• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • RockTheRebell

Bara ett inkast. Du har inte blivit överkänslig mot laktos eller någonting Aprilia1977? Jag kan känna igen mig i hur det var när jag blev det på symptomen och viktnedgången du beskriver. Fast självklart var jag dålig i magen med. Men jag blev allergisk. Är man känslig så kanske det är annorlunda. Man kan ju bli allergisk/överkäsnlig mot nya saker som man tål när man är "ogravid". Jag har till exempel fått sluta med parfymerad tvål nu för det kliar som attan över hela kroppen när jag duschat med det. Men samma jäkla tvål hade jag för 11 veckor sen och tidigare ändå med! Knas. Hoppas verkligen på bättring för dig!

Idag var jag och tränade bollcore för andra gången sen jag visste om liten. Det kändes konstigt. Var är min kondis?! och ligga på mage på bollen är det också slut på snart!  Blandning mellan pilates och core kan man säga att det är. Det får nog bli combat, pump o dans för mig i forts.

• Augustimamman
    Millas skrev 2012-01-28 14:31:25 följande:
    Vet inte vad det var för länk saajmon hade men kan tipsa om blimamma.se jätte bra graviditetskalender där...
    Jamen se! Det var ju den! Glad Tack!
  • Millas

Hehe varsågod!! Förresten Bullen.. Tänkte på dig idag när jag handlade och stoppade ner en burk med ananasringar i korgen ;-P

• 3apåGång

Här är en till som nu mår ännu sämre nu. Är i v. 12+0 idag. Jag har mått illa hela dagen igår och idag. Igår tog jag mig knappt ur sängen! Jag mår också jätte illa av starka lukter. Matos och speciellt friterat är värst! Eller ännu värre är ju cigarettröklukt! Jag kan inte andas!! Jag är också mycket mer hungrig än vanligt. Väger mig väldigt sällan men jag gjorde det då jag fick reda på att jag var gravid för att ha lite koll. Nu väger jag 2 kg mer så det är ju helt ok. Gick upp 11 resp 9 kg under mina tidigare graviditeter. 9 tycker jag var väl lite men jag åt normalt så det var nog ok ändå.

• Augustimamman
    Millas skrev 2012-01-28 14:44:29 följande:
    Hehe varsågod!! Förresten Bullen.. Tänkte på dig idag när jag handlade och stoppade ner en burk med ananasringar i korgen ;-P
    Haha! USCH!! Flört
  • Augustimamman

Ni som har barn sen innan, hur länge brukar man orka jobba?

Jag pluggar ju, men hittade ett extrajobb som jag tänkte söka. Känns dock så lustigt att söka nåt nu, magen syns ju. Undrar om man ens har en chans liksom?! Funderar lite på hur länge man vågar säga att man är tillgänglig liksom...  

• 3apåGång

Bullmamma: Jag har jobbat till ungefär en månad före BF båda gångerna. I och för sig halvtid sista tiden pga ryggont och foglossning. Beror ju mycket på hur man mår men jag skulle ändå rekommendera någon månads lugn innan. Dessutom vet man ju aldrig riktigt hur lång tid det är kvar egentligen. Den här gången tänkte jag ta ledigt från 1:a juli för jag vill ha lite sommarsemester också.

• Aprilia1977
    RockTheRebell skrev 2012-01-28 14:32:24 följande:
    Bara ett inkast. Du har inte blivit överkänslig mot laktos eller någonting Aprilia1977? Jag kan känna igen mig i hur det var när jag blev det på symptomen och viktnedgången du beskriver. Fast självklart var jag dålig i magen med. Men jag blev allergisk. Är man känslig så kanske det är annorlunda. Man kan ju bli allergisk/överkäsnlig mot nya saker som man tål när man är "ogravid". Jag har till exempel fått sluta med parfymerad tvål nu för det kliar som attan över hela kroppen när jag duschat med det. Men samma jäkla tvål hade jag för 11 veckor sen och tidigare ändå med! Knas. Hoppas verkligen på bättring för dig!

Ja, jag misstänker att jag är laktosintolerant. Jag unviker så långt det går att äta mat med mjölk i. Men ibland går det inte.

Det är ganska konstigt hur våra kroppar fungerar när något så onaturligt som en graviditet händer oss kvinnor.Glad 
  • Ellenbmt

Jag är kock och orkade precis fram till de sista 60 dagarna!! Har man tungt jobb söker man , annars är en månad vanligast, men man får räkna med att det är tungt!

• Saaajmon
    Ellenbmt skrev 2012-01-28 18:10:00 följande:
    Jag är kock och orkade precis fram till de sista 60 dagarna!! Har man tungt jobb söker man , annars är en månad vanligast, men man får räkna med att det är tungt!
    Joda, går mitt andra år på hotell och restaurang. Kommer vara i vecka 31-32 när jag slutar skolan. Så det kommer inte vara helt tungt då vi stänger vecka 19 och kommer vara i vecka 28 då. Så jag har turen att kunna få njuta sen av mina graviditet :) 
    7 Augusti ♥
Svar på tråden Augustibebis 2012