• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimisen

Olgaisback- Tror de är svårt att få om man går via landstinget, men man kan ju boka in om de finns någon privatklinik som erbjuder. Men då kan de kosta.

• anneh

Går in i vecka 11 idag! :)
    18 dagar kvar till mitt andra vul, hoppas allt ser bra ut, då ska jag nog berätta för några vänner :)

• TheMaraja
    05091112 skrev 2012-01-04 21:20:03 följande:
    Blöder igen. Jag ringer in imorgon och ska ha en tid, känns som man bara väntar in smärta och flod.
    Tänker på dig, hoppas det går bra!
  • Augustimamman

Ni som vill göra vul kanske borde kolla med nån privat?
    Jag har inte ens brytt mig om att fråga landstinget. Jag fick tips om en privat  gynekolog i Kalmar och ringde dit, det var inga problem eller ifrågasättande alls. Kanske är det olika men här kostar det heller inget extra, 300 kr men mitt frikort täcker det så för mig blir det gratis.

Ska dit nu om en timme! Är SÅ nervös! Skäms 

• FruJJ
    Naimisen skrev 2012-01-04 22:16:01 följande:
    Minstörstalycka- De är knepigt de där. Man får inte sparka någon pga att den är gravid men de är ju bara att komma på någon annan anledning om dom är fula. Och har man prov så tror jag inte ens man behöver anledning. Är i samma sits själv, så nu jobbar jag häcken av mig för att få stanna. Däremot har jag en heltid.
    Sitter i exakt samma sits. Har dock redan kollat upp att man får mammapenning som är baserad på den lönen man har idag, så det känns ju skönt
    Man får hoppas att arbetsgivaren har förståelse för situationen och glädjs åt beskedet, men man vet ju aldrig...
    När tänkte du berätta för din arbetsgivare att du är gravid?
  • Tesdy

Jag har precis bytt till ett toppen jobb, men fick fast anställning med en gång samt att jag hoppas att min chef som själv har mindre barn har förståelse den dagen jag kommer att berätta hemligheten.

Just nu är det lättare att gömma det hela för nu mår jag inte illa längre vilket jag gjorde ett par veckor. Skall försöka vänta in i det längsta innan jag avslöjar mig här. Flört Har ju bara jobbat sen mitten av September.

• Ari Gold

Jag berättade på jobbet redan när jag planerade grav. pga att jag ville gå upp i heltid då.

Är fast anställd men just det uppdrag jag har nu tar slut till sommaren så det passar utmärkt bra med graviditeten, behöver inte ha dåligt samvete för att jag försvinner från jobbet. Skönt!  

• MrsTM
    Ari Gold skrev 2012-01-05 11:30:21 följande:
    Jag berättade på jobbet redan när jag planerade grav. pga att jag ville gå upp i heltid då.

Är fast anställd men just det uppdrag jag har nu tar slut till sommaren så det passar utmärkt bra med graviditeten, behöver inte ha dåligt samvete för att jag försvinner från jobbet. Skönt!  
    Oj vad omtänksamt av dig! Glad Själv har jag inte ens tänkt tanken att få dåligt samvete. Inte mitt problem att skaffa vikarie, och att bilda familj är en så central del i livet att jag vägrar ha dåligt samvete för min längtan efter att bli mamma! Solig

Tänker vänta till vecka 14 med att berätta, ett eventuellt missfall är något djupt privat och inget jag skulle berätta för kollegorna i första taget.
  • Puma86

Hej! Får man hoppa in här tro? :) har beräknad födelse den 7 augusti så är nu i vecka 10. :) har en son sen innan som fyller 4 år idag. :) nån från Göteborg här i tråden?

Försök Inte Förstå Mig, Älska Mig Bara För Den Jag Är
Svar på tråden Augustibebis 2012