• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • BinniBoo

Idag blir det läkarbesök.. började blöda i helgen och är rejält orolig över missfall. Vore ju förjävligt om det är det nu när vi fått ett mirakel då det nästintill är omöjligt för mig att bli gravid på naturlig väg. Så håll tummarna för mig idag. Är ju ändå i v. 11+3 så är det missfall är det ju som att snubbla på mållinjen :(

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • 3apåGång

BinniBoo: Jag håller tummarna så hårt det bara går!!! Har du varit på något vul tidigare?

• Albasmamma

BinniBoo: Håller tummarna för dig, hoppas du får glädjande besked hos läkarn

villnu: ja, visst är de sköna. Jag minns att efter jag fått första barnet så hade jag länge på mina grav.byxor, var så skönt.

grattis till er som passerat 12 veckor! Jag passerar 11+6 på min födelsedag på söndag.

lovisen: jag blev också glad av din berättelse. Fint skrivet. Våra barn har också svårt att vara tysta, så här vet nog också alla på dagis, fröknar etc.

Idag jobbar jag hemifrån och det kändes skönt att slippa stiga upp lika tidigt, barnen kom in och myste i sängen och vi låg och pratade om bebisen, mysigt!

• mownlaiz
    TheMaraja skrev 2012-01-16 21:03:13 följande:
    Mownlaiz: är det till ett barn? I så fall kan jag varmt rekommendera iCandy peach. Har haft den i 1 1/2 år nu och vi är sååå nöjda. Åkte tåg före jul och det var tokfullt men både sittdelen och chassit är så litet när man fäller ihop så vagnen gick in under våra säten.
    tack för tipset! det var ett märke jag absolut inte kände till..
    ja, det är för blivande bebisen, storesyster är stor å går själv=)
    inte lätt det där å hitta en som går in i bilen.. förvisso fick jag in scootern när wilma var liten om man tog bort däcken, men liggdelen tar förmodligen mer plats...
  • Sandrina

Jag har haft så jätteont i magen till och från dom senaste dagarna. Som rejäl mensvärk.
    Är i vecka 11+5 idag.
    Är det vanligt eller bör jag vara orolig?

• BinniBoo
    3apåGång skrev 2012-01-17 08:34:13 följande:
    BinniBoo: Jag håller tummarna så hårt det bara går!!! Har du varit på något vul tidigare?
    Upptäckte graviditeten genom ett vul i vecka 7 då jag går på rutinkontroll pga cystor.
    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • Augustimamman

Håller alla tummar och tår binniboo! När är besöket?

Här har ni en som inte sovit en minut i natt. Vred å vände på mig och provade alla tänkbara knep, men icke. Gav upp när mannens klocka ringde 5 i morse. Nu ska jag på inskrivning å sen hem å försöka sova igen. Helt väck i skallen!!

• oxle bo
    BinniBoo skrev 2012-01-17 08:29:16 följande:
    Idag blir det läkarbesök.. började blöda i helgen och är rejält orolig över missfall. Vore ju förjävligt om det är det nu när vi fått ett mirakel då det nästintill är omöjligt för mig att bli gravid på naturlig väg. Så håll tummarna för mig idag. Är ju ändå i v. 11+3 så är det missfall är det ju som att snubbla på mållinjen :(
    håller tummarna för dig..

grattis alla som gått förbi 12+0 :)
    själv går jag in i v14 i morgon o inskrivning då..bättre sent än aldrig..

gör alla gynundersökning på inskrivning? jag ska ha barnen med mig :/
    får muta alicia med godis, o ska försöka så anton sover, 13.30 ska jag ditt
  • FruFoxy

Binniboo:
    Alla mina tummar hålls för dig idag! Hoppas det går bra! 

• LillaMy85

Så roligt för er som passerat 12+0. Här är det 11+0 idag så bara en vecka kvar Glad

Längtar mest till UL nästa fredag, vill veta att allt ser bra ut så att man förhoppningsvis kan berätta för vänner och familj. Börjar bli både jobbigt och svårt att dölja så klarar nog inte så länge till. 

Svar på tråden Augustibebis 2012