",

Det finns två kritiska "steg" för missfall...det första är när hjärtat ska börja slå, kring vecka 7. Detta är det största steget dvs de flesta missfall sker redan nu. Har man sett hjärtslag på VUL minskar missfalsrisken från ca 30% till 10%.

Nästa steg är när moderkakan ska ta över näringstillförseln runt vecka 11-12 men detta är ju inga exakta datum utan lite individuellt från person till person. Efter v. 12 sjunker missfallsrisken därför med ytterligare några procent men det första steget (hjärtslag) är en viktigare markör. 

Allra vanligast är mf direkt efter att man bivit gravid, vecka 5-6 ungefär.

Men en viss risk finns ju hela graviditeten ut.   

OK, på så vis. Tack för infon.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    NiniMe skrev 2011-12-29 12:39:27 följande:
    Läste precis på babyärlden att det är vanligt att man går in i spökveckorna vid v.10
    Spökveckorna??
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
Svar på tråden Augustibebis 2012