• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • jannonym

Berättade för mina närmaste kollegor på jobbet idag. De blev chockade men jätte glada för min skull.

Vi berättade för barnen igår oxå, äldsta killen (11 år) sa -fan va äckligt!! Haha... Han vet hur barn blir till.
    Andra killen på 8 år sa:
    -men jag vill ju ha en HUUUUUND!! Inte en bebis!!! Vi kan ge bebisen till nån annan familj, nästan alla gillar bebisar!!
    Sista killen även han 8 år sa:
    -vadå ligger den där (pekar på ul bilden) i din mage?? Nu?? *ögonen glittrar* blir det en tjej eller kille??

Så lite blandade reaktioner här hemma!

Ska berätta för min mamma i morgon, nojjig för det! Känner mig som en 14 åring som snattat och åkt fast ;) min mamma har den effekten på mig *s*
    Funderar på att köpa ett fint mönster, garn och stickor som jag ger henne. Så slipper jag liksom säga det själv ;) mamma älskar att sticka så hon blir nog både chockad och glad ;)

Hur berättade ni för era nära och kära?

• Mamma070912
    Sommaren12 skrev 2012-02-08 11:56:35 följande:
    Hjääälp!! 

Stod och sminkade och tyckte det glittrade så uppe på huvudet. Tittade närmre - VITT hårstrå! Och ett till och ett till! Gråter Tror jag hittade fem st. Har ALDRIG sett det förut... Tror ni det kan vara gravidhormoner? Nån som varit med om det? Och i så fall, går det över?! Vill inte bli vithårig än, är ju liksom 26 år... Rynkar på näsan
    Jag med! Tänkte tanken på att det kanske berodde på graviditeten då det har kommit de senaste veckorna. (Färgade över i fredags ). Men det är nog bara att inse att åldern börjar komma ikapp en... 31år.
    Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • Mamma070912
    Diorali skrev 2012-02-08 11:49:36 följande:
    Har inte skrivit så mycket här men drar mig ändå ut tråden då det blev bekräftat missfall idag i v.11+0. Fostret hade slutat växa redan i v.6  

Stor kram och lycka till alla ni andra!  
    Fy sjutton! Allas vår mardröm... Hoppas det inte blir jobbig återhämtning och att ni snart får + igen, om ni vill. Stor kram!
    Äntligen kom vår efterlängtade lilla Julia
  • Saftmedbulle
    jannonym skrev 2012-02-08 18:33:17 följande:
    Berättade för mina närmaste kollegor på jobbet idag. De blev chockade men jätte glada för min skull.

Vi berättade för barnen igår oxå, äldsta killen (11 år) sa -fan va äckligt!! Haha... Han vet hur barn blir till.
    Andra killen på 8 år sa:
    -men jag vill ju ha en HUUUUUND!! Inte en bebis!!! Vi kan ge bebisen till nån annan familj, nästan alla gillar bebisar!!
    Sista killen även han 8 år sa:
    -vadå ligger den där (pekar på ul bilden) i din mage?? Nu?? *ögonen glittrar* blir det en tjej eller kille??

Så lite blandade reaktioner här hemma!

Ska berätta för min mamma i morgon, nojjig för det! Känner mig som en 14 åring som snattat och åkt fast ;) min mamma har den effekten på mig *s*
    Funderar på att köpa ett fint mönster, garn och stickor som jag ger henne. Så slipper jag liksom säga det själv ;) mamma älskar att sticka så hon blir nog både chockad och glad ;)

Hur berättade ni för era nära och kära?
    Ha, ha... de verkar roliga, dina barn!
  • 14mars

Vi har börjat fundera på barnrummet, vi tänkte inreda i något tema. Min moster har Petsson och Findus i ena rummet och mamma mu och kråkan i andra. Jag är lite inne på Barbapappa, men är det några som har några bra ideer får ni gärna dela med er :D

• Saaajmon

Snobben eller mupparna? :) 

7 Augusti ♥
  • Bellatrixx
    14mars skrev 2012-02-08 21:27:34 följande:
    Vi har börjat fundera på barnrummet, vi tänkte inreda i något tema. Min moster har Petsson och Findus i ena rummet och mamma mu och kråkan i andra. Jag är lite inne på Barbapappa, men är det några som har några bra ideer får ni gärna dela med er :D
    Lejonkungen! :D
  • novaunique

Usch, har dåligt samvete. Har en överj-lig förkylning med tillhörande hosta. Hostar upp inälvorna känns det som, och får jättemkt sammandragningar som följd. Ringde min vårdcentral och rådfrågade och de skrev ut cocillana-hostmedicin. Tydligen ok att ta när man är gravid. Tog det ikväll, nu till natten. Det hjälper mot hostan men fasen, det känns inte kul att stoppa i sig ngt... jag blir ju som lite groggy/trött av medicinen.. hur ska då inte skruttunge känns det därinne..? Blä.. gillar inte detta..

• Saaajmon

Själv så funkar ingen hostmedicin förutom morfintabletter. Men det vågar jag inte ta!

7 Augusti ♥
Svar på tråden Augustibebis 2012