• Novalina

Augustibebis 2012

Juliette skrev 2011-12-29 22:35:31 följande:
    Jaså, växtvärk? Jo, magen ska man ju inte träna. Iaf inte situps. Mina magmuskler har dessutom delat på sig (skitläskigt) vilket de tydligen ska göra och när de gjort det ska man inte träna mage. Får väl köra på ryggträning då!
    What? Har dina magmuskler redan delat sej? Vilken v är du i?

Som sagt, jag tog reda på en massa om gravidträning då jag väntade sonen, och det är inte farligt att träna magen, så länge det känns bra. Men gör det inte det som i ditt fall, så ska man självklart inte göra det heller.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Juliette skrev 2011-12-29 23:28:12 följande:
    Haha! Glass är gott! Mannen kom hem och var sugen på nåt gott och undrade vad jag ätit. "Hrm, ja glass men den är slut..." Oops! Sias gräddkola!
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Fredrika skrev 2011-12-30 09:33:11 följande:
    Hur tätt är det mellan den yngsta och 3an? 

Jag gick på knäna, sov aldrig, åt aldrig och var mer levande än död. Mitt äktenskap sprack tidigare under graviditeten ocha llt med skilsmässan skulle ordnas i samband med födelsen av barn nr 3 och för att toppa av det gick min bästa vän bort 6 veckor efter förlossningen. Jag var allt annat än i toppskick kan jag minst sagt säga. Nr3 är 5 veckor tidig med andingsbekymmer som följd och som bebis åkte han på astma, svampinfektioner som gjorde att han tappade enorma mängder hud som bildade öppna sår bla all hud på halsen och var dessutom så känslig mot mjölk att magen brakade på honom om jag hade hållt på med mjölkproukter innan jag gjorde hans flaska med hyperallergen ersättning. Nr2 var ju fortfarande bara en bebis på sina 11mån och min "stora flicka" nr1 var 3.5år och saknade sin pappa så mycket att hon höll på att förgås.
    Min karlslok till x har fortfarande inte träffat sina barn sedan mars 2010, dvs har han aldrig träffat sin 3a.

Haha, hoppsan, nu fick ni höra lite skit också ;)  
    Men OJ.... Vad du varit med om mycket tufft, verkligen... Känner starkt med dej. Skäms

Vilket svin till karl då! oansvarig och omogen!! Fattar mej inte alls på sånt beteende! *Grrr* Skrikandes

Hur har du det idag? Mår du bra nu?

((Kram)) Hjärta
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Stövelkatten skrev 2011-12-30 10:15:34 följande:
    Någon annan som blir sjukt provocerad av att höra att illamående och andra krämpor "är helt självförvållade, så det får du ju ta!" Idioti!  Jag tycker, som jag skrivit tidigare, att man ska vara rädd om sig, även som gravid. Ingen skulle kräva att du ska jobba på som vanligt om du spydde flera gånger om dagen under andra omständigheter, ingen skulle tycka att en person med ryggskott ska knega på och bita ihop, jag fattar inte varför det är skillnad bara för att man är gravid? Hade det varit män som var gravida kan jag nästan lova att man automatiskt blivit sjukskriven från plusset....
    Fast det är andra kvinnor som främst påpekar att man får bita ihop och skylla sig själv! Någon sjuk prestige i att må kasst och jobba/sköta barn/sköta hushåll utan att klaga.
    Instämmer till 100%!!!!!!
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Maajsi skrev 2011-12-30 13:34:54 följande:
    Igår var vi på återbesök. Fick veta att lillen dog pga proppar i livmoderkakan. Han var nästan 45 % tillväxthämmad. Jag känner mig så oerhört lättad eftersom man nu kan få hjälp med det. Hade vi inget fått veta så hade man ju inte alls vetat vad man ska utgå ifrån. Jag ska på VUL om 3 veckor ungefär. Hoppas allt ser bra ut då.
    Skönt att veta för er!

Syndes inte tillväxthämningen på RUL:et i ca v.18?...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Stövelkatten skrev 2011-12-30 14:29:15 följande:
    Nix. Är gratis här men vill inte göra det, tror det bara skulle skapa mer oro för oss. Ungen lever och är således välkommen. :)
    Så resonenerar jag med. Kan få KUB-test gratis, för jag är 35.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Ari Gold skrev 2011-12-30 14:30:53 följande:
    I mitt län blir alla erbjudna KUB. Har inte gjort det förut men kommer nog tacka ja för att få göra det vul som ingår.
    Min bm sa att på KUB-UL:et så ser man bara nacken, och inte hela bebisen. Lät konstigt, så jag frågade om det verkligen va så, och det påstår hon.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Stövelkatten skrev 2011-12-30 14:39:25 följande:
    Förresten, jag måste tipsa er alla om den absolut bästa gravid-bok jag läst (och jag har läst många... ;) ) What to Expect While Expecting av Heidi Murkoff. Jättebra skriven, inga moralkakor, tar upp i princip ALLT och med del för pappa/partner.
    Finns den på svenska?...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    BinniBoo skrev 2012-01-03 01:29:28 följande:
    Vi har bara varit tillsammans 4 månader, dock känt varandra i ett år, så det var egentligen inte aktuellt just nu. Men vi skulle absolut göra IVF om nåt år annars. Men det är som vi säger... det är ju verkligen ett mirakel och då är det ju meningen att vi ska ha barn nu och inte sen :) Och han är verkligen glad över det då det är hans första och han är redo :)
    Vad va det för sjukhusmiss?... Har jag missat.

Men GRATTIS till gravititeten, vilket mirakel!!!! {#emotions_dlg.flower} Drömmer
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Hejåhå skrev 2011-12-31 08:52:07 följande:
    ARba: när jag gjorde kub så får man se hela bebisen, men det är ju fokus på nackspalten och det är ju den som ska hamna i rätt position för mätning.
    Sedan är det upp till sköterskan hur mycket hon berättar runt omkring, oftast brukar de förklara hela tiden vad man ser. Annars får man fråga!
    Konstigt att min bm betonade att man endast får se nackspalten då, jag frågade ju extra om det. Men jag har bestämt mej för att jg inte ska göra kub-testet iaf, kan medföra onödig oro. pch jag vill iaf inte göra fostervattenprov och riskera mf.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
Svar på tråden Augustibebis 2012