• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • jannonym

Alooo!

Hemma igen efter kub!!
    Jag berättade innan hon började titta att jag var nervös och säker på att bebis inte levde längre. Hon sa att så känner många när de kommit in i vecka 12-13 och symptomen minskar. Men oftast är allt bra.

Så tittade hon snabbt och hon såg direkt ett hjärta som pickade på :)
    H*n LEVER!!!!

Blev fram flyttad en dag så mitt nya bf blir 19 augusti och jag är i vecka 12+1 idag.

Jag har moderkakan i framvägg så den kanske är i vägen när jag vill lyssna med dopplern?

Bebis är 56 mm från huvud till rumpa och skallbenet är 20 mm.
    Nacken var 1,9 och hon sa att upp till 2,4 är okej.

Risken för Downs är 1:5861
    Låg risk mao... Skönt!!!

Hon sa att nu minskar risken för missfall MYCKET för de flesta missfall sker pga någon kromosom avvikelse.

Ska lägga in en bild på mitt mirakel när jag sitter vid en dator.

Kram tjejer och tack för att ni har lyssnar på mig de här dagarna av oro!!!

• Albasmamma

Novalina: Jag är snittad med första men födde vaginalt med andra utan komplikationer. Håller med FruFoxy om du vill föda vaginalt tycker jag att du ska det. Prata med din BM.

fru elle: jag har börjat fundera på förlossningen lite smått. Vi har dryga timmen till BB så jag hoppas att jag inte får en snabb förlossning. Kommer nog hellre åka in "för" tidigt.

• jannonym

Direkt efter så ringde min man till sina föräldrar och berättade nyheten.

Min man kommer från turkiet och det har tjatats endel på att de vill ha fler barnbarn.
    Svärisarna bor i Turkiet och när han berättade så skrek de rakt ut, de hade gäster hemma och alla pratade i mun på varandra och alla skrattade och grät, värst är svärmor och min mans lillasyster. De var så glada och sa till min man att nu låter du henne vila, du får göra allt hemma. (en gravid kvinna i Turkiet är värd sin vikt i guld).

Härligt med sådana reaktioner.

Har lite magknip för att berätta för mamma.. Hon e lite mer praktiskt lagd och kommer fråga hur jag ska orka osv. Hon tycker att de tre pojkar vi har tar musten ur mig som det är....

Har ni berättat för alla redan?

• 3apåGång
    jannonym skrev 2012-02-07 14:23:57 följande:
    Direkt efter så ringde min man till sina föräldrar och berättade nyheten.

Min man kommer från turkiet och det har tjatats endel på att de vill ha fler barnbarn.
    Svärisarna bor i Turkiet och när han berättade så skrek de rakt ut, de hade gäster hemma och alla pratade i mun på varandra och alla skrattade och grät, värst är svärmor och min mans lillasyster. De var så glada och sa till min man att nu låter du henne vila, du får göra allt hemma. (en gravid kvinna i Turkiet är värd sin vikt i guld).

Härligt med sådana reaktioner.

Har lite magknip för att berätta för mamma.. Hon e lite mer praktiskt lagd och kommer fråga hur jag ska orka osv. Hon tycker att de tre pojkar vi har tar musten ur mig som det är....

Har ni berättat för alla redan?
    Härligt att det gick bra idag!! Vi har berättat för en del vänner och min mamma som blev glad. Har inte berättat för pappa än (ska på kub imorgon). Han är nog lite som din mamma, praktisk och tycker nog inte vi ska skaffa fler... Undrar vad han kommer säga.. Jag har inte berättat på jobbet heller. Är ju mammaledig till 1/3. Känns nervöst att berätta nu då jag varit borta så mycket med 2 barn. Jobbade bara 3,5 månad på halvtid under andra graviditeten. Nu blir det nog 4 månader på halvtid.
  • Sommaren12

Jannonym: Har tänkt på dig idag! SÅ SKÖÖÖNT att allt gick bra!! Sa ju det! Flört Antar att du nyss tappade tio kg oro? Låter ju rimligt att det är på grund av moderkakan i framvägg som du inte hört bebben. Så glad jag blir i alla fall! :)

• jannonym

Hon som gjorde kub frågade min man:
    - är det erat första barn?
    - Nää, fjärde, svarade han
    - jahaaaa!! *jätteförvånad* är du pappa till alla? Frågar hon
    - Jag tror det, svarade min man

*pinsam tystnad*

- han skojjar bara, säger jag

Då börjar hon skratta lite nervöst... Haha... Nyfiken i en strut... Där fick hon ;)

• Sommaren12
    jannonym skrev 2012-02-07 14:38:48 följande:
    Hon som gjorde kub frågade min man:
    - är det erat första barn?
    - Nää, fjärde, svarade han
    - jahaaaa!! *jätteförvånad* är du pappa till alla? Frågar hon
    - Jag tror det, svarade min man

*pinsam tystnad*

- han skojjar bara, säger jag

Då börjar hon skratta lite nervöst... Haha... Nyfiken i en strut... Där fick hon ;)
    Haha ja man ska passa sig för att va nyfiken! ;)
  • NiniMe

Idag har jag varit på Kk akuten för att se om bebis mår bra därinne Lillebror här hemma lekte stålmannen igårkväll och hoppade rätt på magen när jag var oförberedd, fick en del molvärk efter, så  idag har jag varit nervös, så jag åkte in och där låg den lille parveln Och gud vilken sprallig liten Hjärta Jag är nu i vecka 15+0 men han trodde det var någon dag på 14+ men det fick vi se på rul sen eftersom han bara skulle kolla så allt såg bra ut :) Bebis sög på tummen och spralla runt som tusan Inte konstig att jag känner h*n så bra redan Men gud vilka lyckomoln man svävar på nu Hjärta Bebis var 9 cm från rumpan till huvudet och huvudet var 33 mm brett från öra till öra

• fru Elle

jannonym; så härligt att allt såg fint ut med bebisen, vilken lycka det är att se att hjärtat slår. Sen tycker jag att det är skönt att göra ett UL när moderkakan har tagit över och missfallsrisken har minskat.

Är nog mest orolig över att inte hinna in och att barnvakten ska hinna komma. Är egentligen inte rädd för förlossningen, utan har full tillit till min kropp att den fixar det. Vet ju att jag behöver komma i kontakt med auroramottagningen eller förlossningsläkare för att få beslut om en planerad igångsättning. Men känns på något sätt fel att ta upp deras tid när det finns så många andra som behöver komma i kontakt med dem pga att de har en rädsla för förlossningen. Att de har traumatiska upplevelser sen tidigare eller har en stark rädsla. De har för övrigt sparat in på auroramottagningen med.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 8/8 2012
Svar på tråden Augustibebis 2012