• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • V3ritas

Det är lite jobbigt med den där oron som kryper med en och att man måste vara orolig vid varje toabesök att upptäcka att man börjat blöda.. Usch.. 

• tezzi88

Hejsan alla och stort grattis  till erat  efterlängtade  + på stickan :)

en  härlig  känsla är det verkligen :)

hoppas innerligt att  allt  funkar  fint  för er som har oro över saker och ting  för missfall, lider med er :(  har  själv ej haft  detta men vet  hur det käns att  vänta på detta plusset och vara  i oro  att någonting skall  gå  fel, hoppas att  ni tas på största alvar av läkaren och får kolla upp det  ni är oroliga över så oron  förhoppningsvis lättar någonting.
    måste vara  jätte hemskt att alltid  gå i oro  för att nått skall  gå  snett.
    jag  håller  alla  tummar och tår  för alla  här  inne i denna tråden att det skall  gå  vägen  för oss :)

själv så har jag enligt mitt test  blivit befruktad  för mer än 3 v sedan så enligt mvc  räknar man på att jag är i  ca  v 5 som er  här inne.

mitt  första  barn  klicka  det  på en  gång  blev gravid på studs. denna  gången har det  gått 11 månader i väntan så  har själv  känt av denna oron att nått skall vara snett nu när  detta  verkligen har hänt samt att något  var fel på mig sedan innan.

är mitt andra barn så   blir en del spännande att gå  igenom detta och se vad detta bär med sig. har dock aldrig varit lyckligare.

grattis  även till alla er som väntar erat 1:a  det är verkligen en speciell känsla.

har ni några symtom för graviditeten ännu? själv känner jag nästan av ingenting annat än en väldigt  tidig och intensivare  hunger än innan... men illamåendet och kissandet och allt det andra vart är det?  känner ni av sådant?
    när  skall ni få erat barn troligtvis?

återigen vill jag önska alla STORT LYCKA  TILL!! håller  tummarna. menar jag verkligen :).

• iframtiden

Hej!

Jag är i v 7 och är beräknad till 1 augusti. Har haft flera MF (har ett genfel) och inga barn så nu får vi se om det stannar kvar. Känns iaf starkare denna gång. Humörsvängningar, jättetuttar, hungrig dynget runt och ett diffust illamående..

• babyhummingbird

Har också BF 1/8... Jag mår illa så fort jag blir det minsta hungrig.. Så får äta skorpor, klubbor, kex och diverse annat.. Annars mår jag illa från och till hela dagen. Har ont i sidorna av magen.. Inte så mycket molande annars. Brösten ömmar från och till... Trött och huvudvärk som kommer och går.. Samt ett evigt kissande.. Ja, det är min lilla symptomlista.. Plus att jag gråtet för minsta lilla.. Sambon vågar knappt anmärka på något för han är rädd att göra mig ledsen.. Haha.. Inte lätt att ha en gravid sambo ;)

• NiniMe
    Carolines Secrets skrev 2011-12-01 09:34:46 följande:
    Jag hade till och med ägglossning två dagar innan beräknat så borde redan gått in i vecka 6. Det konstiga är att hon kollade två-tre ggr och sa samma svar :s
    Hon menar inte att embryot är veckor då? Dom två veckor du räknar fram till vecka sex är ungefär dom veckorna mellan mensens första dag tills att du blir befruktad  
  • NiniMe
    NiniMe skrev 2011-12-01 12:51:35 följande:
    Hon menar inte att embryot är veckor då? Dom två veckor du räknar fram till vecka sex är ungefär dom veckorna mellan mensens första dag tills att du blir befruktad  
    embryot ÄR 4 veckor ska där stå :)  
  • AnnaSv

Inskrivning och VUL är nu inbokat 19 december!! Som jag längtar :) idag var det bara prat om vitaminer, hälsa, kost, motion och KUB.

• Carolines Secrets

Nej vi pratade om i vilken vecka jag är i. Men jag har pratat med bm på mvc idag och hon sa att jag e i slutet av vecka fem :)

• Naimisen

Nyköpingsbo- Kan du inte åka in på gynakuten om du är orolig?

• Naimisen

AnnaSv- Var de mama Mia du går på?

Svar på tråden Augustibebis 2012