• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • NiniMe

Gahh det var ett tag sen jag skrev, har en massa hemma nu med praktik osv, så hinner knappt gå in här nu.... Men allt är bra... Har kännt bebis många ggr nu, dock inte på utsidan men buffisar på insidan *lovely* Magen har tagit form ORDENTLIGT... innan var det mest på kvällen men nu är den lika tjock hela dagen, och den går inte att dölja under jackan längre.... Börjar nästan undra om det finns mer än en i magen... 
    Ajja nu återgår jag till matlagandet  

• AnnaSv

Enligt vul kommer jag vara i vecka 12+1 vid KUB men enligt mig är det snarare minst vecka 13+1.. Ska bli spännande att se vem som har rätt

• Stövelkatten
    3apåGång skrev 2012-01-20 17:24:22 följande:
    MrsMee: Ja det är ju en stor mage! Tycker själv att min är jätte stor och jag är i v. 10+6 men din är större. Kan du dra in den? Det kan jag men orkar ju inte.
    Precis samma för mig. Jag kan dra in kanske en tredjedel av magen (främst då precis vid revbenen) men då får jag verkligen ta i! Orkar helt enkelt inte hålla in musklerna så längre.
  • novaunique

Jag kommer vara i 12 + 5 när jag gör KUB-UL.

Jag tittade förresten på era fina UL-bilder! Vad skarpa och tydliga era är! Min var ganska "sörjig". Läkaren sa att maskinen inte var så bra. Hoppas Mamamias maskin är bättre

• Saaajmon
    Bellatrixx skrev 2012-01-20 08:39:51 följande:
    Godmorgon och grattis till att ni ska gifta er!

Läser ju i detta forum varje dag och har läst en del om lustiga drömmar. Inatt drömde jag en lustig men rolig dröm, jag drömde nämligen att jag har haft mobilen på ljudlös och att när jag kollar på telefonen så har jag ett missat samtal av nummer 0588585 (påhittat) och utav mästerkattenistövlar, haha!

jag ringer först upp det första numret då jag tänker att undra vem detta kan vara? och då visar det sig vara Saaajmon ifrån denna tråd, och vi sitter och snackar lite om graviditet och sedan lägger jag på då jag är stressad över att jag måste ju ringa upp mästerkattenistövlar (jag är inte en blyg person men kan lätt bli lite nervös) så jag ringer upp för att även hon och jag snackar lite om att vi är trötta och förväntansfulla.

Efter att jag har lagt på börjar tankarna gå, undra hur de fått tag i mig osv, och kom på att jag hade skrivit ut mitt nummer på familjeliv och så tänkte jag "ja, men det här var väll himla trevligt, borde ringa upp någon dag snart igen"

Haha, alltså det var en väldigt lustig dröm men glad var jag och tyckte att det var lite skojigt :) 
    Haha, jaa... Ska jag känna mig speciell nu? Flört Jag börjar väl snart drömma om FL och MinBebis haha.. Kanske spenderat för mycket tid här? Skäms 
    7 Augusti ♥
  • Ellenbmt

Oj nu har ni legat i igen:) här finns ingen so
    Gör kub, får åka iväg, men jag bestämde mig att jag inte ska tänka mer på de, vet inte hur mina tankar skulle gå vid kromosomfel heller? Usch.

Jag drömmer om båtar, vatten, vågor, hav, vad är det om?!

Jag var och fikade med en kompis på stan idag på em, så jobbigt det var! Alla som är ivägen, stolar som krokar i vagnen och dotter som är en gaphals ( vad fan gör man åt skrikbarn?!) och herrejesus vad trött jag var i bilen hem!! Tre mil är det med att åka så jag nästan sov när vi kom hem, och sambon jobbar kväll så middagen skulle ju föras, å sent blev ALLT! Nu vilar jag gott!!

Är jag dum som kanske struntar i kub? Borde jag göra det?

• Randiga Rut

Ellenbmt: Jag kommer inte heller göra kub. Jag skulle aldrig göra ett fvp så då känns det väldigt onödigt med kub. Visst skulle det vara skönt med ett bra resultat men skulle jag få ett sämre så skulle vi tvingas leva med en väldigt jobbig oro, kanske helt i onödan.

Svar på tråden Augustibebis 2012