• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • jannonym

Låter som att du har det underbart i Thailand.

Vi åkte på julafton och åkte hem dagen efter nyårsafton.
    Älskade klimatet men fy f*n va all mat var äcklig och jag brukar gilla thai mat här i Sverige. Jag åt på McDonalds nästan hela veckan. Jag LÄNGTADE hem hela veckan. Men jag tror att mitt gravidillamående bidrog till allt.
    Nu kan jag inte se på bilderna från Thailand utan att må illa... Haha...

• babymarie

Idag har jag varit på inskrivning(ÄNTLIGEN) 11+5 idag =) Alla prover var bra och det var kul att träffa barnmorskan igen. Men vägen dit var lite jobbig idag. Var tvungen att spy upp hela frukosten på vägen till mvc. Mitt i morgontrafiken. Pinsamt och riktigt äckligt. Trodde illamåendet hade gått över, men icke! Jaja! Så kan det gå =) Mår ni mycket illa fortfarande?

Längtar tills på måndag då det är dags för KUB och jag får se den lilla plutten för första gången =)

godisbit: vad härligt det låter! blir såå avundsjuk.

• Ellenbmt

Blir ul i morgon 1130!! Herregud så nervös jag är nu!! Helt gråtfärdig...

• fru Elle
    godisbit skrev 2012-02-07 10:24:28 följande:
    Hej på er gravidpinglor!
    Sitter i 35-gradig skugga i thailand och njuter av semester. Här är underbart helt enkelt och jag kan absolut rekommendera resor hit även som gravid. Flygresan var lång, men med rejäla stödstrumpor och många bensträckare så var benen ändå inte farligt svullna. Har inte haft några problem att hitta god och fräsch mat och det finns fantastiskt goda fruktdrinkar och fruktshakes att svalka sig med.

Kommer inte ihåg vem mer som nämnde det här i tråden, men även jag har fått låsning/ont i rumpan/skinkan. Känns som ngt har hakat sig och ibland gör det tokont att bara resa sig ur sängen. Märker ingen skillnad om jag promenerat mkt eller varit stilla eller stretchat. Gör plötslugt bara rent ut sagt ont!!

Nåväl, håller tummar för er som ska på undersökningar och kommer på mug att både längta och fasa inför kub när vi kommer hem. Har inte haft mkt gravidsymtom sista dagarna, men heller inte kännt några konstigheter så jag antar att allt är som det ska och njuter av semestern. Är 11+2 idag så lagom till helgen får vi skåla för 12-veckorsgränsen i en fruktshake!

Sköt om er alla!
    Låter helt underbart med lite sol och bad. Var iväg för et tår sen och vi hade planer på att åka i år med, men jag är väldigt glad att vi inte bokade någon resa. För vår lille kille på 19 månader hade inte varit kul att ha med på en sån långflygning idag. Men när han var 6 månader gick det väldigt bra, han somnade innan planet lyfte och han sov när vi landade, både dit och på hemresan. Hade ingen vagga till honom men extra benutrymme. Så ett av barnen sov på filtar på golvet och ett barn sov i sätet dottern hade. Sonen hade ju inget eget. SEn valde vi direktcharter för att få så kort flygtid som möjligt. Skulle kunna tänka mig att åka nästa år när trean är 6 månader om allt fungerar bra.
    Molly 2008, Harry 2010 och BF 8/8 2012
  • fru Elle
    Ellenbmt skrev 2012-02-07 12:14:48 följande:
    Blir ul i morgon 1130!! Herregud så nervös jag är nu!! Helt gråtfärdig...
    Allt ser säkert bra ut och hoppas verkligen att du kan andas ut lite när du har gjort UL.
    Molly 2008, Harry 2010 och BF 8/8 2012
  • Ellenbmt

Fru elle- det hoppas jag med, men jag tvivlar verkligen på graviditeten men vi får se...

• jannonym

Nu sutter jag och väntar på att få gå in och göra ul.
    Så nervös att jag tror jag börjar gråta... :(

NU är klockan 12:50, hatar att få vänta... Min tid e NU....

• FruFoxy

Ellenbmt:
    Vad glad jag blir för din skull att bm tog din oro på allvar så du får göra ul imorgon! Alla mina tummar hålls för dig/er då!

godisbit:
    Nämen, sitter du där och glassar i solen, sicket lyx! Trodde inte ni skulle ha tillgång till nätsurfing när ni var borta. Vad har ni haft för er då förutom att sörpla i er goda drycker? 

Svar på tråden Augustibebis 2012