• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Saftmedbulle
    Gadget skrev 2012-01-26 21:12:01 följande:
    Naimis: jag har sedan jag flyttade till Tyskland aldrig haft speciella sug över saker från Sverige, men nu dyker de upp hela tiden. Semla, delicatoboll, leverpastej, saltlakrits (hur mycket lakrits får man äta föresten?) osv.
    50 g om dagen, tror jag.
  • Saftmedbulle
    A R skrev 2012-01-27 08:25:48 följande:
    Jag vaknar också på nätterna, oftast ligger jag vaken ett par timmar och somnar om igen men i morse vaknade jag fyra och somnade aldrig om, gick upp vid sex och åt frukost så jag kommer nog att vara trött till kvällen.

Vi ska berätta för barnen i kväll att de ska få ett syskon, så spännande att se hur de reagerar. de är ju tio och tolv år så de tror nog inte att vi tänkt skaffa fler barn. 

Det ska bli så skönt att få berätta och bara få vara gravid, jag antar att när vi väl berättat för barnen tar det inte lång stund innan alla vet om det. Jag är i v10 nu och jag fick ju se pyret i veckan när jag var hos läkaren och gjorde ett vul och jag ville gärna ha ett livstecken där inifrån innan vi berättade för dem.

Ha en skön fredag! 
    Gud, vad spännande att berätta för barnen! Du får berätta hur de reagerade...
  • Saftmedbulle
    Mamma070912 skrev 2012-01-27 15:25:57 följande:
    Hej allesammans! Har också ett angelsound, köpte det förra graviditeten när jag var i vecka 12 tror jag, då hittade jag ljud med en gång. Har försökt några gånger nu men kan inte heller hitta något ljud, hur tidigt har ni hört era små hjärtan? (Jag är bara 9+1 idag så jag vet att det är tidigt).

Jag har haft några riktigt deppiga dagar bakom mig, idag känns det lite bättre men jag har väldigt svårt att känna att detta ska gå vägen, har ändå lovat mig själv att inte vara så orolig, men det går inte.

Hoppas alla får en bra helg!
    Pepp! Det KOMMER att gå vägen!
  • Millas

Har börjat må riktigt dåligt igen försöker småäta hela tiden men det hjälper bara typ 5 min sen mår jag illa igen.. Och jag som trodde jag hade börjat må bättre! Höll bara i sig några dagar.. Grymt trött också och har en massa skoluppgifter som ska in på måndag, så går det när man skjuter på allt till sista sekund på måndag är det även kub.. Lääääängtar!!!

• Millas

Bullmamman: vad underbart med en sån läkare!! Sånt intresse och engagemang borde finnas hos alla som jobbar inom vården.. Hoppas du får klartecken för amningen!

• Millas

3apågång: grattis!!! Underbart att få ett livstecken från den Lill*

• 3apåGång
    Millas skrev 2012-01-27 16:41:08 följande:
    Bullmamman: vad underbart med en sån läkare!! Sånt intresse och engagemang borde finnas hos alla som jobbar inom vården.. Hoppas du får klartecken för amningen!
    Ja vad skönt Bullmamman! Håller med om att alla som jobbar inom vården borde vara engagerade och trevliga. Händer ju alltför ofta att man stöter på riktigt otrevliga personer!
  • Augustimamman

Ja jag som dragits med ett tjugotal läkare genom åren är alltid fientligt inställd när jag ska på besök haha, så härligt att få bli snopen ibland!

• Saftmedbulle
    Augustimamman skrev 2012-01-27 17:12:47 följande:
    Ja jag som dragits med ett tjugotal läkare genom åren är alltid fientligt inställd när jag ska på besök haha, så härligt att få bli snopen ibland!
    Det finns ju bra vårdpersonal oxå...

EGO: Sitter och äter hälsokost ;)
    Chips och Coca cola... nam, nam...
  • novaunique

Nån mer som har mycket flytningar? Inget blod men lite "slemmigt" sådär (sorry ordvalet).. Blir nästan orolig att det är slemproppen... (vecka 13+nånting idag)

Svar på tråden Augustibebis 2012