Ellenbmt skrev 2012-06-02 07:20:07 följande:
Katten- vad säger han då? Vill han närvara men ändå inte stötta? Låter ändå som en vanlig situation, er förra fl kanske skrämde honom? Jag skulle inte tveka att anställa en doula om min sambo samtyckte? Vad säger han om du säger att du vill ha en doula? Jac är säker på att den personen kommer att ta sitt jobb på lika stort allvar som det är menat! Det jag hört, har ingen egen erfarenhet, men en väns, är att "hon var underbar och hon fick tom med mannen på ett hörn då och då" som en bästis man inte är blyg inför. Dessutom hinner ni ju ses innan !
Han säger att han kommer vara redo när det är dags, men vill inte "jobba ihop sig" innan, vilket känns väldigt otryggt för mig.
Han är så himla dålig på att prata känslor, men jag anar att han kanske "bara" är rädd. Han har aldrig varit med om en förlossning innan, hans första biologiska barn.
Ska nog ta upp detta med doula helt seriöst vid tillfälle. Sist det nämndes tyckte han det var onödiga pengar, men det kan det ju vara värt om vi båda kan känna oss trygga.