• Novalina

Augustibebis 2012

Maajsi skrev 2011-12-27 19:48:59 följande:
    Nej men usch så hemskt... Skäms Jag beklagar verkligen...

Får man fråga hur det gick till så att säga?...

Men stoooort grattis till denna graviditet!!!!!! Solig {#emotions_dlg.flower} Såklart den kommer att gå jättebra, 2 såna jobbiga grav. på raken måste ju va så liten risk att den är obefintlig!

((Kram))

Arba: Jag vet inte ännu. Vi skulle dit den 12e december men blev inget. Men idag ringde dom äntligen upp igen så vi ska dit på torsdag :) hoppas hoppas det var något som man inte kunde göra något åt. Känns lättare att hantera då.

Ja, jag hoppas det. Men jag är så himla nervös.
    Jag förstår att du är nervös, men skönt att få det avklarat imorgon tor. då iaf...

Om man får mf så sent i grav. som v.27, föder man ut ett litet, dött barn då el.? Sätts förlossningen igång?...

Detta är verkligen ens mardröm... Gråter

Men som sagt, du får ju se framåt nu och va glad åt det du har i din magen nu ist.!! Solig

((Styrkekram)) Hjärta
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    05091112 skrev 2011-12-27 20:18:47 följande:
    Eller hur!
    Undrar dock var alla hängslebyxor tog vägen, med rätt passform är det supersmickrande med såna när man har en kula

Och jeans, jag tycker det är sååå obekvämt gravid eller inte
    Leggings och tunikor/klänningar ligger varmt om hjärtat

Hur gammal är din son?

Så är jag så arg på mig själv idag, jag ringde KK och sa attt jag blivit lovad ny tid så säger barnmorskan att hon ska höra av sig antingen via lur eller brev efter hon pratat med doktorn.

Så jag tänker ju inte mer på det. Givetvis upptäcker jag att jag har ett missat samtal två timmar senare av okänt nummer, inget intalat på telesvar. Säkert barnmorskan
    Blir att ringa imorgon igen.
    Menmen, en tid i slutet på nästa vecka får jag förhoppningsvis och då SKA vi se ett litet hjärta! 
    Jag är ingen typisk jeans-tjej annars heller nuförtiden, har mest tränings-mysbyxor hemma faktiskt.

Men just dessa från H&M va helt uuunderbart goa, mjuka, stretchiga och supersköna - så de kändes verkligen som mysbyxor på på det viset! Värt att testa tycker jag, även för din del!

Ang. din bm och KK så kan du ju tänka att det är positivt med att lite senare VUL, för då ser du mer av en bebis och inte bara ett embryo likosm , bebisen växer jättemkt på bara 1 v vissa veckor!!

Vilken v. är du i nu?
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Naimisen skrev 2011-12-27 22:09:52 följande:
    Känner igen mig. Äter jag inte omgående när jag börjar bli hungrig blir de jobbigt.
    Väntar jag länge känner jag mig svimfärdig. Men illamåendet i övrigt har avtagit*peppar peppar*.
    Nu mer konstant trött och hungrig, och kissnödig.
    Exakt så känner jag med!

Plus väldigt svullen och mer orolig mage, lite svullnare bröst som det sticker till i ibland, fetare hår, och ligamentskänningar - som att jag känner av att det mjukas upp "där nere" på olika vis...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    astro skrev 2011-12-27 22:42:39 följande:
    Jag är rädd för allt vad vård heter. Får hjärtklappning och högt bt bara av att gå in på en HC. Jag var sjuk ofta som barn och tillbringade mycket tid på sjukhus; jag tror att det är detta som lagt grunden.

Numera klarar jag besöken på MVC och BVC hyggligt, men så fort det ska tas prover av något slag alls får jag ångest flera dagar i förväg. T o m en så enkel sak som en bt-mätning. Därför kollar jag helst bt och blodsocker hemma istället (mätningarna som görs på MVC blir ändå helgalna p g a min panik, särskilt då BT-mätningar).

Jag har kommit upp i pulsmätningar på över 240 slag/minut. Så det saknas inte fysiska symptom. Det här gör att jag vill ha ett "mjukt" samarbete med vården men det har varit lite svårt att få till ett sådant - de är så vana vid att kunna "prata ner" nervösa människor, antar jag. Men jag är ju inte "bara" nervös.  
    Oj va jobbigt för dej,det förstår jag...

Har din bm verkligen förstått allvaret i hur du upplever det?...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    astro skrev 2011-12-28 02:34:21 följande:
    Verkar vettigt, man brukar ju ändå gå in och ändra själva BF efter Rul, så ...
    Men man kan ju inte ändra på inläggen i bf-listan va?... Det som står det står där, likosm, eller hur?...

Men såklart man ju kan uppdatera listan efter RUL.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Novalina skrev 2011-12-28 02:44:34 följande:
    Men man kan ju inte ändra på inläggen i bf-listan va?... Det som står det står där, likosm, eller hur?...

Men såklart man ju kan uppdatera listan efter RUL.
    OK, läste ditt inlägg igen, så nu förstår jag vad du menar, sorry.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    astro skrev 2011-12-28 02:47:02 följande:
    Nej, det tror jag egentligen inte att hon har. Det är väldigt svårt att förklara just för vårdpersonal av något skäl, de VILL liksom inte ta rädslan på allvar. De vill hellre tro att man bara är lite allmänt skärrad. Vilket gör att jag känner mig dum; förstår ju att de inte kan se på t ex ett urinprov som det minsta svårt, det känns ju inte o s v. Det är bara det att för mig är det svårt lik förbannat.

Nåja. 
    OK, låter ju mindre roligt för dej... Synd att du inte får förståelse.

Har du testat att bearbeta det hela med typ KBT (Kognitiv Beteende Terapi)?
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    05091112 skrev 2011-12-28 07:59:39 följande:
    Efter 13 veckor gångna.
    OK... Menar du att den största mf-risken är över först v.13+0 då alltså, eller?...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Naimisen skrev 2011-12-28 09:13:01 följande:
    Till mig sa läkaren igår att dom gör vul fram tom v 12. Efter de blir de vanligt.
    Gjorde ju vul igår och är 9+0 idag, så de blir nog samma för dig.
    Då är vi ju på exakt samma dag - kul!! Drömmer
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Naimisen skrev 2011-12-28 09:13:01 följande:
    Till mig sa läkaren igår att dom gör vul fram tom v 12. Efter de blir de vanligt.
    Gjorde ju vul igår och är 9+0 idag, så de blir nog samma för dig.
    Eller nej förresten - du är ju 1 v. längre fram än mej! Sorry, va vimsig jag är! Tungan ute

Jag är ju i v.8+1 idag tor, alltså i v.9... Drömmer
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
Svar på tråden Augustibebis 2012