• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Randiga Rut
    oxle bo skrev 2012-01-24 12:45:57 följande:
    Phil and Teds? viken har du,, jag är lite emot att barnen inte kan ligga när man byter sitts.
    Då försöker jag igen! ;)

Vi har en Sport men funderar på att komplettera den med en Brio Sing då en liten alltid sitter framåt i p&t. Vi kommer använda p&t på längre turer och en mindre vagn med ståplatta när vi bara går ut och leker. Hur gammal kommer din stora vara när liten kommer? Min tjej kommer vara 3,5 år men kommer nog ändå behöva vila benen på längre turer. Vi har använt p&t som singelvagn till dottern sen hon var ca. 1,5 år och den har varit underbar! Vi är ganska beroende av en ordentlig vagn som även lite större barn kan sova i, vi vill gärna vara obundna av t.ex. sovtider. Jag tänker dock att när liten kommer så kommer dottern inte att sova middag längre och kommer antagligen att vilja vara med vaken om vi är ute kvällstid så hennes sovbehov i vagnen kommer nog inte vara lika starka som hittills. Så när dotterns behov av att åka vagn helt upphör så kan den lilla åka i p&t som en singelvagn, möjligen med en ståplatta. Vi har även en robust paraplysulky (maxi-cosy mila) som komplement.
  • Saaajmon

Vecka 13 (12+0) då! Wow, äntligen kan man pusta ut.. Men nu har man börja få en del flytningar, men det får man leva med och trött är jag, kanske har med att göra att man sover så lite på nätterna. Men jag välkomnar denna milstolpe! :D

7 Augusti ♥
  • LillaMy85

Känns lite speciellt att ha passerat 12+0. Nu ser jag bara fram emot KUB-testet på fredag, om allt ser bra ut där så känns det som att man äntligen kan glädja sig på riktigt. Glad

Mina föräldrar vet redan men nu har vi också berättat för makens familj. Några vänner som var här på middag i lördags vet också (inte så svårt för dem att lista ut då jag inte drack vin till maten).  På något sätt känns det mer verkligt när man börjar berätta. 

• oprofessionell

Hej!
    Ni har hållt på ett tag här innen förstår jag :) Är det ok att haka på såhär sent?

Gick in i v12 idag (11+0) med mitt andra barn.
    Lite kort kan jag säga att jag är en  24-årig student och frilandsskribent/fotograf med en vild 1,5åring hemma. 
    Bloggar på www.forossoprofessionella.se och ska outa min graviditet där i veckorna.

Jag är sedan tidigare med lite i en tråd med sämre aktivitet i, och alla är så hemliga, så jag vill gärna va med här, få lite ansikten på andra gravida. Hoppas att det är ok?

• oprofessionell
    oprofessionell skrev 2012-01-24 13:42:51 följande:
    Hej!
    Ni har hållt på ett tag här innen förstår jag :) Är det ok att haka på såhär sent?

Lite kort kan jag säga att jag är en  24-årig student och frilandsskribent/fotograf med en vild 1,5åring hemma. 
    Bloggar på www.forossoprofessionella.se och ska outa min graviditet där i veckorna.

Jag är sedan tidigare med lite i en tråd med sämre aktivitet i, och alla är så hemliga, så jag vill gärna va med här, få lite ansikten på andra gravida. Hoppas att det är ok?
    jag har BF 13/8, bör jag kanske tillägga!
    allt är virrigt nu ;)
  • fru Elle

Känner att det finns en stor risk att jag kärar ner mig i Donkeyn. Men vi har tillräckligt med vagnar så min strategi är att inte titta på den . Min väninna med tvillingar hade köpt Ujs duett, kändes mycket mindre än vår UJ duo och hon var nöjd med vagnen. Har aldrig sett den ute tidigare.

• Stövelkatten
    oprofessionell skrev 2012-01-24 13:42:51 följande:
    Hej!

Välkommen! Glad
  • hektorsmamma

30 minuter kvar till UL!! Sitter och dricker vatten som en dåre för att bebisen ska synas så bra som möjligt, haha! Sååå nervös! Förlåt, behövde bara skriva av mig. Nu ska vi snart åka, önska mig lycka till! Återkommer efteråt, förhoppningsvis med bild! :)

• Stövelkatten
    hektorsmamma skrev 2012-01-24 13:52:05 följande:
    30 minuter kvar till UL!! Sitter och dricker vatten som en dåre för att bebisen ska synas så bra som möjligt, haha! Sååå nervös! Förlåt, behövde bara skriva av mig. Nu ska vi snart åka, önska mig lycka till! Återkommer efteråt, förhoppningsvis med bild! :)
    Lycka till! Solig
Svar på tråden Augustibebis 2012