• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • oprofessionell
    Augustimamman skrev 2012-01-24 15:56:15 följande:
    Usch ja förstår precis! Vi ska hålla två olika tal inför först klassen och sen med mikrofon i kafeterian. För det första är jag nervös i sig men jag har heller inte berättat om bebben i magen än och nu när den börjar bli svår att dölja känns det ju sådär att stå i blickfånget... :/
    Haha, jag var tvungen att på första föreläsningen säga, i presentationen oss själva, "Jagheter blblbbla....och till sommaren blir jag tvåbarnsmamma. Så jag kommer antagligen börja bredda ut i en himla fart snart, så ni inte blir chokade..."

Tänkte att det var bäst att få det sagt, så det inte tar någon fokus från mina tal. Om folk bara ska stirra på min mage får jag nog inga bra betyg ;)
  • oprofessionell
    fru Elle skrev 2012-01-24 17:05:38 följande:

Välkommen till oprofessionell och A R och alla andra nya om jag har missat någon. Det är inte lätt att veta vem som är ny i tråden när så många har bytt namn.

anneh skrev 2012-01-24 18:12:05 följande:
    Välkomna alla nya!
    Tack tack! Känns fint att bli välkomnad av så många Skrattande
  • Saaajmon

Tjejer jag ber er titta på denna videon och svara sen här vad ni tycker! 
    ">

Jag vet att ni kommer bli flyförbannade!

7 Augusti ♥
  • V3ritas
    Saaajmon skrev 2012-01-24 18:42:58 följande:
    Tjejer jag ber er titta på denna videon och svara sen här vad ni tycker! 

Jag vet att ni kommer bli flyförbannade!
    7 Augusti ♥

Kan nog inte bli flyförbannad på den där :-P Det var ju bara omoget resonemang som bara var pinsamt att se.. Herregu.. Tycker inte åldern är det som bestämmer huruvida man ärbra föräldrar eller inte :-P
  • Saaajmon
    VeritasIV skrev 2012-01-24 19:00:19 följande:
    Kan nog inte bli flyförbannad på den där :-P Det var ju bara omoget resonemang som bara var pinsamt att se.. Herregu.. Tycker inte åldern är det som bestämmer huruvida man ärbra föräldrar eller inte :-P
    Känns pinsamt att hon ger dåligt inflytande till oss unga människor... :P 
    7 Augusti ♥
  • Millas

Saaajmon: jag blir varken arg eller irriterad jag bara skrattar åt såna människor föräldraskap har inget med ålder att göra.. Det beror ju helt på hur man är som person om man är bra/dålig/pinsam/omogen/tråkig/rolig osv.. Och skäms gör väll alla tonåringar någon gång för sina föräldrar!

• Juliette

Saaajmon: haha! Stackars, korkade flicka. Kan inte heller bli arg. Skakar bara på huvudet hoppas på att HON inte skaffar några barn förrän hon mognat lite. "Skaffa inga barn om ni är över 25..." Herregud, vilken värld lever hon i?

• Saaajmon
    Juliette skrev 2012-01-24 19:10:01 följande:
    Saaajmon: haha! Stackars, korkade flicka. Kan inte heller bli arg. Skakar bara på huvudet hoppas på att HON inte skaffar några barn förrän hon mognat lite. "Skaffa inga barn om ni är över 25..." Herregud, vilken värld lever hon i?
    jadu, hon har asperger.. Men det ger inte henne tillåtelse att kunna uttrycka sig så något omoget som hon inte har någon aning om :) 
    7 Augusti ♥
  • RockTheRebell
    Millas skrev 2012-01-24 18:21:27 följande:
    Rocktherebell: haha ja det är nog bäst.. Äter själv konstant i skolan.. Alltid med mig frukt uppskuret i småbitar som jag sitter och småäter av.. Allt för att inte må dåligt! Detta har dock i sin tur lett till att folk reagerar eftersom jag annars aldrig äter något
    Hehe ok. Jag ska börja läsa lite mer här igen nu. Jobbade in en hel del under sommarne hösten för att kunna va hemma på vårkanten. Men har en kurs slutet på feb och halva mars. Sen är nästa i mag och sen har jag min examen. Det är sammanlagt 10 v skola kvar. Så det känns att det börjar ta på det! Skönt! Känns som det kommer vara lättare att plugga än att jobba. Fast magen kommer synas när skolan börjar och flera av dem har redan barn så de kommer nog mata mig ;) RUL kommer vara i slutet av första kursen.
Svar på tråden Augustibebis 2012