Augustibebis 2012
Ps. Fan så syr jag blir på alla jobbkompisar som tar sig friheten att säga tjockis till mig och klämma mig i sidan eller klappa på magen... Grrrr! Men jag har inte styrka att bita ifrån....
Ps. Fan så syr jag blir på alla jobbkompisar som tar sig friheten att säga tjockis till mig och klämma mig i sidan eller klappa på magen... Grrrr! Men jag har inte styrka att bita ifrån....
Jag har ju precis börjat jobba igen efter en lång tid med mkt ledigt, och jag känner stor skillnad på bebisen nu och innan, när jag var ledig så rörde den sig när jag satte mig eller la mig eller stog mkt stilla. Nu när jag jobbar så är det totalt stilla hela dagen tills nu, nu bökar det runt lite... Kanske du med han ändrat någon rutin?
Jag handlade lite kläder och kräktrasor på gekås, och en vagga, men mer än så har det inte blivit... Sugen på att måla om rummet bebisen får sedan, men inte högprioriterat ännu. Ska köpa syskonvagn begagnat, sedan lånar vi ett bilskydd av vänner, så det jag behöver köpa är väl lite bindor, tuttbindor, nässug, några fler ombyten, en filt kanske? Känns som man har det mesta liggandes annars. En ny thermos och en calma flaska behöver vi nog med :)
Får för mig att detgodalivet lever mitt drömliv? :)
Vi har Kolmårdens årskort så vi lär åka dit ofta i sommar, annat semestrande blir det inte, vi är ganska fattiga just nu. Men jag har tänkt prova att tälta med dottern hemma på tomten :) vi får se.
Jag längtar så mkt efter bebisen. Många runt mig som just fått sina gosungar!
Sommaren- enligt mig är det fullkomligt nödvändiga så jag antar att det är från barn till barn... Bib kan du googla tror jag. Dregel-lapp? :) scarf.... Men sådana tvättlappar från Ikea är guld värda när man ammar och ta med ut osv
Jag har alltid använt oparfymerade våtservetter så min dotter kanske har tålig rumpa ? :) använde inoytol salva mkt på röd rumpa i början tror jag?
Har med fårskinn. Även på golvet i barnrummet, hon låg mkt på den och sov och lekte..
Mina har jag bara duschat av och klippt bort lite bajs ;)
Mammsen- sånna runda jag kallar för tuttbindor :)
Vad heter då de hårda kopparna som samlar upp mjölk? De kallar jag för amningskupor? :)