• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • A R

Hej!
    Jag har följt den här aktiva tråden ett tag nu och tänkte passa på att presentera mig.

Jag väntar mitt tredje barn, en sladdis och är i vecka 9 (10 i morgon).
    Igår var jag på inskrivning och fick ett läkarbesök idag för att diskutera ev kub/moderkaksprov.
    Har en son som har en sjukdom så vi ska ev göra en genetisk utredning för ev fosterdiagnostik, men det är inte klart ännu.
    Jag är inte så orolig och idag fick jag se det lilla livet, 2cm och ett hjärta som slog, så glad!

Både min BM och läkaren har varit så rara och omtänksamma, får komma dit på extra koller om jag vill och bara vetskapen om det stöd jag får från dem gör att jag känner mig lugnare.

• hektorsmamma

Hej igen! :)

Är nu hemma och UL gick snabbt men bra. Läkaren var för det första helt knäpp, tog in oss 40 minuter för sent - bad inte om ursäkt, slängde ur sig "När hade du din senaste mens EGENTLIGEN?!" och slängde sedan upp mig på britsen. Efter en sekund sade han "Karl-Astrid ser ut att må bra!", mätte huvudet (18mm), stängde av maskinen och skickade ut oss, jag frågade då om jag kunde få en bild. Då sade han "Det är inget att se men här har du", så gav han mig inte en bild där hela bebisen var med utan endast skallbenet - haha! Detta tog alltså MAX en minut. Vi skrattade hysteriskt när vi gick därifrån, en sådan otrevlig person har jag nog aldrig stött på! Men, det viktiga: barnet levde och vi hann på den korta sekunden se ett litet skutt! :)

Direkt efteråt åkte vi och köpte det första plagget, en söt liten stickad heldräkt från Kappahls Newbie kollektion - så söt!! :)

• RockTheRebell

En sån prick! Vet inte om jag hade gått därifrån skrattande!

Fast det kan beror på att hormonerna hälsade på ordentligt idag! Imorse när jag jobade kom sambon förbi och frågade om allt var under kontroll. Från ingenstans står tårarna ut som på en manga-figur och jag kan inte säga nåt. Så han kommer och kramar mig och frågar men vad är det kärleken!? Då får jag fram hulkande * Snyft, snörvel jag vill ha en banan!

Pinsamt,, haha, Men jag var så vimmelkantig och yr som jag var nära på stupfull bara en kvart innan. Men jag hade börjat få tillbaka balansen när han kom. Otrevligt var det i alla fall! Sen efter jag hade ätit domnade höger handen bort wn halvtimme! Helt knäppt..

• Mamma070912

Hej! Har inte skrivit så mycket och har nu bytt nick så ni känner inte mig, men jag är inne och läser varje dag

Jag undrar om någon mer har tappat synen tillfälligt? Idag så blev synen på höger öga helt blurrig och fullt i vita prickar. Precis som om jag tittat i solen... Det höll i sig ganska länge men är nu bättre. Min man brukar få så när han har migrän, men det har inte jag, jag hade iof lite ont i huvudet samtidigt...  Har en kompis som fick glasögon under sin första graviditet, helt från ingenstans kom synfel. Detta är min 3dje och har inte haft liknande.

Angående magar och viktuppgång så har jag inte gått upp så mycket med de tidigare och första kilot har kommit efter v 20 och senare. Nu är det inte så, 2 kilo redan och ser ut som jag brukar göra i vecka 25 känns inte så kul. Men så är det, ingen graviditet är den andra lik.

Vi har redan berättat för massa människor och barnen, stora tjejen på 4,5 är sååå glad

v 8+5 idag

Äntligen kom vår efterlängtade lilla Julia
  • fru Elle

Välkommen till oprofessionell och A R och alla andra nya om jag har missat någon. Det är inte lätt att veta vem som är ny i tråden när så många har bytt namn.

Hektorsmamma; Irriterande när man får vänta så länge på att komma in. Vissa gånger så förstår man ju att det blir förseningar och att det blir lite kaos, en del patienter tar säkert mycket mer tid än vad som är avsatt. Men vissa gånger man har fått vänta så känns det bara så respektlöst. När man redan har fått vänta i en halvtimme och man ser den som man ska gå och träffa går och tar en kaffe och och står och pratar med någon kollega. Den gången blev jag riktigt irriterad.

Gick en hel del igår och det känner jag av i fogarna idag . Har tagit det ganska lugnt och har inte gått så mycket idag så det måste vara gårdagens aktiviteter som jag får lida för idag.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 8/8 2012
  • RockTheRebell
    Mamma070912 skrev 2012-01-24 17:02:38 följande:
    Hej! Har inte skrivit så mycket och har nu bytt nick så ni känner inte mig, men jag är inne och läser varje dag

Jag undrar om någon mer har tappat synen tillfälligt? Idag så blev synen på höger öga helt blurrig och fullt i vita prickar. Precis som om jag tittat i solen... Det höll i sig ganska länge men är nu bättre. Min man brukar få så när han har migrän, men det har inte jag, jag hade iof lite ont i huvudet samtidigt...  Har en kompis som fick glasögon under sin första graviditet, helt från ingenstans kom synfel. Detta är min 3dje och har inte haft liknande.

Angående magar och viktuppgång så har jag inte gått upp så mycket med de tidigare och första kilot har kommit efter v 20 och senare. Nu är det inte så, 2 kilo redan och ser ut som jag brukar göra i vecka 25 känns inte så kul. Men så är det, ingen graviditet är den andra lik.

Vi har redan berättat för massa människor och barnen, stora tjejen på 4,5 är sååå glad

v 8+5 idag
    Precis så som du skrev med synen var det också när jag kände mig "full" Det började med synen som blev värre och värre och sen det andra jag skrivit ovan.
  • Millas

Rocktherebell: förlåt, började asgarva när ja kom till "jag vill ha en banan" inte för att det andra var roligt på något sätt..

• RockTheRebell
    Millas skrev 2012-01-24 18:03:09 följande:
    Rocktherebell: förlåt, började asgarva när ja kom till "jag vill ha en banan" inte för att det andra var roligt på något sätt..
    Det gör absolut ingenting. Det var precis så det kändes. VAFAN? Störtlipa för en sketen banan? Det är inte likt mig. Men det är intressant att komma i kontakt med sin känsligare sida ;) Har en känsla av att jag får börja hamstra lite ätbart på jobbet när sockret tryter.
  • Millas

Rocktherebell: haha ja det är nog bäst.. Äter själv konstant i skolan.. Alltid med mig frukt uppskuret i småbitar som jag sitter och småäter av.. Allt för att inte må dåligt! Detta har dock i sin tur lett till att folk reagerar eftersom jag annars aldrig äter något

Svar på tråden Augustibebis 2012