• Naimisen

Augustibebis 2012

Välkommen och grattis Mästerkatten!

Efter att ha rört på mig mycket idag så känns de i "fogisarna", hade rätt ont förra gången bär jag jobbade 10 timmars pass flera dagar i veckan och stod upp hela tiden.
    Blev bättre bär jag gick ner i tid.

• Naimisen

Isis- Ja de va ju super snabbt. Trodde verkligen inte ja skulle få tid förän i januari.

• Naimisen

Några mer roliga symtom jag fått; sämre hy, fett hår och långsammare hårväxt på ben etc.
    Någon som känner igen detta?

• Naimisen

Grattis till plussen och välkomna hit!

• Naimisen

Nyköpingsbo- Det kanske bara är en mellanblödning? Brukar de inte vara färskt blod annars? Håller tummarna för att de inte är nån fara med fröet.

• Naimisen

Hemma med sonen idag med. Har knappt mått illa i några dagar, men idag är illamåendet tillbaka och även växtvärken.
    Sedan igår känner jag av ökad hunger.

Längtar så till magen börjar växa

• Naimisen

Va tidigt alla får sina inskrivningar. Ja som tyckte 27/12 va tidigt :), men de känns inte som de är långt kvar till dess heller.
    Väntar till kub för att få se fröet, då har man gått förbi de mest kritiska veckorna. Räkna ut att de inte ens är 2 månader till dess :)

Avokado- Vul får du boka till extra. Om du vill ha de innan jul bör du nog boka de nu så du får en tid.

• Naimisen

Tyvärr för tidigt att höra bebis hjärta än på ett tag.

• Naimisen

Kub-test (kombinerat ultraljud och biokemisk screening) görs i vecka 13 och är ett test man gör för att se hor stor risken är att bebis har kromosomavvikelser, vilket kan orsaka Downs syndrom. Då tar dom blodprov och så gör man en nackuppklarning genom UL.
    Resultatet av testerna i kombination med mammans ålder ger svaret på om barnet kan vara svårtsjukt eller ha nån annan skada.

Förut erbjöds de bara kostnadsfritt till mammor över 35(då risken ökar med åldern). Men nu erbjuds alla mammor i sthlm de gratis. Därför kommer jag välja att göra det. Och för att kunna förbereda sig om något skulle vara fel

• Naimisen

Sommar83- Kommer du ihåg va din bm hette på mama mia?
    Gjorde inget kub sist. Vi skulle inte ta bort de om de skulle visa sig vara något fel (som går att leva med) men nu när vi redan har 1 barn så känns de som att de skulle vara bra att kunna förbereda oss och nära och kära på att det kan bli tuffare än vi räknat med och vi kan behöva extra stöd från andra.

Svar på tråden Augustibebis 2012