• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • sponen

Nä:) men jag vet  att det kan vara så, hade inte mkt symtom med sonen svårt att jämföra då det var ivf. Lite illamående idag men känner inget i brösten kan lika gärna vara lite magkatarr

• Night Angel

om allt går väl få vi i slutet av luli-början av augusti..
    Har varit extremt trött och orkeslös i 2 månader och i stort sätt illamåeende och sen en månad tillbaka fruktansvärd illamåeende men både och börja avta..äter folsyra och dricker blutsaft som är till mycket hjälp..idag var vi hos läkare och fick se det lilla fostret och hjärtat bankade på bra .riktiga UL ska vi på nästa månad och hoppas då även få veta könet

DET FINNS INGEN VÄG TILL LYCKAN.DEN FINNS I DITT INRE!
  • Night Angel

jo just ja har blivit extremt blöding och tårarna rinner för lilla minsta vare sig om det är av lycka eller olycka

DET FINNS INGEN VÄG TILL LYCKAN.DEN FINNS I DITT INRE!
  • Augustimamman

Sponen: har förstått att du oroar dig mycket, såg att du även startade en tråd för detta. Jag tror du vet nu att det är normalt att inte ha symptom, vi är många som svarat dig att vi eller andra vi känner inte heller har tydliga symptom. Jag tror du ska försöka (jag vet det är svårt!) att oroa dig mindre, försöka ge dig hän för vetskapen att du är gravid. Som någob klok skrev "vi väntar barn inte missfall!" I längden tror jag inte det är bra att oroa sig så som du gör.
    Jag vet själv att det är svårt, jag kände mig totalt ogravid fram till mitten av v 8. Då började jag få lite ömma bröstvårtor och blev tröttare och hungrigare men det är fortfarande vaga symptom. Dock bestämde jag mig för att sluta oroa mig så mycket och försöka njuta ist och jag har fått mer sinnesro av det.

• sponen
    Augustimamman skrev 2012-01-04 14:00:19 följande:
    Sponen: har förstått att du oroar dig mycket, såg att du även startade en tråd för detta. Jag tror du vet nu att det är normalt att inte ha symptom, vi är många som svarat dig att vi eller andra vi känner inte heller har tydliga symptom. Jag tror du ska försöka (jag vet det är svårt!) att oroa dig mindre, försöka ge dig hän för vetskapen att du är gravid. Som någob klok skrev "vi väntar barn inte missfall!" I längden tror jag inte det är bra att oroa sig så som du gör.
    Jag vet själv att det är svårt, jag kände mig totalt ogravid fram till mitten av v 8. Då började jag få lite ömma bröstvårtor och blev tröttare och hungrigare men det är fortfarande vaga symptom. Dock bestämde jag mig för att sluta oroa mig så mycket och försöka njuta ist och jag har fått mer sinnesro av det.
    Jag vet :)
  • Saaajmon
    Augustimamman skrev 2012-01-04 14:00:19 följande:
    Det är likadant med mig. Jag kände inget heller förrän vecka 8 och då kom illamåendet ibland och trött blev jag och segare. Men nu när jag är i vecka 10 (9+1) så är jag trött hela tiden, känsligare för lukter och ömmat lite i brösten nu i 2 dagar. Men annars är det inte så mycket mer. Svullen som bara den är den på kvällen efter all mat som man har fått i sig.. Hehe Solig
    7 Augusti <3
  • oxle bo

puh, blev lite nojig förut.
    gav barnen saft o kaka så jag kunde smita undan o lyssna på bebisen, då jag gick in i v12 i dag :)
    hörde inget först, (förut hörde jag på direkten) men efter 2 min så hitta jag,, så fint. o lugnande den gömde sig, funderar på om jag har moderkakan i framväg..

nu står tacogratängen i ugnen, så hungrig..

• Augustimamman

Nyköpingsbo: är det angel sound du använder? Vet inte så mycket om det, var kan man köpa det? Är det bra att använda den så ofta? Tyckte jag snappade upp här i tråden att det inte var bra. Ska på vul imorgon (8+5) sen blir det ju inget förrän rul. Skulle vilja höra hjärtat efter den magiska gränsen v 12. Hade varit skönt...

• Strossel

Är det någon här inne som äger en bugaboo donkey? Vi tittar efter syskonvagnar lite smått och det känns som att det bara är åsnan som var 90 graders upprätt sittläge?! Eller har ni något annat tips?

Svar på tråden Augustibebis 2012