• Naimisen

Augustibebis 2012

Grattis Offis, och välkommen!

• Naimisen

Gadget- Va roligt med sambon ;)! Namn kommer bli svårt att komma överens om denna gång tror jag, iaf om vi får en kille till.

Känner också av brösten mer, de känns obehagligt när något ligger emot

• Naimisen

Sommar- Hade också önskat att maken engagerade sig lite mer i graviditeten än han gjorde sist. Men de kanske blir bättre denna gång, nu är allt lite mer "verkligt" redan från början. Förra gången trodde båda att jag bara inbillade mig fram till rul, magen hade inte växt och det var ju första gången.
    Vi var redan igår och kollade på bilar så mer engagerad är han iaf.

Kosmos- Jag har fått 31-2 men på FL och fertilityfriend har jag fått 1a, de stämmer bättre med äl..sen får vi se är ju vanligt att bli flyttad några dagar.

• Naimisen

Carolines- Jag äter ACO gravid dom innehåller massa vitaminer och mineraler för dom som är gravida eller ammar bl.a. järn och folsyra.
    Behövde inte äta järntabletter förra gången hade super bra värde som dessutom blev bättre längre in i graviditeten.

Har blivit rätt hård i magen, vet inte om de beror på järnet i tabletterna eller att tarmarna svullnar.
    Nån som hat bra tips utom plommon för magen?

• Naimisen

Gadget- Ska kolla upp de där på Apoteket. Tack för tipset!
    Vart bor du? Läste att hjärtat slår sina första slag under v 5 (alltså denna vecka).

Imorn ska ha ringa till mama Mia och boka in inskrivning.

• Naimisen

De va verkligen skillnad! Önskar de va lika här, men de blir väl inskrivning efter årsskiftet.
    Med tanke på att de är andra barnet tror jag dom inte gör de lika tidigt som första.

• Naimisen

Välkommen Avokado och grattis!

• Naimisen

Godmorgon! Idag blir jag hemma, min son har fått ögoninflamation stackarn.
    Har konstigt nog mått mindre illa under helgen men fått mer av en äckelkänsla (hungrig men kan inte äta).

Gadget- Tror man ska använda sunt förnuft när de kommer till kost. Folsyra som tillskott, sen brukar de ju va ja förstått va så att man känner sug efter de näringsämnen man behöver. De kanske finns nå liknande tabletter med en kombination för de som är gravida i Tyskland med.

Kände igår att de var dags att trappa ner på läsk, chips och godis, utesluta läsk helt. Hoppas på att kunna hålla de.
    Och så kom jag på att de är dags att kolla upp vad jag får äta och inte. Vissa saker kommer man ihåg men minnet måste fräschas upp

• Naimisen

Gadget- Efter bim kan man testa närsomhelst på dygnet.
    Ja fick mitt gravid på de digitala kl 18 på kvällen, hade inte kissat på 4 timmar då men de var på bim dagen.

• Naimisen

Gadget- Förstår din oro! Är också orolig att de inte ska gå bra för mig, men försöker att inte tänka på de.

Ringde och bokade tid för inskrivning 27/12 kl 8. Trodde de skulle ta längre tid att få.

Svar på tråden Augustibebis 2012