• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Juliette

Binnibo: :( Stor kram till dig!

Gaser skriver jag under på. Fy! Konstig i magen överhuvudtaget.

Har haft lite värk i magen idag, såg att nån skrev om det igår. Växtvärk tänker jag. Är väl inte helt konstigt om det känns när det växer och har sig?

Känner mig helt snurrig, vaknade precis efter att ha däckat i soffan. Sov näsan två timmar. Galet! Var inte riktigt det jag tänkt göra ikväll ;).

• AnnaSv

Nehej dags att lämna familjeliv och försöka få något i magen så man inte kräks.. Fast det är nog redan kört.. Lite glass brukar stilla både hunger och illamående

• Juliette

Anni 79: Välkommen hit! Ja, det ska bli skönt att passera v 12. Jag har oxå blivit blödig. Höll på att börja gråta när frallorna var slut i caféet på jobb idag. Jag som var så sugen ;). Och sen fick jag tårar i ögonen när jag läste ett sms från en kompis, haha. Stod egentligen inget som jag inte visste sen innan, blev bara så glad att ha en så bra vän.

• fru Elle

Grattis och välkomna alls nya i tråden!

Känner ni er också extra känslosamma nu? En förskollärare sa en sån fin sak om min dotter att jag kände att ögonen började fyllas av tårar.

• Gadget

Binnibo: Finns inga ord som hjälper. Jag tolkar min graviditet som ett medicinskt mirakel också då jag själv var utdömd att lyckas bli gravid naturligt och kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas att den nu skulle tas ifrån mig. Jag hoppas att även om miraklet inte inträffar igen för er att ni ändå lyckas bli gravida med lite assistans när och om ni bestämmer er för det.

Naimisen: Grattis till jobbet - härligt med ett sånt lönelyft inför föräldraledigheten. Tror inte heller att graviditet avses i kontraktet, det skulle de aldrig kunna gardera sig mot.
    Jag fick idag också ett jobberbjudande från ett företag där jag sökte jobb för ett år sedan men då tackade nej till. Skrev ärligt att jag är gravid och gissar att de inte föredrar att anställa någon som går på föräldraledighet i juni så det blev ännu ett nej tack och jag fortsätter som hemmafru. Men en bra ego-boost var det allt.

Och välkomna ni nya som hoppat in!

Idag har jag städat hela lägenheten ordentligt, var otroligt skönt att ha fått tillbaka energin. Fast när jag sedan gick ut för att ta en liten promenad sa ryggen och magen till om att jag nog ansträngt mig tillräckligt för dagen. Promenaden blev inte så lång men skönt att få lite sol i ögonen. 

• Aprilia1977
    BinniBoo skrev 2012-01-17 14:53:30 följande:
    Gick tyvärr inge vidare... det var missfall :(

Åh, jag är så ledsen för din skull! Hjärta
  • Aprilia1977
    Naimisen skrev 2012-01-17 18:05:15 följande:
    Ska läsa ikapp allt ni skrivit ikväll. Är så jäkla glad nu bara. Fick mitt anställningsavtal idag, från och med 1 mars så har jag en fast tillsvidare anställning, inte nog med det en löneökning på 6000!!! Helt sjukt mer än dubbelt så mkt från vad jag väntat mig.

Däremot står det med i kontraktet en liten punkt om att man har några hälsoproblem man döljer som gör att man inte kan jobba. Kan detta gälla en graviditet? För då måste jag dölja magen lääänge och komma på nån dålig lögn att vi upptäckte de sent.
    Grattis!!!

Att vara gravid ses väl ändå inte som ett hälsoproblem? Det skulle vara superkonstigt om ditt företag anser det.  
  • Aprilia1977
    astro skrev 2012-01-17 20:20:13 följande:
    Inskrivning idag, alla värden bra, usch, har vårdskräck och hatar provtagningar. Det syntes som vanligt på bt, fast det har varit värre - 147/72, 147, det är min stress, det.

Pratade lite med BM om det här med snitt kontra vag och det resulterade i att jag kommer att få tala med någon på spec-mvc i samband med RUL i början av mars. Och sedan ska jag tillbaka till "min" BM i mitten av mars.

I övrigt hände inget, inget lyssna på magen, nada. Känns lite .... "jaha?" på något sätt. Bara att rulla på i sex veckor till, alltså. 
    Du kan ju alltid be om att få lyssna på hjärtat eller ett ultraljud... Så sa min barnmorska till mig idag. Vi ska på ultraljud nästa vecka, i och med att förra graviditeten inte lyckades. Så ring upp om du är orolig.

Glad

• Lullaby

Här får vi inte heller höra hjärtljud förrän v.24 heller.. Men vi har ju RUL vid v.16-22 oftast v.18. Det är lååångt dit. Cirkus 9 veckor. Men nästa MVC är 2/2 då är det 11+5 så kanske kan tigga om hjärtljud.. hehe. Men jag tänker inte köpa nåt och leta själv.

Svar på tråden Augustibebis 2012