• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Millas

Naimis: hoppas du får det riktigt roligt! Och ta det lugnt i backarna!!

• Novalina
    fru Elle skrev 2012-02-04 14:45:32 följande:
    Angående att det är en del barn som dör i magen i slutet så har jag en kollega där moderkakan la av i slutet av graviditeten. Hon var i vecka 40+, tror inte hon hade gått till vecka 41. Det var min kollegas första barn och hon var 41 när det hände. Fy vad hemskt det är när något sådant händer. Hon lyckades sen bli gravid igen och fick ett barn. Men andra gången så fick hon gå på extrakontroller och fick ett datum ganska tidigt att hon skulle få KS innan BF och slippa gå över. Hade detta ganska färskt i minnet när jag var gravid med dottern och kände mig orolig över det. Speciellt när jag blev flyttad från BF 26/2 till den 6/3 på RUL. Här där jag bor så kan man få gå över tre veckor innan man startar förlossningen. Nu startade förlossningen av sig självt den 2/3.

Tycker att det är hemskt att man låter någon gå över tre veckor. På många andra sjukhus är det två veckor men i Göteborg så är det tre veckor.
    Ja, det måste verkligen va det värsta som kan hända alltså... Skäms Vilken otrolig sorg... tar nog ett vrejält atg att komma igen efter nåt sånt...

Själv fick jag k.snitt ("akut" pga att jag gått över så länge och det va fre. em) i v. 42+0 med sonen.

Men konstigt nog så va jag själv coollugn, men andra va mkt mer oroliga runt mej, särskilt min pappa av nån anl.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    babymarie skrev 2012-02-04 16:37:26 följande:
    Ikväll ska min fästman och jag ut och äta gott och fira vår 1-åriga förlovningsdag.
    Och såklart ska vi fira vår lilla plutt som bor i min mage =) Kommer bli ett kanonår det här! 

Och det kommer bli ett bra år för er alla med =) försök inte att oroa er för mycket och njuuut av att ni blivit gravida, att ni kan få barn(vilket inte är en självklarhet för alla) och att den lilla växer för fullt för varje dag som går!

Hoppas ni får en mysig lördagkväll! KRAM 
    Vilket härligt inlägg! Och hoppas ni har en jättemysig kväll!! Drömmer
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Saaajmon
    Usch.. Det här känns inte bra. En kär släkting till mig har åkt in på sjukhus då hon har lunginflammation och kollapsade igår för att hon inte kunde andas. Hon ligger nu i respirator på IVA. Gråter

Känns inte bra detta och om 2 dagar är det 1 år sen min morfar dog. Jag bryr inte så värst mycket då inte vi hade världens bästa relation... Men det kommer bli tufft för mamma dock. 
    7 Augusti ♥
  • Albasmamma

Saaajmon: Usch vad tråkigt, hoppas din släkting blir bättre snart.

strangeryoutwo: jag har faktiskt inte "vågat" väga mig för jag känner mig såå stor redan. Men gissar att jag gått upp 5 kg sen plusset.

babymarie: hoppas du och fästmannen haft en mysig kväll. Ja, detta kommer bli ett bra år!

naimis: ha en kul fjällenresa med jobbet!

Själv är jag såå trött ikväll och jag jobbar extra och får inte lägga mig förrän kl. ett. Vet inte hur jag ska orka hålla ögonen öppna. Nåja, förhoppningsvis får jag sova till 8 i ett sträck vilket inte hör till vanligheterna. Oftast kommer sonen in till oss under natten. Go natt på er tjejer! Och en extra kram till er som känner er oroliga! Önskar vi kunde vrida fram tiden till RUL så att vi blir lugnare och kan njuta mer. 

• astro

Visst känns det långt till RUL ... mitt är 5/3. Det är just under de här veckorna som oron alltid kommer smygande, tillsammans med en massa mer eller mindre knasiga spekulationer. I alla fall för mig.

Lite roligare: Tror att jag kände en liten spark idag. 99% säker ungefär. Och som grädde på moset tog min lilla Jezebel tre steg utan stöd för första gången! Solig 

• Novalina
    astro skrev 2012-02-05 01:34:32 följande:
    Visst känns det långt till RUL ... mitt är 5/3. Det är just under de här veckorna som oron alltid kommer smygande, tillsammans med en massa mer eller mindre knasiga spekulationer. I alla fall för mig.

Lite roligare: Tror att jag kände en liten spark idag. 99% säker ungefär. Och som grädde på moset tog min lilla Jezebel tre steg utan stöd för första gången! Solig 
    Gud va underbart för er som känner era små pyren redan!! Solig

Själv känner jag mest en massa "bubbel" ibland, men det kan ju bortförklaras av tarmrörelser...

Kände ni detta "bubblet" (som att det kurrar extra mkt i tarmarna) innan ni kände de 1:a bebisrörelserna?...

Vad roligt att dottern tog de egna stegen då, känns jättestort när det händer - jag vet! Drömmer

Saajmon: All Hjärta och omtanke till dej... Hoppas din släkting återhämtat sej snart.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
Svar på tråden Augustibebis 2012