Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Förresten, känns som min kropp är klar med denna graviditet också. Nu är det daglig "mensvärk" och dessa förbaskade vatten-flytningar! Får ju byta trosor till och med, helt plötsligt är man bara dyngsur.

En kompis ringde idag och vi hade ett riktigt upplyftande samtal, kändes skönt att asgarva ihop.

• Stövelkatten
    natlup skrev 2012-06-18 22:34:30 följande:
    Ninime- se till å vila nu. Va skönt att både du å bebis e friska.

Jag har en liten fråga. Om ens föräldrar ska vara barnvakt över en eller två nätter, vad ska jag som förälder tänka på att packa. Ska jag fixa resesäng, nappflaska, kudde täcke?

Menar du till din kommande bebis? Vem som fixar vad är nog något man själv kommer överens om; de kanske vill köpa en massa saker själva eller så vill ni fixa allt. Men över lag är det ju inget man behöver förbereda nu, lär nog dröja ett bra tag innan bebisen sover borta.
  • Stövelkatten
    natlup skrev 2012-06-18 22:52:46 följande:
    Grjen va den att jag å min svärmor prata här om dagen om just barnvaktning. Å hon sa att hon tyckte vi skulle köpa allt. Vart så förvånad så var tvungen å fråga:P

Som sagt; något ni kommer överens om. Om de inte vill lägga en massa pengar på extrasängar osv så får väl ni göra det, om det är nödvändigt. Men det mesta har man ju som sagt hemma, man behöver ju inte ha dubbelt av allt om det rör sig om någon enstaka gång. En resesäng tex kanske nu har nytta av på andra ställen också, det är ju inget som behöver stå hos svärföräldrarna.
  • Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-06-18 23:03:15 följande:
    Hehe, men då får du säkert en lång ståtlig son!  Jag vägde 4,8 kg (!) när jag kom. Stackars mamma! Och idag är jag 181 lång. Men vad jag har hört så spelar inte kilona sååå stor roll när man föder, ett litet barn kan göra minst lika ont! Så häng inte upp dig för mycket på det.

Tack för era råd om ål.  Jag tänkte ändå bara äta en bit. Får se hur jag gör. I vintras åt jag nån fisk som tydligen också var listad som "nån enstaka gång". 

Nu har jag varit på gymmet. Herregud vad det börjar bli tungt!! Är det nån mer som tränar regelbundet? Orkar ni? Har räknat att om jag ska fortsätta hålla mina tre pass i veckan så har jag 11 pass kvar nu innan frysningen av medlemskapet går igång. Skulle kanske fryst tidigare... Träningslinnena börjar bli för korta för magen också...  

Jag är imponerad av att di orkar träna så! Jag orkar promenad till centrum eller dagis T/R och efter det behöver jag vila, helst sova. Att du har orkat hålla igång så länge tror jag kommer gynna dig och din kropp efteråt. You go, girl!
  • Stövelkatten

Som grädde på moset kräktes jag lite i munnen. jäkla illamående att komma tillbaka just nu!

I morse, när jag kände mig lite pepp på bebis igen, beställde jag väggdekorationer till bebisrummet. Sonen har bestämt att hon ska ha fjärilar och en regnbåge, så det var bara att googla rätt på såna motiv.

• Stövelkatten
    anneh skrev 2012-06-19 21:27:52 följande:
    Nån mer som har känt ett ilande i muffen?? Väldigt svårt att förklara hur det känns..

Vet att min bebis ligger med huvudet neråt, och ilandet började samtidigt som h*n vände sig. Varför ilar det till ibland (ofta)?

Bebisens huvud trycker på nerverna, helt normalt. För mig påminner ilningarna om svider vid UVI.
Svar på tråden Augustibebis 2012