• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Mamma070912
    RockTheRebell skrev 2012-01-24 17:34:43 följande:
    Precis så som du skrev med synen var det också när jag kände mig "full" Det började med synen som blev värre och värre och sen det andra jag skrivit ovan.
    Ok, ser inte vad som hände mer med dig. Hoppas det har gått tillbaka. Just nu är det bra igen, men jag har kvar huvudvärken, kanske var ett migränanfall?...
    Äntligen kom vår efterlängtade lilla Julia
  • Ellenbmt

Fy för hennes åsikter ! Men hon gör det för att få uppmärksamhet. Läste lite i hennes blogg för nån vecka sedan. Hon har Aspergers och är enstöring påstår hon. Jaja.

Jag är så ful finnig och alla kläder är obekväma och fula på... Deppig dag, men hemtjänst jobbet fungerade okej. Blir extra där tills mitt vanliga drar igång igen.

Idag är jag frusen och ont i huvudet. Hoppas det bara är vanligt gnäll å ingen sjuka!!

HEJ alla nya! :) kram på er!

• Naimis

Äntligen hemma efter en låååång dag på jobbet. Har två introduktionsdagar, så dagen avslutades med middag tillsammans med de influgna kollegorna från Norge, Danmark och Finland. Super trevligt men när man är gravid och går upp 06.20 så blir de lite länge.

Enda sedan jag plussade har de varit fest, invigning, några AWs, middagar och nu snart Kick off med jobbet. Det är roligt men de här smusslandet med alkohol är lite tråkigt.

Nu ska jag läsa i kapp alla sidor bi hunnit med idag.

• Hejåhå

Mamma070912:
    Jag fick tre migränanfall på två veckor när jag väntade dottern. Det första var riktigt läskigt. Det började med synbortfall på en ögat, som blinda fläckar, sedan kom det ljusfläckar i två bågformade zick-zack mönster. När de försvann domnade min ena arm bort. Jag kunde prata, men fann inte orden. Jag trodde jag fått en hjärnblödning. Efter någon timme kom huvudvärken.
    De följande två anfallen följde samma mönster, men utan bortdomningen och talsvårigheterna.
    Jag trodde att resten av graviditeten skulle spenderas i sjuksängen, men det hände inga fler och inte efter graviditeten heller.

Innan dess har jag aldrig haft migrän, men jag fick veta att det är något som kan komma pga hormonpåslaget.

Hoppas att jag slipper det den här graviditeten!

• FrunMee

Idag var jag på Vul! Gud va nervös jag var innan, satt där själv i vänterummet och klockan kunde inte gå saktare =) Det var bara en liten skrutt där inne i magen, men jag fick se två fostersäckar eller vad han nu kallade det, så han sa att det har nog varit två men att den ena inte klarat sig..Hade hänt jättetidigt i graviditeten i så fall. Blev direkt lite ledsen, hördes så hemskt .. Jag hade ju verkligen hoppats på att det bara var en men inte på det här viset.. Det var tydligen rätt vanligt att det är så och hade jag inte gjort ett tidigt ul så hade jag aldrig fått reda på det.

Nu efter känns det iaf bra =) Var nog mycket hormonerna i mig som spelade mig ett spratt. Den lille jag fick se låg och sprattla som bara den och sög på tummen =) Helt underbart! Tråkigt nog fick jag inget kort, men det gör inget, huvudsaken att lilla bebisen mår bra! Jag blev bakåtflyttad två dagar så nu är jag på 10+4 =)

Men egentligen, om det nu skulle ha varit två från början, borde jag inte ha blödit eller något om en inte hade klarat sig? Även om det är tidigt? För det har jag nämligen inte gjort.. Tycker det var lite konstigt.. Och det var inget "extra" kvar därinne heller..  

• Naimis

Fru Elle- Donkeyn är svår att inte gilla. Har provat UJ Duet och tycker verkligen att den verkar jätte smidig. Dessvärre känns den väldigt trång, annars hade jag nog köpt den. Får sonen välja blir de donkey, han har fått testa båda men skrek bara i duetten, i donkeyn var han super nöjd.

• Stövelkatten
    FrunMee skrev 2012-01-24 22:18:57 följande:
    Idag var jag på Vul! Gud va nervös jag var innan, satt där själv i vänterummet och klockan kunde inte gå saktare =) Det var bara en liten skrutt där inne i magen, men jag fick se två fostersäckar eller vad han nu kallade det, så han sa att det har nog varit två men att den ena inte klarat sig..Hade hänt jättetidigt i graviditeten i så fall. Blev direkt lite ledsen, hördes så hemskt .. Jag hade ju verkligen hoppats på att det bara var en men inte på det här viset.. Det var tydligen rätt vanligt att det är så och hade jag inte gjort ett tidigt ul så hade jag aldrig fått reda på det.

Nu efter känns det iaf bra =) Var nog mycket hormonerna i mig som spelade mig ett spratt. Den lille jag fick se låg och sprattla som bara den och sög på tummen =) Helt underbart! Tråkigt nog fick jag inget kort, men det gör inget, huvudsaken att lilla bebisen mår bra! Jag blev bakåtflyttad två dagar så nu är jag på 10+4 =)

Men egentligen, om det nu skulle ha varit två från början, borde jag inte ha blödit eller något om en inte hade klarat sig? Även om det är tidigt? För det har jag nämligen inte gjort.. Tycker det var lite konstigt.. Och det var inget "extra" kvar därinne heller..  

Som jag har förstått det så kan en liksom bara tillbakabildas, utan att man för den skull blöder. Förstår att det känns konstigt, tvillinggraviditeter är nog rätt vanliga, men att bara en fortskrider, verkar det som. Och nu när fler och fler gör tidiga ultraljud så märker man det, annars hade man aldrig anat. Bara spekulerar, jag har alls inga fakta för detta och orkar inte googla nu. :)

På lördag ska vi hämta Shoe's spjälsäng och en massa sängkläder och sånt! :) Spännande!
Svar på tråden Augustibebis 2012