• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Saaajmon

Märker att magen är som den är.. 2 dagar sen man gjorde nr 2..snacka om irriterande! haha :) 

7 Augusti <3
  • Ellenbmt

Naimisen- jag har jobbigt med magen. När jag mår illa blir jag samtidigt väldigt dålig i magen!? Som om dry vore magsjuka.

• Gadget

Min mage varierar mellan att vara trög och att arbeta lite för snabbt.

Olidligväntan: jag håller tummarna för dig. Hur går läkaren vidare? Har du fått ny tid för VUL eller lämnat blodprov för att mäta HcG?
    Du får gärna hänga kvar här även om det blir septemberbebis. Tror säkert några av oss får redan i juli och några som dröjer sig kvar till september.

• Saaajmon

Till September tror jag inte att min unge stannar kvar haha.. Men en Julibebis kan det möjligen bli ;D

7 Augusti <3
  • 05091112
    FruFoxy skrev 2012-01-05 14:09:47 följande:
    05091112:
    Hade du varit hemma länge när det satte igång med tvåan och trean? 

MariaOstling: 
    Låter precis som för mig! Öppnades bara till 2,5 och det visade sig att hon låg i pannbjudning. Låg din tjej rätt eller hade hon också huvudet lite tokigt?
    Min andra blev en igångsättning och den gick snabbare men inte sååå himla mycket snabbare. 36 timmar tog den. Så en förlossning på 15 timmar var rätt perfa! Hoppas det blir så denna gång också, eller kortare!  
    Nä vi åker alltid in direkt när det startar, alltid på samma sätt också med värkar.
  • 05091112

nu ska vi äta lite scones och dricka te, spela guitar hero och bara mysa. Illamåendet kom som en smäll på käften idag, nu är det här. Äntligen. Eller inte.

• AnnaSv

Åhh jag har äntligen hittat något jag tycker är riktigt gott... Färsk ananas! Har varit så trött på att inget smakar vidare bra..

• Saaajmon

Jag tror att det ligger en pojke i min mage. Men vi får se sen längre fram när det är RUL :) 

7 Augusti <3
  • oxle bo
    Lillafamiljen skrev 2012-01-05 19:11:05 följande:

Fick tid för VUL idag då jag varit lite orolig & ville se så allt stod rätt till.

Trodde efter uträkning att jag hade gått ca 8+1 men när han kollade tittade han bara på mig & sa att han såg ingen normal graviditet, antingen tidigt missfall eller utomkveds.... Vilken chock, visste inte om jag skulle slänga mig ur stolen & springa därifrån!
    Vilken hemsk känsla..
    Vi diskuterade ett tag efteråt & jag berättade att jag inte riktigt visste hur min menscykel ser ut då jag gått på p-piller i ca 10 år, han såg ändå någonting i livmodern så han försökte lugna mig med att säga att jag kanske inte gått så långt som jag trodde.
    Det han såg & visade mig såg ut som en liten svart böna & i den så var där en liten prick som han sa kunde va
    hinn- & gulesäck. Så nu hoppas jag verkligen att det är såhär att jag bara inte är tillräckligt långt gången & då får jag väl gå med i "Septembergruppen 2012" istället!

Kram till er alla & lycka till 

o det är så jobbigt med den   ovisshet, jag fick vänta 3 veckor på nytt vul.
    när har du ny tid? häng kvar här..
    jag är beräknad till 24 juli men är här( tror jag blir flyttad till augusti)
    kram
Svar på tråden Augustibebis 2012