• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Kampis

mina bröst ömmar inte längre men är lite lite större än vanligt.

ringde nu och fick tid till UL 1 februari, är då i  12+3 ungefär, ska bli spännande .
    gud vad jag älskar angelsoundet, igår fick jag några fruktansvärda hugg i magen, nstan så jag trillade omkull och blev jätteorolig. sen när vi skulle lägga oss lyssnade jag med den och hittade ett hjärta som pickade på , och all oro släppte!

Ang mat, med dottern var jag supersugen på öl, typiskt. denna gång har det inte kommit nåt än, men mina smaklökar har börjat ändra sig och lasagnen igår var fruktansvärt äcklig. Luktsinnet är också galet starkare, känner minsta lilla lukt - USCH!      

• FruFoxy

Bullen:
    Attans vad surt! Men de hajjar nog vinken när det är dags att börja amma! Det tragiska är ju att de går tillbaka till de vanliga brösten sen efteråt. Eller som i mitt fall, tappa lite av fyllnaden upptill, gaaah! Har börjat spara till en bröstoperation iaf så när man har avlat klart (när det nu blir) ska jag fixa till dem. En liten present till mig själv efter allt hårt slit

• FruFoxy

kampis:
    Jag har de senaste dagarna blivit jättesugen på att röka Jag är rökfri sen massor av år tillbaka och förstår inte vart detta sug kommer ifrån, för det stinker och smakar ju APA! Skulle tack och lov aldrig få för mig att gå och köpa ett paket! 

• Tesdy

Angående brösten så har jag varit mega öm i mina sen innan jag plussade och är detta fortfarande. Dom har växt också har jag märkt (tyvärr enligt mig då jag har 80F i vanliga fall).

Jag kan knappt vända mig i sängen utan att skrika för det gör så ont i dom. Rynkar på näsan

• 3apåGång

Bullen85: Mina bröst är varken större eller ömmar. Vid första graviditeten ömmade de jätte mycket i början. De har aldrig blivit större förrän jag har ammat, då har de blivit MYCKET större tills jag slutat amma.

Den där randen på magen har kommit sista månaden vid mina graviditeter och då varit väldigt svag, syntes mest efter förlossningen tills den bleknade bort.

En skillnad jag har märkt är att de tidigare gångerna jag varit gravid har jag haft halsbränna och känt mig proppmätt efter att jag har ätit, som att maten inte får plats. Nu känner jag inte alls så, kan äta större portioner än innan och mår ändå bra.

• Ellenbmt

Bullen- det är ju görsnyggt att ha pyttiga bröst! Jag gillar mina små bättre än dessa bazookas, men när mjölken rann till sist så fotograferade jag mig mkt naken ;) jäklar va de var stora och fasta och nästan hårda :) silikon style!
    Sen ger dem sig av och som foxy sa, lämnar de en svacka ovanför efter sig....

• susskid
    FruFoxy skrev 2012-01-16 11:11:51 följande:
    Bullen:
    Attans vad surt! Men de hajjar nog vinken när det är dags att börja amma! Det tragiska är ju att de går tillbaka till de vanliga brösten sen efteråt. Eller som i mitt fall, tappa lite av fyllnaden upptill, gaaah! Har börjat spara till en bröstoperation iaf så när man har avlat klart (när det nu blir) ska jag fixa till dem. En liten present till mig själv efter allt hårt slit
    Samma här, förbereder mej på det värsta efter amningen och därav en brösoperation :) Hade 75C innan jag blev gravid och har gått upp till 75D hittills =/
  • LillaMy85
    mrsnoname skrev 2012-01-16 10:11:44 följande:
    Hej alla!
    Har en fråga. Är det någon som vet vad som gäller kring KUB i Sthlms landsting när man är under 35? Får man göra eller måste man gå privat?
    baraen: Jag är under 35 (är 26, fyller 27 i sommar) och jag sa att jag ville göra KUB eftersom jag var orolig och det var inga problem. Barnmorskan skrev en remiss och jag ska på ultraljudet nästa fredag. 
  • Grisefia

Vi har börjat fundera lite på vilken vagn vi skulle vilja ha. Helst hade vi velat ha en äldre vagn, typ 70-80-tal. Grejen är att jag är väldigt kort =P 1,54 och jag tänker att de gamla vagnarna kanske är högre än många av de nya. Sambon är inte heller speciellt lång. Någon som vet hur det ligger till? Är de gamla högre än de nya? M.a.o kommer det se ut som jag är 10 år och ute och går med lillsyrran? Annars kan vi skippa tanken på retrovagn direkt haha.

Svar på tråden Augustibebis 2012