• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Augustimamman

05091112: ja du ja haha! :D kommer aldrig ihåg alla dina siffror å på iphone kan man ju inte copy/pastea. 20 st?! Och jag som tyckte mitt tredje var en överdrift haha! Ska du på vul imorgon? Jag ska på vul om en vecka, nedräkning!! :)

• NiniMe
    Novalina skrev 2011-12-29 12:44:01 följande:
    Spökveckorna??
    Att man helt plötsligt inte känner sig så gravid, inte ovanligt att symptom man haft helt plötsligt bara försvinner, som dom gjort på mig Jag var lite orolig att symptomen bara hade försvnnit över en dag, inte alla men många...
  • 05091112
    Augustimamman skrev 2011-12-29 12:50:51 följande:
    05091112: ja du ja haha! :D kommer aldrig ihåg alla dina siffror å på iphone kan man ju inte copy/pastea. 20 st?! Och jag som tyckte mitt tredje var en överdrift haha! Ska du på vul imorgon? Jag ska på vul om en vecka, nedräkning!! :)
    Aha okej

Haha jaaaa, men jag köpte två st två-pack på GeKås och pga humöret testade jag redan dagen efter och sen så var jag ju TVUNGEN att se en stegring

Sen beställde jag 20 st från testlagret för ifall det skulle skita sig så ville jag ha tester hemma.

Sen ett digitalt, ett vanligt CB och två RFSU på det.  

Ja jag ska på återbesök. Var på ett i typ 4+ något så det syntes inget, men HCGt ökade så jag får komma tillbaka . De lär inte se något mer i morgon förutom förhoppningsvis en hinnblåsa !

Vilken vecka är du i? 
  • mammsen
    Novalina skrev 2011-12-29 01:20:40 följande:
    Hur gick det med grav. då du va 15 år? Abort sen el.?...
    Ja, jag valde tillslut att göra abort.. det var jättejobbigt eftersom jag ville ha det barnet. men jag tror att jag gjorde rätt val då. Hade jag vetat att jag var gravid tidigare hade jag antagligen kunnat söka hjälp tidigare, när jag väl kom in till akuten var jag ganska illa däran, ingen färg kvar, ingen ork, var totalt utorkad och trots dropp kunde jag inte bli bättre eftersom jag hade lyckats få magsår med så jag fick varken äta/dricka vatten.. Det var inte så svårt att lista ut hur det hadde gått.. men efter ett bra tag på sjukhus så gav jag upp..
  • Kampis

jag är nu i v 7 +... 3 typ. 

Liger med influensa och kräks och snörvlar :(

Mitt gravillamående satte igång lite för nån vecka sen, men bara på kvälarna ännu så länge. I övrigt känner jag inget alls som tyder på att jag skulle ha ett levande foster. När jag varit på vul i v 12 kommer jag börja tro på det.

Ska på inskrivning 2 januari iaf.        

• JennyL29

haha shit vilken rolig och bra tråd, ni skriver så tangenterna glöder liksom........

mästerkatten: joobigt att somna på toa liksom, hoppas det bli bättre.

ari gold: ja man vill ju aatt första barnet ska ha ett mysigt jullov så jag släpade med honom till badhuset jag med eller om det var tvärtom och han hade sp skoj.

bra med nätverk.

nu kallar matklockan skriver mer senare          

• 05091112

Åh, shishkebab idag får det bli, orkar inte laga något till lunch.
    Jag som hatar kebab. Där är väl första preggo-tecknet  

• 89December

Ni är väldigt duktiga på att skriva här. Man hinner nästan inte med längre. Eller så får jag börja vara mer aktiv :)

Svar på tråden Augustibebis 2012