Augustibebis 2012
Grattis FruMii och lycka till capy!
Spännande med nya bebisar i tråden!
Grattis FruMii och lycka till capy!
Spännande med nya bebisar i tråden!
Irruz:
Det är 18 månader mellan vår tvåa och trea och när trean kom fick hon sova i vår säng medan tvåan sov i en spjälsäng precis bredvid vår säng, med några spjälor borttagna så han kunde komma i och ur själv om han ville komma och sova i vår säng. Hände inte så ofta utan han nöjde sig med att kunna se och höra oss.
Nu när fyran kommer så är trean ganska stor (3,5 år) men kommer ändå in till oss nästan varje natt, även tvåan på 5 år kommer in ibland. Det har vi löst med att låna en bedside crib av en kompis som vi sätter fast på sidan av sängen. Där kommer bebisen få ligga ostört, lätt att amma men samtidigt kan de andra komma och sova mellan mig och min man.
Grattis Capy!
Grattis alla som fått bebis/bebisar! Vad härligt att det gått så bra för alla
Idag har jag inhandlat blöjor, ersättning (om amningen krånglar ibörjan är det alltid skönt att ha en plan B), amningskupor och lite annat smått och gott inför bebisens ankomst. Så nu får bebis komma när den vill, men gärna snart!
Hejåhå:
Grattis till pojken, hoppas det går bra!
Ninime:
Oj, vad spännande, lycka till!
Jloow:
Varför måste du vara sövd om det blir ett snitt? Hoppas det går bra med vändningen så du slipper snitt!
Jloow:
Håller tummarna för att det ska gå bra imorgon!
Hur ser det ut på KS annars just nu? Är det fullt?
God morgon på er.
Jag har aldrig upplevt en graviditet som direkt jobbig, men den här senaste veckorna har jag gjort det. Aldrig har jag sovit så fruktansvärt dåligt som jag gjort den senaste månaden/månaderna och detta är första gången av fyra graviditeter som jag behövt gå upp etthundraelva gånger på toa på nätterna.
Inatt somnade jag runt halv 2 för hjärnan gick på högvarv, gick på toa vid 2 och sen vid halv 4 och sen kunde jag inte sova längre än till halv 7 på grund av foglossningen. Och däremellan vaknade jag så fort jag skulle röra en liten fena. Totalt omöjligt att hitta en sovställning där man inte gjorde en grimas pga smärtan. Det är så man bara vill krypa under en sten och gråta! Så har mina nätter sett ut jag vet inte huuur många veckor. Hur länge till orkar man? Och alla eventuella sömnlösa nätter som kommer sen? Hjälp! Jag är tacksam för att veckan då min syster+sambo var här på semester är förbi. Det tog på krafterna ganska ordentligt att vara värdinna i dessa sömlösa tider faktiskt även om de var snälla och hjälpte till en del. Fick höra att jag såg otroligt pigg ut för att sova så lite, det måste ju ha nått med graviditetershormonerna att göra? Hade aldrig pallat en längre tid såhär som ogravid faktiskt.
Nu är det inget stort som står på schemat innan bf iaf. Hjälpa svärmor att flytta dock men jag tror jag nog hoppar det faktiskt, det får maken och de andra ta. Lite ego får man väl vara?
Men annars är det bra, kan/ska väl egentligen inte klaga. Ska ha en träff med bm idag och hela familjen har tvingat sig med
Vår yngsta (3,5 år) är så förväntansfull på bebisens ankomst och kramar och pussar på "bebisen" jämt, ska bli kul och se hennes reaktion när hon får höra bebisen idag!
Nu vankas det en stark espresso eller två. Kanske lite panodil också.
Ha en bra dag allesammans, hoppas det sätter igång för några idag!
(ursäkta mitt klagande inlägg, men nångång måste man väl få ur sig lite?)
Jag är i chocktillstånd. Var precis hos bm och den lilla är tamigtusan fixerad! Känns rätt maffigt då bara det första barnet fixerades, om ens det. Så på en vecka har inte bara lillan vänt sig rätt utan även borrat ner sig ordentligt! Hurra! Sen nämnde bm att hon minsan trodde det skulle sättas igång snart, shitpommesfrites! Visserligen tar jag det med en nypa salt eftersom de andra barnen kommit på bf+20, och de andra två på bf+2. Men tänk om det vore så väl, att den lilla kommer snart, GUUUUD så skönt det hade varit!! Hoppas hon har rätt
Helt plötsligt känns det rätt prioriterat att packa BB-väskan, som ännu gapar tom.
jguz:
Om man ska gå efter ultraljudet så är jag i v. 36+4, men enligt mina egna beräkningar så är jag i v. 37+6 eller v. 38+1.