• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten

Kul att jag sa att jag inte skulle ha möjlighet att sitta på FL hela dagarna när jag är ute på projekt... Skrattande Man får prioritera!

Jag väntar på samtal från VC efter att ha ringt till barnläkarmottagningen i ett par veckor, utan att få något svar. Det är ju ett enkelt sätt att skära ner på vårdköerna, att bara låta bli att boka in fler patienter...GAH! Försöker alltså få en ny remiss till rätt ställe (läkaren skrev remiss till något helt annat) så att min son kan påbörja sin utredning för ev. ADHD.

• oxle bo
    Randiga Rut skrev 2012-01-24 13:27:06 följande:
    Då försöker jag igen! ;) Vi har en Sport men funderar på att komplettera den med en Brio Sing då en liten alltid sitter framåt i p&t. Vi kommer använda p&t på längre turer och en mindre vagn med ståplatta när vi bara går ut och leker. Hur gammal kommer din stora vara när liten kommer? Min tjej kommer vara 3,5 år men kommer nog ändå behöva vila benen på längre turer. Vi har använt p&t som singelvagn till dottern sen hon var ca. 1,5 år och den har varit underbar! Vi är ganska beroende av en ordentlig vagn som även lite större barn kan sova i, vi vill gärna vara obundna av t.ex. sovtider. Jag tänker dock att när liten kommer så kommer dottern inte att sova middag längre och kommer antagligen att vilja vara med vaken om vi är ute kvällstid så hennes sovbehov i vagnen kommer nog inte vara lika starka som hittills. Så när dotterns behov av att åka vagn helt upphör så kan den lilla åka i p&t som en singelvagn, möjligen med en ståplatta. Vi har även en robust paraplysulky (maxi-cosy mila) som komplement.

Nu sitter jag på mobilen. Anton som också ska sitta i vagn kommer vara 2,5 och stora tjejej blir 3,5 . Så tänkte att det kanske blir aktuellt med bräda på syskonvagn, då jag går jämt, med hund o så. Har en uj nu med bräd o hon står jätte bra. Hon sover inte middag. Du fungerar ju inte en Phil and teds. Svårt..
  • Augustimamman

Oprofessionell: välkommen! Spanade genast in din blogg. Pluggar du? Blir nyfiken på vad. :)

• oxle bo
    hektorsmamma skrev 2012-01-24 13:52:05 följande:
    30 minuter kvar till UL!! Sitter och dricker vatten som en dåre för att bebisen ska synas så bra som möjligt, haha! Sååå nervös! Förlåt, behövde bara skriva av mig. Nu ska vi snart åka, önska mig lycka till! Återkommer efteråt, förhoppningsvis med bild! :)

Vad kul . Kom med en bild sen :)
  • Augustimamman

Oprofessionell: ja nu såg jag ju att du pluggar haha men undrar fortfarande vad. Jag pluggar ett program som heter media management, blir nyfiken på dig och din utbildning då vi kommer jobba inom samma bransch. :)

• oprofessionell
    Augustimamman skrev 2012-01-24 14:30:27 följande:
    Oprofessionell: ja nu såg jag ju att du pluggar haha men undrar fortfarande vad. Jag pluggar ett program som heter media management, blir nyfiken på dig och din utbildning då vi kommer jobba inom samma bransch. :)
    Haha, kul att någon är intresserad av mig och mitt virriga yrkesliv :)

Jag läser just nu fristående kurser inom kulturjournalism och inom bildbehandlande.
    Sen läser jag också retorik, marknadsföring osv. Är ju egenföretagare, så det gäller att lära sig att ta plats :)

Vad avundsjuk jag blev på ditt prog. det lät ju skitspännande! Har letat med ljus och lykta efter bra medieprogram, men har hitills inte hittat något, så jag plockar ihop 180 fristående, trots att jag inte får någon riktig examen då. Kanske kan hoppa på något liknande istället efter sommarbarnets ankomst :)
  • Augustimamman

Kul! Vi har precis en kurs i retorik nu, intressant. Ja det är en eftertraktad utb bland arbetsgivare då vi pluggar ett år ekonomi också, inga andra medieprogram i Sverige har den inriktningen. Samtidigt många roliga praktiska kurser. Tanken är att man ska anta olika ledarpositioner inom branschen efter examen men jag blir mer och mer intresserad att jobba med själva produktionen.

• oprofessionell
    Augustimamman skrev 2012-01-24 14:56:37 följande:
    Kul! Vi har precis en kurs i retorik nu, intressant. Ja det är en eftertraktad utb bland arbetsgivare då vi pluggar ett år ekonomi också, inga andra medieprogram i Sverige har den inriktningen. Samtidigt många roliga praktiska kurser. Tanken är att man ska anta olika ledarpositioner inom branschen efter examen men jag blir mer och mer intresserad att jobba med själva produktionen.
    Vist är det intressant, med retoriken menar jag!
    Jag ska hålla min första 5-minuters argumentation imorgon. Skitnervös! Mest för att jag mår så satans illa och blir svimfärdig om jag står upp mer än 5 minuter ;) Jag vill ju inte både spy och svimma framför alla mina kursare liksom.

Haha, vad roligt! Jag har precis klarat av en ekonomikurs och en kurs inom ledarskap, inte ett år dock, bara ett halvår :) Jag kanske är på rätt väg när jag väljer kurser ändå :)

Hur lång är din utbildning, och när beräknas du vara färdig?

• Augustimamman

Usch ja förstår precis! Vi ska hålla två olika tal inför först klassen och sen med mikrofon i kafeterian. För det första är jag nervös i sig men jag har heller inte berättat om bebben i magen än och nu när den börjar bli svår att dölja känns det ju sådär att stå i blickfånget... :/

Svar på tråden Augustibebis 2012