• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Saftmedbulle
    Ari Gold skrev 2012-01-16 17:16:53 följande:
    Känner för övrigt till ett par som valde att avsluta sin graviditet pga Downs Syndrom som upptäckts vid fostervattensprov, blev gravida på nytt och fick en son som efter ett par år visade sig ha autism, epiepsi och en lindrig utvecklingsstörning. De hade rätt mycket humor kring sakens ironi själva... Men det är ju ändå rätt talande på något sätt. De allra flesta saker kan man faktiskt inte förutse. Och det brukar bli rätt bra ändå oavsett.
    Jag håller helt med!
  • TheMaraja

Jag tog mitt blodprov för kub idag 9+0 och ska göra ul i v 13. Om det skulle vara risk för down syndrom så har jag tänkt att jag hellre vill veta i vecka 13 än vid förlossningen. Skulle inte välja abort, om de inte var de två värre kromosonförändringarna...

• anneh

Åh, självklart kom inte hela inlägget med..

Deppig idag, känns som att alla symtom är borta. Mår hur bra spm helst. Det gör mig orolig att det hänt nåt, men allt kan ju vara bra.. Jobbigt att inte veta nåt.

• Karo77

Hello allihopa!!!! En dag pa jobbet med standigt yrsel och illamaende!! I sparvagnen pa vag hem helt ovantat fladder i magen det haller pa lite da och da an Jag ligger pa ryggen och kanner efter ..... Definitft inte gaser men kanske ryckningar i huden....

• fru Elle

Gör KUB-UL två dagar innan jag börjar jobba. Där jag gör UL brukar de göra en grundlig undersökning på kub-UL så känner mig trygg att berätta om allt visar sig ok. Har fått bra siffror tidigare så vi har aldrig behövt ta ställning.

Foglossningen börjar kännas av mer och mer . Har känt av foglossning sen i lördags. Innan har det kommit och gått, jag försöker tänka på att undvika rörelser som förvärrar foglossningen. Har bara gått med sonen till och från förskolan idag, ingen lång promenad tar inte ens 5 min att gå. Sen har jag varit hemma och pluggat. Känns inte så hoppfullt att foglossningen känns av så mycket redan nu och en dag som jag har tagit det så lugnt.

• mownlaiz

är det fler som tänker i vagnbanor?

Tips på små vagnar som går in i en hyundai i10 sökes!!

• Saaajmon

Nu har man tecknat gravid försäkring på länsförsäkringar :) 

Gravidförsäkring Bas
    Gravidförsäkring Bas kostar ingenting och ger en olycksfallsförsäkring för mamma och barn, samt ett livskydd för barnet. Du väljer själv när du vill teckna försäkringen men den börjar gälla tidigast från den 10:e graviditetsveckan. Barnets livskydd börjar gälla från vecka 26 och olycksfallsskyddet börjar gälla 24 timmar efter förlossningen, fram till och med barnets 6-månadersdag.

7 Augusti ♥
  • AnnaSv

Idag var första dagen i skolan efter julledigheten.. Hade panik imorse då jag mådde fruktansvärt dåligt.. Så illa så jag kräktes i duschen! Sim tur var hade jag inte ätit på länge så det var bara galla.. Hualigen vad vidrigt men sen mådde jag rätt bra. Borde det inte bli bättre snart tycker det bara blir värre för varje vecka! 10+1 nu! Har förresten berättat för min syster och en vän idag. Känns inte bra nu efteråt :/ varför gjorde jag det? Skulle ju vänta till efter kub 30/1. Nu måste jag berätta för min bror också..

• Ari Gold
    AnnaSv skrev 2012-01-16 20:22:48 följande:
    Idag var första dagen i skolan efter julledigheten.. Hade panik imorse då jag mådde fruktansvärt dåligt.. Så illa så jag kräktes i duschen! Sim tur var hade jag inte ätit på länge så det var bara galla.. Hualigen vad vidrigt men sen mådde jag rätt bra. Borde det inte bli bättre snart tycker det bara blir värre för varje vecka! 10+1 nu! Har förresten berättat för min syster och en vän idag. Känns inte bra nu efteråt :/ varför gjorde jag det? Skulle ju vänta till efter kub 30/1. Nu måste jag berätta för min bror också..

Men är inte familjen och de nära vännerna tänka att stötta en i med- och motgång? Om du skulle få ett missfall ska du gå omkring och låtsas som inget har hänt då? Skulle dui verkligen orka det? Tro mig, man behöver allt stöd man kan få då, att folk vet varför man är frånvarande...undviker att ställa konstiga frågor osv osv. Tycker aldrig man kan berätta för tidigt för de som är menade att vara ens skyddsnät i livet.
Svar på tråden Augustibebis 2012