• Naimisen

Augustibebis 2012

Jag och sonen har precis tagit en lur på 1 timme, mkt välbehövligt.

Jag kan ju börja med att presentera mig lite mer ingående.
    Som sagt är jag 23 år, gift sedan 3 år med min man som jag träffade för 6,5 år sedan.
    Jag är adopterad från Colombia och kom till Sverige och Sthlm när jag var 6 veckor.
    Jag är ekonomiassistent och har en konst och design utbildning från gymnasiet.
    Neo är född i april 2010, efter en väldigt lätt graviditet och en mkt snabb förlossning.
    Pga att förlossningen gick så snabbt på slutet så hann vi inte in till sjukhuset, ambulansen hann inte komma och Neo föddes i vårt badrum här hemma.

Min historia i korthet

• Naimisen

Anneh- Äter ACO Gravid, har för mig att ja jämförde den med ACO kvinna och Gravid innehåller mer folsyra och järn.
    Om du är osäker på om de räcker fråga din bm på inskrivningen.

Nyköpings- Skönt att de inte kommer mer.

• Naimisen

Anneh- Ja de är vad som talas om på hälsosamtalet. Alkohol, tobak och droger. Sen har ja för mig dom prata kaffe och kanske tom mat man bör undvika, men allt sånt kan man hitta på livsmedelverkets hemsida

• Naimisen

Mästerkatten- Jag bokade tid för inskrivning, dom nämnde inget om hälsosamtal. Vet inte om dom kör ihop allt i ett där.
    Med Neo gick ja där jag bot och då var de först hälsosamtal med några andra föräldrar och inskrivning vid ett annat tillfälle

• Naimisen

Har en del grav.test kvar här hemma, och var tvungen och kolla om de blivit nån stegring.
    Första testet var i morgonurin på bim dagen, och de ja tog nu bim+5 var på eftermiddan.
    Nu blev teststrecket starkare än kontrollstrecket så en stegring har de allt blivit

• Naimisen

Nykömpingsbo- Skönt att höra! Hoppas de var de enda som kommer.

• Naimisen

Godmorgon! Påväg till jobbet mindre pigg och lite för illamående för att de ska kännas kul.
    Fick knappt igen jeansen imorse, iofs nytvättade men magen har nog svullnat lite.
    Längtar redan tills ja är hemma ikväll igen.
    Hoppas ni andra får en fin dag!

• Naimisen

Mästerkatten- Haha har funderat på samma sak inte pga magen utan att ja mår mer illa denna gång och de började tidigare. Sen drömde min man för 3-4 månader sedan att vi fick tvillingar och de ligger och spökar i mitt huvud.
    Fast sannolikheten i de är inte så stor, är ju inte så vanligt med fler än en.

• Naimisen

Välkommen och grattis Lolli87!
    Jag har berättat för 2 av mina vänner, familjen blir till jul.

Mästerkatten- Det går säkert bra, trist att han inte tog reda på detta tidigare.
    Va roligt med Poppy, en av mina närmsta vänner har de som namnförslag på dottern som kommer i vår.

• Naimisen

Välkomna och grattis till plussen ni som är nya!

Nu ska ja stressa hem från jobbet till alla hushållssysslor. Helst vill ja bara slänga upp bena på soffan och inte göra något alls.
    Tyvärr är de svårt med en vilding hemma.
    De va lättare att va gravid när man inte hade barn, men tiden lär gå fortare denna gång då man har fullt upp.

Ni som har barn sedan tidigare, har ni börjat fundera på hur storasyskonet kommer reagera när bebis kommer?
    Hur ska man räcka till? Hur ska man göra för att storis inte ska känna sig bortglömd?
    Är de bara jag som undrar om man kan älska bebis lika mkt?
    Vet ju att alla säger att man gör de, men har svårt att förstå att de finns lika mkt kärlek till att ge. Fast kärleken för fröet finns ju redan.

Svar på tråden Augustibebis 2012