• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Gadget

Karo77: jag tycker det står olika överallt om hur stor bebisen ska vara i vilken vecka och vad den ska väga. Ibland skiftar det jättemycket.
    På mitt UL i 12+1 var bebisen 62mm från huvud till rumpa och det skulle då motsvara v 13+0 egentligen enligt UL maskinen.

• lillakotten

Hej alla! Nu är jag tillbaka efter en 4 veckors lång semester. Jag har kräkts 2 ggr än så länge, det gör ont i bröstvårtorna men annars så känner jag inget direkt. Magen svullnar lite på kvällen. Men jag har inte gått upp ett endaste gram än så länge! Är i v 9+0 idag. Någon annan som inte gått upp något än? Med dottern var jag med ganska seg i starten men gick slutligen upp 18 kg :). På måndag har vi inskrivning. Spännande!

• Mamma070912
    05091112 skrev 2012-01-27 19:30:40 följande:
    Åh vad tråden sprudlar glädje just nu

Och igår, så köpte vi blågel på apoteket, slängde upp dopplern och JA där fanns bebis!!
    Vi hade inte väntat oss det så tidigt (9+1) men lilla hjärtat slog så fint och supersnabbt för oss!
    SOmnade med leende på läpparna kan jag säga! 

Och idag hade jag inskrivning, helt galet bra barnmorska. Mina värden var jättebra och hon skriver in en några fler gånger på besök för hon tycker det är lite väl glest emellan fram till glucosbelastningen (som jag ska göra en extra om 4 veckor blä )

Ikväll ska vi käka chips med dipp (ja jag får säkert ner 2 st ) och titta på "på spåret".  
    9+1 samma som jag, kanske ska prova igen Var ju två dagar sen sist
    Köpte själv en minipåse med ostbågar som såg så god ut i affären, men den får nog stanna i skåpet i kväll
    Äntligen kom vår efterlängtade lilla Julia
  • Mamma070912
    Saftmedbulle skrev 2012-01-27 16:31:25 följande:
    Pepp! Det KOMMER att gå vägen!
    Tack! förmodligen gör det väll det, ibland känns det inte så bra bara.
  • Naimis

Lillakotten- Välkommen hem! Här har du en som inte gått upp något utan har pendlat mellan -1,5 å -2,5.
    Så nu är de dags att börja gå upp.

• Gadget

Jag har nu sedan några veckor mer eller mindre fått tillbaka min vanliga aptit och kan äta mer eller mindre allt. Däremot är jag inte ett dugg sugen på choklad vilket alltid har varit min stora svaghet. Vi har en del i skåpet (bara det är nytt att det får ligga kvar ) och jag har provat några gånger men det går inte. Däremot går bakverk ner men inte ren choklad. Hoppas det sitter i länge.... Köpte en påse sura godisar idag, brukar jag aldrig göra. Chokladkakor har alltid fått företräde.

• Mamma070912

Yeees!! Där hittade jag lilla krabaten<3 Långt ner under blyggdbenet, fick trycka riktigt ordentligt och leta länge
    Tack! 05091112

• LiJon

Åh, ikväll har gravidhormonerna inte varit nådiga... eller ja, jag hade reagerat i vanliga fall också. Jag och sambon åt middag ute ikväll, tog fläskfilé & någon biff och sa tydligt till om att köttet skulle vara helt genomstekt. En virrig italiensk kypare bara "Of course madame!". Väntade på maten i 45 minuter och när den kommer ut är min biff helt blodig ändå. Fick ju skicka in det igen och sambon ville inte äta sin mat innan jag fått mitt nya, så han fick äta sin mat kall när min nya tallrik väl kom efter 20 minuter till... Gah, höll på att explodera inombords och höll tillbaks tårarna men ville inte förstöra hela kvällen...

Till en annan sak; jag har inte märkt något särskilt att jag är sugen på viss mat, har några cravings eller sådär. Men en sak jag märkt tydligt nu sista veckorna är att sånt som luktar sköljmedel/rengöringsmedel/tvål luktar vidrigt! Klarar inte av det. Kan knappt vara nära sambon när han duschat för det luktar så "illa" av deo osv... måste ju också ha med hormonerna att göra. Har ni märkt liknande? Trodde mest man fick avsmak för viss mat eller matos och sånt

• Mamma070912

Jag har tänkt på olika lukter ganska mycket, jag känner det väldigt starkt. Igår hade mannen duschat och jag satt flera meter ifrån och störde mig på parfymdoften. Men han hade inte ens tagit någon deo, det var bara tvålen som luktade

Svar på tråden Augustibebis 2012