• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • LiJon

Gadget; ja ländryggen känner jag också av, inte blygdbenet än så länge tack och lov Jobbar som vårdbiträde på ett sjukhus inom äldreomsorgen, det är mitt fasta jobb på 60%. Sen är jag utbildad vårdadministratör och jobbar extra som det på en psykiatrisk mottagning några dagar i veckan också, har gjort ett år.

Så det blir mycket dubbeljobbande, som vårdadministratör är det ju lugnt ang. foglossningen då man mest sitter still, men som vårdbiträde svårare... vi har det hektiskt där med massa spring i korridorerna, lyft och vändningar och igårkväll var det överjäkligt att jobba Och jag tror tyvärr inte jag kan få andra arbetsuppgifter heller, skulle önska att jag bara kunde jobba som administratör men det är olika arbetsgivare (kommun/landsting) och jag kan ju inte vara sjukskriven från mitt fasta men ändå jobba på mitt extrajobb :P Puh, det får visa sig hur det går!

Härligt med v 16, tiden går både fort och långsamt tycker jag!

• MrsTM

Vill också känna bebisen! Är i vecka 15 nu, har inga som helst förhoppningar om att den ska ge sig till känna förrän efter vecka 20. Tiden fram till RUL går sjukt långsamt, 5 mars är det dags! Var förvisso på ett jätteroligt UL i samband med KUB-test den 20 januari, men längtar varje dag efter att få se nya bilder!

• Albasmamma

Juliette: här är en till som dig, måste också vänta till RUL innan vi får se den lill*. Tänker samma som dig, det måste väl  vara nåt där när magen växer :)

Novaunique: förstår dig ang. hostmedicinen. Jag har nyligen varit tokförkyld och tog Coccilanan några gånger men tyckte inte att det hjälpte, sen fick jag samma känsla att det inte kan vara bra för bebisen. Däremot har jag ett helkonstigt tips, som funkade mot min hosta: - Smörj Vicks under fötterna, trä kompostpåsar  på fötterna och sist tjocka sockar. Låter helknäppt jag vet, men prova. Som sagt, det hjälpte för mig.

• Sommaren12

Jag får med för mig att jag känner bebis ibland men jag är bara i v 14 och förstföderska. Men när man bara "tror" så är det ju ingen direkt upplevelse så jag fortsätter vänta på de rejäla sparkarna. Tänker att det är ingen bebisspark förrän jag inte kan ta miste på det.

• fru Elle

Bokade precis en spavistelse med övernattning som jag och min man fick av mina föräldrar i julklapp. I presenten ingick barnvakt, verkligen en perfekt present till småbarnsföräldrar. Ska bli så skönt !

• Sommaren12

Härligt fru elle!! Försöker övertala min man till att bjuda mig ;) ingen lycka hittills...

• FruFoxy

fru Elle:
    Vad mysigt! Såna små tillfällen sätter verkligen guldkant i livet.
    Vi fick en liknande present, fast bio av våra vänner och då även barnpassning några timmar. Vi har inte själva varit på bio på *räknar*... 9 år...! Men oj, fy... Då var det väl på tiden  

• capy
    cupcakekiller skrev 2012-02-09 10:42:15 följande:
    capy: i linköping finns det annars :) det kostade 1500 kr här
    Ah, ja, det är ju inte långt att åka. Har du nån länk till hemsida?
  • Novalina
    Ellenbmt skrev 2012-02-08 15:57:23 följande:
    Nova- kan inte kopiera, men det var om ks korssnitt. Alltså min vän som snittades med sitt andra barn, och när det tredje sedan gav henne förgiftning och hon lades in så kom det fram att det var farligt för henne att vara gravid pga snittet var som det var i livmodern. Men allt gick ju fint och hon födde med snitt någon vecka innan bf. Men hon var under mkt uppsikt.
    Hmmm.... Jag förstårinte riktigt - varför va det farligt för henne att vara gravid? Hur va snittet i livmodern? Hade de snittat fel i en tidigare grav. el.?...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
Svar på tråden Augustibebis 2012