• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • sponen

Har alla mkt symtom har inte vågat skriva så mkt i er tråd, är så orolig för missfall då jag inte har några symtom. Är beräknad till kanske 28 aug

• sommar83
    TheMaraja skrev 2012-01-03 21:39:49 följande:
    Min man kommer inte vara med nu, bara på ul. Förra gången var han med på ul och inskrivningen. Det kändes lagom. Vi läste "vår" vecka tillsammans på nätet varje ny vecka vi gick in i på så sätt var han med.

Jag köpte ny vagn till tjejen. Ville inget annat då. Ville ha en ny fräsch och fin. Nån som bara varit min. Den köpte jag för 11 och fick nyss tillbaka 8 för den på blocket. Helt klart värt det enligt mig. Annars köper jag typ allt begagnat. Möbler och sånt på blocket och kläder på tradera eller second hand. Jag gillar att fynda och att få barnkläder för några kr känns toppen. I de små storlekarna är dom dessutom väldigt fina.

När nästa bebis kommer blir det nog blocket vagn. Helst vill jag ha en bugaboo donkey.
    Kände precis som du med vagn, jag ville ha en ny. Den har varit helt perfekt för oss och eftersom jag använder den för fullt nu så kommer jag köpa till en syskonsits till den och en lift till för bebisen. Det är en emmaljunga city cross. Annars köpte jag och fick av nära och kära, bilstolen fick vi överta av bror vars dotter precis skulle byta till storleken större (hade jag inte haft bror eller annan jag känner att ärva stol av hade jag förmodligen köpt ny eftersom jag vill veta säkert att den inte varit krockad)
  • Naimisen

05091112- Du glömde bugaboo donkey. Den kan du ha barnen mot dig, från dig och en av varje. Och har jag inte helt fel kan man ha teutonias mot sig med.
    Bozz tycker jag verkar super klumpig, väldigt bred.

• Stövelkatten
    sponen skrev 2012-01-04 12:49:07 följande:
    Har alla mkt symtom har inte vågat skriva så mkt i er tråd, är så orolig för missfall då jag inte har några symtom. Är beräknad till kanske 28 aug
    Nej, alla har inte mycket symptom. Min bästa vän var precis som vanligt, enda skillnaden var att magen växte och att hon kände sparkar, plus att hon i slutet fick ont i ryggen. Vilket nog mest berodde på att hon sov på en tunn madrass på golvet. :)
  • sommar83
    Naimisen skrev 2012-01-04 07:54:49 följande:
    V 11(10+0) here I come! Snart är första delmålet nått. Nästa blir rul i 18+2.
    Känns som de går i bra takt framåt.
    Samma här! Visst är det härligt att tiden inte står still (el iaf kännas så :p)
    På inskrivningen ville min bm gå efter mitt missfall, så enl henne går jag in i v 15 idag, vilket ja absolut inte gör! Men hon tyckte det var bättre att betsälla RUL efter det så vet vi. Bättre göra ett till än att göra ett och det blir för sent. Jag tyckte det lät jättebra eftersom jag verkligen har velat gjort VUL ända sen jag fick plus, men här får man inte hjälp med sånt, inte ens om man betalar för det som i sthlm tex. Så jag fortsätter räkna efter min vecka och ser det som ett plus att jag får ett till ul.
  • sponen

Jag skulle varit på privat vul idag men avbokade då in bm tyckte att jag skulle vänts två veckor tills jag får komma till henne, är så orolig är just att jag itne känner ngt i brösten

• SälenCia

Jag kommer inte träffa min BM för första gången förrän 19e Jan (vilket blir typ i vecka 12 för min del). Mina symptom kommer och går hela tiden, men jag har börjat lugna mig kring det hela och njuta av faktumet att vi ska ha barn! En tidigare tid hos BM hjälper ju inte mig på vägen... Men det är viktigt att man gör som man själv känner.

Vilken diskussion om vagnar! Är så glad att vi har lite folk med oss som kan vagnar Vi rookies behöver nog det!

• sponen

Jag fick träffa henne tidigare vi har haft svårt att få barn vår son är via ivf och sedan har vi haft missfall, en del komplikationer med sonen så det är skönt att ha med henne tidigt, hon är en ängel för oss det var hon som märkte att vår son inte mådde bra. MEn jag hoppas att symtomen kommer

• SälenCia

Min bästa vän hade inga symptom förrän i vecka 17 och då blev det foglossning. Hade hennes mens inte uteblivit så hade hon knappt vetat att hon var gravid. Det stillar säkert inte din oro överhuvudtaget dock...

Svar på tråden Augustibebis 2012