• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimisen

Grattis alla nya och välkomna hit!

Binni- Styrkekramar till dig!

Jag tror som ni andra skrivit att en graviditet inte räknas, och tror inte heller att dom skulle våga skriva de i ett kontrakt pga diskriminering och dom har kollektivavtal via facket.

AnnaSv- Ingen risgrynsgröt här, utan mer äggvita...har varit de sen sista äl.

• oxle bo
    TheMaraja skrev 2012-01-17 20:43:13 följande:
    Nyköpingsbo: jag hade tänkt den som syskonvagn men ångrat mig. Men till ett barn har den varit fantastisk. Nu är jag inne på en Bugaboo Donkey.
    den sistnemde är fin men för dyr för mig..
    hur gammal kommer din lilla o vara när bebisen kommer?

mina tankar går fram o tillbaka.. anton blir 2 precis så kanske fungerar med en phil and thed..
    urs vad jobbigt.. tittar på vagnar varje kväll. men blir inte klokare
  • Ari Gold

Jag har både köpt liggvagn och sulky...och har en sittvagn på gång...bara hon som har den vill släppa den. Är man vagntokig så är man.

• Naimisen

Nyköpings bo- Vi kommer förmodligen också köpa en donkey. Sonen kommer vara 2 år och 4 månader när bebis kommer och vagnen kommer framförallt bli transportmedel till och från dagis när jag har båda och när jag springer ärenden.
    Tycker P

• aj 378

Hej är i v 10 (9+1) och bf är 20aug så tänkte hänga på här om det är okej

• Lullaby

Häng på bara! =) Fick precis precis veta att "närmast" bekanta ska ha men de har varit på UL redan så hon är ju också 9-11 veckor före. Men där har vi sommarn fixad ;)

• Lillismaj
    AnnaSv skrev 2012-01-17 20:48:26 följande:
    Nehej dags att lämna familjeliv och försöka få något i magen så man inte kräks.. Fast det är nog redan kört.. Lite glass brukar stilla både hunger och illamående
    Vad skönt att höra en till som mår illa. Börjar kännas riktigt orättvist det här.
    Har du några illamåendetips?

Jag tar Lergigan comp men kräks ändå ibland och mår illa i stort sett hela tiden. Känns oftast som bäst när jag äter ngt.
    Är i v 11+0 idag. Vilken vecka är du i?
  • AnnaSv

Lillismaj: jag är i vecka 10+2 (11+2 om jag själv får bestämma ) tar inget för illamåendet men det är bara på kvällen så då dricker jag loka och äter glass, kex är bra också! Annars har jag inte så mycket att bidra med tyvärr.. Bara försöka se till att det finns något i magen hela tiden annars mår jag riktigt dåligt, hade inte suttit helt fel med liiiite mer matlust nu :p

• astro

Lakrits är effektivt mot illamående men tyvärr ska man ju helst inte äta det som gravid, ett litet Moment 22.

Jag klarade ett par kriser med hjälp av "salta bilar" som innehåller rätt mycket salmiak men väldigt lite lakrits och det fungerade.

Som sagt, inte nyttigt, men det är naturligtvis inte bra att må illa konstant, heller. Man får kanske välja det minst onda helt enkelt. 

• Aprilia1977
    Jag blir tokig!!!

Det är inte skönt att sova längre!!!!!! Det har varit så i ett par veckor nu och det gör mig arg! När det väl är en timme innan klockan ringer, ja, då behagar kroppen att "sova gott".

Svar på tråden Augustibebis 2012