Augustibebis 2012
Bröderna Olsson på folkubgagatan, om ni gillar vitlök! Bästa stället i stan. Men som sagt; är ni några stycken så lönar det sig att ringa och boka bord, annars kan ni få gå runt länge och leta.
Sitter utanför jysk och vaktar säng medan sambon köper spännband på någon mack. Tjejen som sålde oss sängen hade inte så bra koll på kollits storlek.... Grr! Och ännu argare blir man när lagersnubbarna skrattar åt en med kommentaren "du vet väl hur en säng ser ut!" ja, exakt. Därför frågade jag om kollits storlek när vi köpte sängen...
Hahahahahahaha, fittfogen!!!!

Glad Mors Dag alla nuvarande och blivande mammor!

Åh, jag gråter flera ggr om dagen nu, för allt möjligt. Går verkligen runt och tycker synd om mig själv för en massa saker.
Unnade mig en ny ammningsbh idag iaf, huj 500:- väck. Hoppas den passar. (en till från minimundus, för den som är intresserad)
Andningslarm har jag kvar efter sonen, men har inte testat om det funkar fortfarande. Det är ett sånt man har i spjälsängen, alltså plattor. Det har aldrig larmat fel för mig och vad jag förstått så kan ett larm ge en den lilla marginal som behövs för att påminna en bebis att andas. Var dock 6 år sen jag senast läste på om detta.
Varför sjukvården inte rekommenderar det är väl för att de är rädda att föräldrar ska lägga för mycket på larmet och således själva inte kolla till sina sovande troll.
Jag vill gärna läsa sjukvårdens syn på larm, men hittade inga raka fakta när jag googlade. Länka gärna ni som hittat.
Ringde FL igen och lyckades tjata till mig en undersökning, har en UI och foglossningar.
Jag är inte pepp på att föda där inte, båda barmorskorna som jag har pratat med var snäsiga och gav mig knappt någon information, den sista gick ut ut rummet utan att säga något efter ctgn och undersökningen, sen kom hon tillbaka och sa "du kan gå nu" innan hon smällde igen dörren igen...
Känndes som om de tyckte att jag bara upptog deras tid till ingen nytta.