Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

bez imena skrev 2012-05-26 08:04:23 följande:
    Morrn! Dricker kaffe och ska snart åka nedåt mot sthlm!! Ca 2 timmar i bilen :) hotellvernattning och mys pys med syskonen o deras respektive. De är inte därifrån heller så jag frågar här! Var ska vi äta middag ikväll?? Inte föör dyrt, och dom får gärna ha massa olika gott kött :)

Bröderna Olsson på folkubgagatan, om ni gillar vitlök! Bästa stället i stan. Men som sagt; är ni några stycken så lönar det sig att ringa och boka bord, annars kan ni få gå runt länge och leta.
  • Stövelkatten

Sitter utanför jysk och vaktar säng medan sambon köper spännband på någon mack. Tjejen som sålde oss sängen hade inte så bra koll på kollits storlek.... Grr! Och ännu argare blir man när lagersnubbarna skrattar åt en med kommentaren "du vet väl hur en säng ser ut!" ja, exakt. Därför frågade jag om kollits storlek när vi köpte sängen...

• Stövelkatten

Åh, jag gråter flera ggr om dagen nu, för allt möjligt. Går verkligen runt och tycker synd om mig själv för en massa saker.

Unnade mig en ny ammningsbh idag iaf, huj 500:- väck. Hoppas den passar. (en till från minimundus, för den som är intresserad)

• Stövelkatten
    cupcakekiller skrev 2012-05-29 12:39:51 följande:
    Vet inte om min slempropp har gått eller om det bara var en skitäcklig flytning..ringde FL och de sa att jag skulle vila. Gillade inte den barnmorskan jag pratade med, hon lät typ snäsig och allmänt jobbig..Hon tyckte inte det var något att hetsa upp sig för om jag inte får jätteont/börjar blöda/kommer vatten, sa att jag hade mensvärk menmen.

Är sur/stressad nu istället, skulle försöka vila, lycka till med det!

Konstigt svar, vad skulle vila hjälpa? Om något är på väg så hjälper inte vila, om inte så behöver du knappast vila... Ring igen om du är orolig, eller försök få tag i någon på mvc istället.
  • Stövelkatten

Andningslarm har jag kvar efter sonen, men har inte testat om det funkar fortfarande. Det är ett sånt man har i spjälsängen, alltså plattor. Det har aldrig larmat fel för mig och vad jag förstått så kan ett larm ge en den lilla marginal som behövs för att påminna en bebis att andas. Var dock 6 år sen jag senast läste på om detta.

Varför sjukvården inte rekommenderar det är väl för att de är rädda att föräldrar ska lägga för mycket på larmet och således själva inte kolla till sina sovande troll.

• Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-05-29 16:31:21 följande:
    Har förresten varit hos bm idag. På vanlig artig rutin frågade hon hur jag mådde idag och jag svarade då att jag var lite yr och darrig, att det svajade till i huvudet ibland. Hon reagerade starkt på det! Sa att om det fortsätter så måste jag ringa dom och få en läkartid eller till förlossningen om det är helg. Eftersom jag har två sjukdomar var det särskilt viktigt.

Men är det inte normalt att va lite yr och så nu? Är ni aldrig det? Har inte känt av det förr, först idag. Har druckit och ätit bra. Hon antecknade att att det i nuläget bedöms som stress pga slutspurten i skolan, men det tror jag inte det är för jag känner mig inte alls stressad. Kan det inte bara bero på att jag är gravid liksom?! Tycker det är lustigt att hon reagerade så starkt på det...
    Det kan vara ett tecken på havandeskapsföriftning, kanske är något hon var extra orolig för när det gäller dig?
    I sig är det väl vanligt, så känner jag ofta- men bättre såklart att kolla om de nu tycker det verkar vettigt för din del?
  • Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-05-29 17:44:34 följande:
    Alla värden såg bra ut, även järnet och urinprovet så känns ju lustigt men jaja fortsätter det får jag väl höra av mig. Tyckte bara att det var lite lustig reaktion då jag fått för mig att det är vanligt att man blir lite yr å så nu. Hon sa inte nåt om att det är normalt eller så utan pratade bara om att det inte var bra å så. Men jag vet inte, var en vickande bm så känner inte henne så bra. Hon blev också sur för att jag inte sa till när jag lämnade prover att jag har hepatit. Fick då förklara att det är autoimmun hepatit jag har och att den inte smittar på något sätt. Suck...

Det är väl just sånt man har journaler till? Så att du ska slippa informera om allt? Nåja...

Så länge du känner dig bra är det nog helt okej, många är som sagt yra nu, speciellt när det är varmt.
  • Stövelkatten
    cupcakekiller skrev 2012-05-29 19:14:15 följande:

Ringde FL igen och lyckades tjata till mig en undersökning, har en UI och foglossningar.
    Jag är inte pepp på att föda där inte, båda barmorskorna som jag har pratat med var snäsiga och gav mig knappt någon information, den sista gick ut ut rummet utan att säga något efter ctgn och undersökningen, sen kom hon tillbaka och sa "du kan gå nu" innan hon smällde igen dörren igen...
    Känndes som om de tyckte att jag bara upptog deras tid till ingen nytta.

Ja, men bra att du fick kollat UI, det är trots allt något som kan bli ganska allvarligt.
    Är det där du kommer att föda eller har du alternativ?
Svar på tråden Augustibebis 2012