• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • 3apåGång
    BinniBoo skrev 2012-01-17 08:40:32 följande:
    Upptäckte graviditeten genom ett vul i vecka 7 då jag går på rutinkontroll pga cystor.
    Skönt på ett sätt att du i alla fall sett bebisen leva, känns ju som chansen är större nu att allt är bra då. Håller som sagt verkligen tummarna!! Kan ju vara någon cysta som blöder ju.
  • annika81

Hej får man vara med här?
    Väntar första barnet och ska på inskrivningsbesök i dag. Är i vecka 10 +2.

Känner mig väldigt okunnig inom allt det här, då jag varken haft småsyskon eller någon nära vän som varit gravid. Men samtidigt ska allt bli väldigt roligt & spännande. 

Är det någon som vet hur tungt man får bära? Får man färga håret under graviditeten? När ska man ansöka om havandeskapspenning? Många frågor som snurrar i huvudet =) 

• BinniBoo
    3apåGång skrev 2012-01-17 10:22:37 följande:
    Skönt på ett sätt att du i alla fall sett bebisen leva, känns ju som chansen är större nu att allt är bra då. Håller som sagt verkligen tummarna!! Kan ju vara någon cysta som blöder ju.
       Dock såg de inget tickande hjärta då... och cystorna var borta enligt läkaren så det kan ju inte vara det heller :/ Men hoppas det inte är nåt. Dags att åka nu.
    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • Grisefia

BinniBoo: hoppas allt går bra! Håller tummarna för dig!

• Augustimamman

Välkommen Annika81! Du och jag är lika långt, också 10+2 idag, grattis till oss! =)

binniboo; återkom när du varit där. Lycka till! Kram

• Augustimamman

Idag har jag varit på inskrivning. Blodtrycket var lågt, 95/55, annars såg resten hon tittade på bra ut. 
    Har bokat tid för kub 31/1 och jag kommer få extra noggranna kontroller och läkarbesök under resten av graviditeten pga sjukdomen och medicinerna. Känns väldigt bra med min bm, hon var lyhörd och väldigt lugnande. Pratade om vikten av att njuta av graviditeten och att det enda man kan göra är att vänta, inte oroa sig. Hon sa att hon tyckte det var viktigt att jag kände mig trygg med dom. Det tyckte jag var förtroendeingivande.  

• Albasmamma

Välkommen Annika81 och grattis!

Bullen85: Vad skönt med en så lyhörd och duktig BM. Det är nog rätt så sant att man ska försöka njuta mer, kan ju ändå inte påverka utan bara vänta.

• BinniBoo

Gick tyvärr inge vidare... det var missfall :(

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
Svar på tråden Augustibebis 2012