• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Carolines Secrets

Jag hade min första dag på senaste mensen den 28 oktober. Visst har jag gått fem fullgångna veckor imorgon då?

På privatkliniken där jag nyss boka vul så sa hon att jag gått fyra fullgångna veckor på lördag!!?

• Stövelkatten
    Carolines Secrets skrev 2011-12-01 09:27:54 följande:
    Jag hade min första dag på senaste mensen den 28 oktober. Visst har jag gått fem fullgångna veckor imorgon då?

På privatkliniken där jag nyss boka vul så sa hon att jag gått fyra fullgångna veckor på lördag!!?

Märkligt! Hur man än räknar så är det konstigt att komma fram till det... om du har en normallång cykel.
  • Carolines Secrets

Jag hade till och med ägglossning två dagar innan beräknat så borde redan gått in i vecka 6. Det konstiga är att hon kollade två-tre ggr och sa samma svar :s

• Stövelkatten
    oxle bo skrev 2011-12-01 09:27:18 följande:
    Va fan, kommer lite brunt igen.. tror jag ger upp nu ,:(

Jag tycker det är dåligt att du inte kan få kollas för att stilla din egna oro iaf. Håller tummarna för dig!
  • sommar83
    Usch, lider med dig! Vet hur det känns att vilja ge upp. Jag håller fortfarande tummarna att allt är som det ska.
    Jag har blivit ganska frustrerad över svaren man fått/läst att mf utmärker sig med färskt och mkt blod. När jag fick mitt MA så kom det lite lite färsk blod, men det var inte ens klart blod, utan lite lite rosa. Ja menar det skulle tom ha kunnat gått o missa. Men sen tänkte jag inte mer på det. Sen hade jag bokat ett VUL för att se hur det låg till (det hade jag redan bokat innan den rosa flytningen) och då var jag i v 8. Då såg dom att det inte såg rätt ut, men fick vänta två veckor till för att se om det utvecklats, vilket det inte gjort. Men min kropp var fortfarande gravid och hade inga symptom på ett mf. Men eftersom kroppen inte tog reda på det själv så fick jag göra en skrapning. Men när jag fick mitt mf för ett par månader sen så blödde jag ganska mycket till och från i 7-10 dagar. Så jag hade ställt in mig på ett mf, vilket sen bekräftades på ett VUL.
    Men alla kroppar är olika och vissa kan störtblöda i flera månader till och från utan att det är ngn fara, det är omöjligt att läsa sig till efter andras erfarenhet.
    Jag håller mina tummar så hårt jag kan. Kram
  • V3ritas
    alex02 skrev 2011-12-01 08:09:08 följande:
    Jag tror det kommer bli jättesvårt att inte avslöja att man är gravid. Jag spelar fotboll och har berättat för min tränare så han vet varför jag inte kommer. Han grattade så mycket och lovade att jag själv sedan skulle få berätta för laget, men det kommer bli svårt att dra en massa lögner om varför man inte kan träna. Får se hur det går :p föräldrar/familj vill jag så gärna berätta för på julafton :) men det är svårt att hålla sig, men har bestämt mig!:) hur berättar ni för era? Kram
    Vi har inte sagt till nån än, det är ganska mysigt att ha en liten underbar hemlighet tillsammans med sambon <3 Men på Julafton tänkte vi överraska våra föräldrar och efter det blir det väl att ta det som det kommer och berätta lite eftersom :)
  • V3ritas
    Naimisen skrev 2011-12-01 07:59:37 följande:
    Välkommen Hanna och grattis!

V3ritas- Jag har redan bokat tid, den 27/12 ska ja dit. Sa iofs inte att de var 2a barnet men dom fråga inte heller.
    Åh då kanske jag kan ringa till veckan då :)
  • V3ritas
    Gadget skrev 2011-12-01 09:18:18 följande:
    Visst är det synd att man alltid ska behöva ha en anledning för att man inte dricker alkohol, tragiskt egentligen. Fast jag vet ju själv hur det är, även om jag inte dricker ofta så tar jag gärna ett par glas vin vid festliga tillfällen. Och det är ju just det att alla vet om det.
    Jo det är illa att man inte ska kunna tacka nej till alkohol utan att nån ska tänka att man är gravid, för det är ju så, åtminstone tror jag oftast det ;)

Men på en julfest framöver som är i en grannort så kommer jag att säga att jag håller mig nykter eftersom det är första natten vi lämnar bort lillan för det hade jag gjort även om jag inte vore gravid.. :) 
  • V3ritas
    Men om det inte är mycket färskt finns det väl fortfarande hopp? KRAM
Svar på tråden Augustibebis 2012