• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • oxle bo
    LillaMy85 skrev 2012-01-16 13:28:38 följande:
    baraen: Jag är under 35 (är 26, fyller 27 i sommar) och jag sa att jag ville göra KUB eftersom jag var orolig och det var inga problem. Barnmorskan skrev en remiss och jag ska på ultraljudet nästa fredag. 
    jaha trodde man måste vara över 35, jag vill också göra. samma för mig 26 nu o 27 i maj..

vilken vecka gör man de i?
  • LillaMy85
    oxle bo skrev 2012-01-16 15:10:15 följande:
    jaha trodde man måste vara över 35, jag vill också göra. samma för mig 26 nu o 27 i maj..

vilken vecka gör man de i?
    Det består ju av ett blodrov och ett ultraljud. Blodprovet gör man innan ultraljudet men tidigast i vecka 9+0, och ultraljudet gör man i vecka 11-14 .

Jag kommer vara i vecka 13 när jag gör mitt ultraljud.  
  • 05091112

Hej tjejer..
    Nu mår jag inte alls bra.
    Kan inte äta någonting och vill bara sova hela hela tiden.
    Inatt kom första kräket också, på tom mage.
    Kommer nog inte hänga vid daTORN SÅ mkt på ett tag nu.

Ha det bra! 

• Sandrina
    05091112 skrev 2012-01-16 15:35:33 följande:
    Hej tjejer..

Ha det bra! 
    Stackare, vet precis hur det är! :( Mitt börjar precis gå över.
    Försök dock att få i dig något regelbundet och rör på dig.
    Jag har i alla fall märkt att jag bara blir sämre av att sova, fast det är det enda jag vill!! Lika så mår jag sämre ju mindre jag äter.
    Jag vet att det inte är lätt! Kämpa på, det kommer bli bättre!
  • LillaMy85
    Hej tjejer..

Ha det bra! 
    Usch så jobbig...hoppas det blir bättre snart! Vilken vecka är du i? Mitt illamående gick över i vecka nio. 

Jag är så glad att min trötthet äntligen börjar släppa Glad Jag känner att energin börja komma tillbaka vilket är väldigt lägligt med tanke på att vårterminen börjar idag och att jag ska plugga 150% fram till sommaren. 
  • Naimisen

Äntligen har jag fått i mig något som stannar i magen, de första på nästan 2 dygn. Men den där hemmagjorda vätskeersättningen är ingen höjdare direkt.

Dagen till ära la ja upp första magbilden i bloggen. Fast de är inte så mkt till mage än.

Login: Nyalivet

Lösen: storebror

Om någon vill läsa.

• 14mars
    Kampis skrev 2012-01-16 11:01:13 följande:

mina bröst ömmar inte längre men är lite lite större än vanligt.

ringde nu och fick tid till UL 1 februari, är då i  12+3 ungefär, ska bli spännande .
    gud vad jag älskar angelsoundet, igår fick jag några fruktansvärda hugg i magen, nstan så jag trillade omkull och blev jätteorolig. sen när vi skulle lägga oss lyssnade jag med den och hittade ett hjärta som pickade på , och all oro släppte!

Ang mat, med dottern var jag supersugen på öl, typiskt. denna gång har det inte kommit nåt än, men mina smaklökar har börjat ändra sig och lasagnen igår var fruktansvärt äcklig. Luktsinnet är också galet starkare, känner minsta lilla lukt - USCH!      

Jag har också tid för UL 1 februari, är då i v 12+4, längtar så mkt till den dagen :)

Känner igen det där med maten och lukten. Min favorit var köttfärssås och åt det för några veckor sen och det var så äckligt, så det kommer jag nog inte äta på ett tag..
  • LillaMy85
    any19877 skrev 2012-01-16 15:49:59 följande:
    Vad läser du?
    Läser juridik på heltid och nu i vår ska jag också läsa företagsekonomi på halvtid. 
  • TheMaraja
    Hej tjejer..

Ha det bra! 
    Usch fasen  va trist!! Krya på dig!
Svar på tråden Augustibebis 2012