• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimisen

Hejåhå- Kollade bassonen lite snabbt. Ungefär samma mått, något smalare innermått i sittdelarna, mindre framhjul, knäledsstyre donkeyn har teleskop och dom är inte heller luftfyllda som donkeyn har. Men den ser onekligen smidig ut.

• Augustimamman

Jag tänkte med pallra mig iväg och köpa mammabyxor. Kan bara ha mina lösa mysbyxor men man går ju inte gärna ut i dom... Har ett par jeans som går an på dagen men på kvällen när jag är lite mer svullen funkar det inte alls. Sitter ner mycket på föreläsningar och sånt och då är det också så himla oskönt.
    Men tycker utbudet är SÅ tråkigt på H&M, men får väl ge mig och försöka hitta nåt ändå.
    Tror jag kommer köpa en del mammakläder längre fram, tycker det finns så mycket fint på ASOS och Topshop. Gillar tajta klänningar och sånt så magen får "poppa" hihi Flört 

• Gadget

Jag har köpt ett par mammajeans och det är såååå skönt. Möjligt att jag senare behöver gå upp en storlek för att även rumpan och låren växer men det är underbart att som Ari skriver slippa ha en kant som trycket in precis på magen.
    Min mage har för övrigt svällt upp REJÄLT sista dagarna. Ser bra mycket längre gången ut än jag är. (går in i v11 imorgon) Ibland känner jag mig stor och tjock, men när jag påminner mig om att det är för att jag är gravid känns det så mysigt med en mage. Har idag tillåtit mig en ganska tajt tröja till gravidjeansen och ser helt klart gravid ut.

• Novalina
    Hejåhå skrev 2011-12-31 08:52:07 följande:
    ARba: när jag gjorde kub så får man se hela bebisen, men det är ju fokus på nackspalten och det är ju den som ska hamna i rätt position för mätning.
    Sedan är det upp till sköterskan hur mycket hon berättar runt omkring, oftast brukar de förklara hela tiden vad man ser. Annars får man fråga!
    Konstigt att min bm betonade att man endast får se nackspalten då, jag frågade ju extra om det. Men jag har bestämt mej för att jg inte ska göra kub-testet iaf, kan medföra onödig oro. pch jag vill iaf inte göra fostervattenprov och riskera mf.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • 05091112
    Lillafamiljen skrev 2012-01-04 12:13:46 följande:

Nej man har väl inte direkt en bebismage men eftersom detta är första för mig så är det kul & se hur det utvecklas :)

Åååh nejnejnej det var inte så jag menade Jag menar, fläsk från förra graviditeten och lite...sommar-höst-vinter/jul-fläsk på det så kommer int emin mage vara något roligt att fota förreän vecka 25

• 05091112
    Naimisen skrev 2012-01-04 12:50:59 följande:
    05091112- Du glömde bugaboo donkey. Den kan du ha barnen mot dig, från dig och en av varje. Och har jag inte helt fel kan man ha teutonias mot sig med.
    Bozz tycker jag verkar super klumpig, väldigt bred.
    Jaa givetvis, sen är det 13.000 kronors skillnad
    Tycker den blir rätt ful med bara en del och shoppingkorgen :/

Ja teutonias, men den kan jag inte bära Jag nådde inte runt den när vi var och kollade på den innan vi fick trean.
    Emmaljungan vet jag att jag kan bära

Jag pillade lite på bozzen i affären när lilleman var nyfödd och jag gillade den 
  • 05091112

Blöder igen. Jag ringer in imorgon och ska ha en tid, känns som man bara väntar in smärta och flod.

• Juliette

Ari: Ja, precis som du säger så har jag tänkt att det främst är byxor man får börja använda tidigt. Får redan knäppa upp jeansen när jag sitter ner. Det är verkligen inte skönt med en kant som trycker in.

Köpte de där byxorna på Stadium som någon tipsade om. Otroligt sköna! Men de kan man ju kanske inte gå runt med till vardags :).

Ska absolut kolla loppis och blocket. Gillar oxå dyra grejer billigt :)

• Strossel

Jag vet inte bozzen kände jag på i affären och jag fick ett väldigt dåligt intryck av den. Knarrade som hejsan och var allmänt vinglig hela vagnen! Sen om det enbart var den vagnen vet jag inte!

Svar på tråden Augustibebis 2012